Stinkstaartje

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Stinkstaartje

Bericht door helskinky »

Mio is een gecastreerde kater,ongeveer een maand of 5 geleden geholpen. Op de bak ruik je hem niet meer,maar soms kan zijn staart bij zijn poeperd enorm ruiken,geen poeplucht maar meer hele zware muskus/zurige lucht.Het is niet altijd ,maar zo'n keer of 3 gebeurt
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik heb hem gisteren even onder de douche gezet met zijn kont,vond ie niet zo leuk
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Stinkstaartje

Bericht door Dafpoetser »

oh...die stinkkliertjes....vreselijk...zurig walmen kan dat!

Wordt vaak als afscherming ingezet....was Mio in de stress op dat moment?
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Stinkstaartje

Bericht door Queen »

Kan het afscheiding zijn van de kliertjes?
Mijn kater had dat ook en vertoonde daarbij dan een soort stokstaartjes gedrag over de grond schurend met zijn achterwerk.
De dierenarts heeft de kliertjes uitgedrukt en dan was het over.
Gr Q
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Stinkstaartje

Bericht door helskinky »

Nee schuren doet ie niet, en naar ik weet was ie ook niet geschrokken ofzo.
Nu heb ik gelezen over anaaklieren,maar als het dat is heeft ie dan constant die lucht of af en toe? Zijn ontlasting is mooi,geen diarree ofzo.en hij zit ook niet overmatig te likken
Anders ga ik even met hem daar de DA
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Stinkstaartje

Bericht door Rocis »

Als blijkt dat de anaalklieren vol zitten dan blijft het inderdaad stinken.
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Stinkstaartje

Bericht door Anne »

En dan moeten ze uitgeknepen worden anders gaat het misschien ontsteken...
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Stinkstaartje

Bericht door helskinky »

Okee dan ga ik maar voor de zekerheid ff naar de DA. Heb geen zin in een stinkstaartje onder mijn neus :douche:
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Stinkstaartje

Bericht door helskinky »

Nadat Mio nog een aanval van stinkeritus heeft gehad ben ik een afspraak gaan maken met de DA. Aan de telefoon verteld hoe en wat , ze zouden even kijken,maar als het niet ontstoken was zouden ze het niet legen. omdat je het dan activeert en hij er vaker last van kan krijgen. Ik was aan het werk ,dus mijn man met Mio naar de Da,daar aangekomen kijken ze naar zijn klieren,niets aan de hand.Toen ging ze Mio onderzoeken,vragen stellen over voedsel,buiten zijn,water drinken,plassen enz. Nu voelde ze wel harde ontlasting in zijn buik,daarom adviseerde ze bloed te laten prikken.Zijn mooie kraag ging het scheerapparaat in en na 3 keer prikken eindelijk wat bloed ( mijn man ze, het is maar goed dat je niet mee gegaan bent). Uitslag was prima,geen afwijkingen van de nieren en nog een of andere afwijking. Tja dat was wel raar , dan geven we Mio maar een laxeer middel :toiletpaper: om de poep eruit te krijgen,hoppa microlax erin en een infuus met vloeistof. Mio heeft gepoept maar volgens mij man was het niet echt anders... Ik vind het een beetje vreemde gang van zaken,ik kom voor een stinkstaart en voor dat ik het weet is Mio geschoren :boeh: heeft nu een rare bobbel onder zijn buik bungelen met vocht, en is angstig .
Het gaat me niet om het geld ( wel als het onzin is),en ik weet nu ook dat ie niets raars heeft maar ik zie de logica hier niet van in...
Laatst gewijzigd door helskinky op 10 dec 2010 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Stinkstaartje

Bericht door MarjanR »

Nou, nee. Hier snap ik eigenlijk ook helemaal niets van. :???:
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Stinkstaartje

Bericht door Kattenbella »

Belachelijk, hadden ze ook eerst een pasta mee kunen geven om de ontlasting te stimuleren, arme Mio. Gaat het weer een beetje met hem?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Stinkstaartje

Bericht door MarjanR »

Ja, nou ja... hoe meer ik erover nadenk.
Bel de da maar op, en vraag je geld terug!
Als je tenminste een type bent wie dat durft en doet.

Ik heb ook wel eens een harde drol, krijg ik toch ook niet een heel bloedonderzoek en een klysma voor!
Hmmm.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Stinkstaartje

Bericht door helskinky »

Ja dat wilde ik in de eerste instantie ook doen. En dat ga ik ook morgen doen! Mijn man zegt, ik ben geen arts dus ik kon er niets tegen in brengen...
Mio is een beetje van slag en ligt lekker boven op bed,maar hij heeft wel goed gegeten
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Stinkstaartje

Bericht door pearlsofpassion »

Pfff, wat stom zeg!

Toen Kleintje helemaal verstopt zat dat ik het echt kon voelen en al helemaal in paniek was want haar buik was opgezwollen, toen heeft ze ook gewoon 3 dagen veel laxeerpasta gekregen, en daarna nog om de 3 dagen. En alles kwam er mooi uit...

En bij Mio voelde zij gewoon iets en begint direct aan hem te prullen! Amai zeg...
Dat bloedonderzoek zal je wel niet terugkrijgen, maar eisen staat vrij en eens goed op je strepen staan en laten merken dat je hier niet mee gedient bent!

Goed dat ze wat verder kijken dan waar je voor komt en hem even onderzoekt, maar dat overdrijven kan ze wel achterwege laten hoor! pfff
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Stinkstaartje

Bericht door helskinky »

Ja ik vind het ook wel aan de ene kant goed dat ze dit doen,maar ik vind het een hoop poeha en waarom, een paar harde drollen, Ik ga morgen wel bellen waarom ze dit adviseerde . Mijn man zegt 'ja als ze het aanraden en ik zeg nee, wat dan? Kom ik thuis zeg jij 'had het wel gedaan"... ik hoef geen geld terug,maar ik ga wel een andere arts zoeken.
Mio ligt lekker in zijn mandje en is erg aanhalig,gelukkig
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Stinkstaartje

Bericht door MarjanR »

Ja, joh. Mio komt trekt wel bij. Maar het is gewoon niet nodig.
Je kunt wel het geld terugvragen voor het bloedonderzoek.
Niet boos worden, maar bespreken met de artsen daar.
Kijk dat ze je niet met een kluitje het bos in sturen vind ik dan wel weer ok.
Maar onderzoeken doen om het onderzoeken doen, daar is menig dierenarts van op vakantie naar Hawai geweest. Nou, niet van jouw centen hoor.
Dus zeg dat je gewoon het consult wilt betalen, maar niet het bloedonderzoek. En zeker niet omdat hij een harde drol in z'n darmen zou hebben. Hij had toch gewone ontlasting?
En dat ze je man zo in de hoek geluld hebben vind ik nogal goedkoop. Kom zeg.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie