Poes kotst (expres?) op kleed

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Poes kotst (expres?) op kleed

Bericht door loek »

Die van mij kotsen niet zo vaak.....Maar als het zo is, dan bijna altijd naast de kattenbak. (daar liggen twee deurmatten onder...ik dacht eerst dat ze heel netjes waren maar nu ik dit hier lees denk ik dat het meer de mat is waar hun voorkeur naar uit gaat) 1 keer kots op mijn hoogpolig tapijt gehad...die vlek zie ik nog steeds. Maar hoogpolig tapijt is sowieso een heel leuk speeltje. Je kunt het heel goed aanvallen, en erin verbergen, een sliding maken en dan zorgen dat het tapijt half omhoog komt en dat weer aanvallen.....Dus dat gebroken witte tapijtje is een beetje grijs. Ach het is maar van ikea dus ik vervang het over een tijdje gewoon als het er echt niet meer uit ziet.

Bij mij trekken ze wel zo nu en dan draadjes eruit, doen ze dat bij jouw niet Nona? En dan draad en/of pluis binnen krijgen wat er dan weer uit moet?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Poes kotst (expres?) op kleed

Bericht door Catfish »

tacuma schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat het een praktische reden heeft: het spat nu eenmaal
minder op een zacht en harig oppervlak dan op een gladde vloer. Je zou een vieze spatten aan
je poezenpootjes krijgen, bah! ;-)

Groeten van Laura.
Ik wilde precies hetzelfde zeggen... :grin:
Alle dieren die ik tot nu toe (gehad) deden dit ook.
Snoetje (mijn avatar) en mijn dalmatiër liepen zelfs kokhalzend naar het kleed om het daar te laten lopen...

Je zie dat je kat naar buiten gaat, misschien doet ze het daar wel als het kleed er niet ligt, lijkt me heel goed mogelijk.

Als het zo vaak gebeurd zou ik toch weer even de DA met een bezoekje vereren.

En tja, kleed eruit....
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: Poes kotst (expres?) op kleed

Bericht door Aciren »

Overgeven met katten jah dat hoord er bij. Gek eigenlijk dat ze over het algemeen zachte plekjes uitzoeken. Al hoewel mijn kat de matjes gebruikt voor plasjes ipv overgeven.
Ik hoop dat je inmiddels het hebt kunnen oplossen!

Ook moet ik zeggen ik heb wel "smakelijk" zitten lachen hier HAHA
Het is natuurlijk niet leuk als ze ziek zijn en het opruimen zeker ook niet, maar hoe de ervaringen verteld worden moet ik om lachen.
"helemaal als ze 's nachts overgeven zodat je 's ochtends weer eens in zo'n lekker aangekoekte kledder stapt" :lol:
Wie is dat niet overkomen?
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes kotst (expres?) op kleed

Bericht door nellebel »

Of midden in een pennebakje ofzo, lekker ruimen.
Die van ons heeft 2x in mijn handtas gepiest (stom natuurlijk om die daar te laten liggen ,met zo'n donzig vachtje aan de binnenkant).
En ik heb (lees had) zo'n tennisracket electrisch als vliengemepper. Totdat poezebeestje erover had gepiest. Kortsluiting, hij deed niets meer.
ze heeft een tijdje echt een tik gehad om overal te piesen (kleedje is bij ons ook al gewiebert). Nieuw leuk houten dienblad op tafel......volgepiest.
Kotsen lekker op de bank, terwijl ik de ene helft sta te schrobben, leggen we op deander kant een nieuw hoopje.
Maar snel een kattebak erbij gekocht en dat deed wonderen. Onze poezewoes is altijd heel secuur en netjes geweest. Poepje op de bak, ik ga er niet meer op. 2 plasjes op de bak, idem dito. Ze werd wat oduer en kon het dus niet meer zo lang ophouden todat bak schoon was.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
sietsepiets
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2010 18:08

Re: Poes kotst (expres?) op kleed

Bericht door sietsepiets »

Hmm, ik begin lichtjes te panikeren na het lezen van dit topic... Elke kat kotst? Ik heb de mijne (van 5 maand) dit nog niet weten te doen, wanneer moet ik dit verwachten? Hij gaat niet buiten, en krijgt elke dag zo'n grastabletje.

Ik herinner mij dat de kat bij m'n ouders het wel deed, maar niet zo heel vaak en altijd op de tegels.
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Poes kotst (expres?) op kleed

Bericht door ]-marjolein-[ »

Het verschilt per kat...sommigen kotsen weinig of eig nooit, sommigen meer of zelfs vaak. Dean hierzo braakt nog wel eens, vrijwel altijd zit er dan een haarbal dwars en vind ik dus een combinatie van haar, gras en als hij niet zo lang ervoor gegeten heeft eten erbij. Het verschilt ook per periode, ik merk duidelijk als hij meer haar verliest hij ook meer kotst (logisch) en dan kammen we hem wat vaker. Hij doet het ook altijd boven op de vloerbedekking en beneden op het kleed :lol:
Wibi braakt eigenlijk nooit.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Poes kotst (expres?) op kleed

Bericht door Admin »

sietsepiets schreef:Elke kat kotst? Ik heb de mijne (van 5 maand) dit nog niet weten te doen, wanneer moet ik dit verwachten? Hij gaat niet buiten, en krijgt elke dag zo'n grastabletje.
Vijf maanden is ook nog erg jong. De meeste katten gaan zich pas serieus wassen als ze volwassen zijn. Ook pas al de vacht volgroeid is en de kat veel ondervacht heeft, zijn er haarballen te verwachten. Je hoeft trouwens niet elke dag een grastablet te geven. Ik zou dat pas doen als je merkt dat hij moeite heeft om een haarbal eruit te krijgen of echt overdreven veel haarballen produceert, want dat verschilt van kat tot kat.
Een haarbal opwekken mbv een grastablet (wat de braakneiging bevordert) is volgens mij niet echt nodig. Bij veel katten komt het overtollige haar er met de ontlasting uit. Braken heeft dan geen zin.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
sietsepiets
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2010 18:08

Re: Poes kotst (expres?) op kleed

Bericht door sietsepiets »

Het zijn "GrasBits", waarvan je er 5-6 per dag kan geven. Ik wist niet dat die braakneigingen bevorderen? Heb er nog geen problemen mee gehad, dus we zien wel.

Bedankt voor je antwoord!
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Poes kotst (expres?) op kleed

Bericht door Admin »

Bij de productomschrijving staat:
Kattenhouders weten hoe graag en vaak katten gras eten. En dat niet zonder reden. Ze hebben gras nodig om hun maag te reinigen en nemen tegelijkertijd belangrijke voedingsstoffen op. Katten die naar buiten mogen eten liever vers gras in de natuur. Gras Bits bevatten een hoog gehalte aan gras.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Poes kotst (expres?) op kleed

Bericht door Leonie89 »

hier werd ook meer gekotst toen het hoogpolige kleed er lag.. tig onderzoeken, foto's, en 550 euro later bleek hij het kleed te eten!! te zien aan de worm tapijt en ellende die er bij de operatie uit zijn darm kwam..

misschien dat je kat meer kotst omdat hij dan meer kleed binnen kan krijgen??

bij ons ging ook meteen het kleed (en overige hoogpolige kleden) weg en kwam de duo malt in huis :) als er wordt gekotst is het onder bed (lekker makkelijk schoonmaken :s ) of op de deurmat..
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes kotst (expres?) op kleed

Bericht door nellebel »

even voor de duidelijkheid, mijn kat begon pas te braken nadat ze ziek werd. Toen had ik haar al 12 jaar en nooit gekotst. zelfs nooit een haarbal gezien.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie