Stikgeluidjes?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Stikgeluidjes?

Bericht door sKatje »

Hey allemaal,

gisteren maakte Zappie zo'n raar geluid dat ik meteen de dierenarts wou bellen omdat ik dacht dat ze doodging!! Ze had net wat nat eten gekregen en dan schrokken ze enorm snel, en toen opeens begon ze een raar schoothondachtig geluid te maken, soort gekef precies. Denk dat ze even zich verslikt had of zo. Had het nog nooit gehoord en ik was helemaal in paniek. Nummer DA was half ingetikt toen het ophield.

Was dit gewoon een verslikking? En als dit gebeurt, moet ik haar dan helpen op één of andere manier?

*brrrrr* heb er wel even van staan trillen :shock:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou gebeurt hier ook wel eens hoor :lol: Dan hebben ze inderdaad te gulzig gegeten of gedronken en zit er iets in de weg.
Als ze moeten overgeven maken ze ook zo'n geluid.
Dus natuurlijk wel in de gaten houden want het zou kunnen dat er iets in de weg is gaan zitten, maar eigenlijk is het bijna altijd door de kat zelf te verhelpen door die rare kokhalsbewegingen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ja dat was echt paniek!
Zag al direct allemaal enge beelden voor me en dacht aaarght dierenambulance bellen! dierenarts bellen! heimlich-manoeuvre toepassen! somebody do something aaaaaaaaah :shock: :shock: :shock:

Sja, enorme paniekreactie, maar heb helemaal geen ervaring met katten en heb die geluiden dus nog nooit gehoord... :oops:
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 212
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Dat is inderdaad flink kokhalzen en het klinkt gelukkig enger dan dat het is. Als Sam weer eens te snel gegeten heeft, kan hij af en toe ook zo zitten 'blaffen'. Net een oud schoothondje met een droge hoest :lol:
Als het gebeurt zit ik meteen met een krantje onder zijn kop (dat scheelt weer met opruimen, als hij echt moet overgeven) en hij kijkt me dan echt aan met zo'n blik van 'rot op! ik ben alleen maar even dat ene brokje de goede kant op aan het werken'. Meestal blijft het alleen bij wat kokhalzen gelukkig...

Dus niks om je echt zorgen over te maken als het maar af en toe gebeurt.
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Maar ofwel krijgt ze het eruit, ofwel geeft zo over of wat? Kan ze er echt niet in stikken?? Bij mensen komt het ook meestal goed maar ja...

Misschien moet ik ehbo vor katten gaan doen, dan ben ik altijd gerust :???:
Gebruikersavatar
ramses
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2003 18:46
Locatie: nieuwegein

shakira hoest help

Bericht door ramses »

Nou hier is shakira sinds gisterenavond aab het hoesten...het lijkt net of er een oude kerel aan het hoesten is..vanmorgen heeft ze een haarbal opgegeven maar het is nog niet over...
help wat moet ik doen???
Een koppie van Ramses,Amun,Shakira en Amr...
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

misschien zit haar nog wat dwars? Even aankijken en als je het niet vertrouwd gewoon naar de da gaan. Sterkte..
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Dit topic is al heel oud, maar ik heb iets vergelijkbaars waar ik me zorgen over maak.

Snoopy (kater van 6 mdn.) begon gisteren rond 21.00 uur ook zo te "blaffen", heel zijn bek ging open maar er kwam niets uit. Het leek inderdaad net of hij moest overgeven of er iets dwars zat.

Nou dit was even over en nog geen uur later begon ie weer. Vannacht weer rond 03.00 uur en dan gaat ie ongeveer 10 min. door en vanochtend rond 06.00 uur weer!

Moet ik hem nou gewoon z'n gang laten gaan, er zal wel iets dwars zitten dat eruit moet, maar dit moet ie toch echt zelf doen.
Ik ga vanmiddag zoiezo van die antihaarbal snoepjes halen, misschien dat het dan wat beter gaat!

Iemand nog tips?
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Nou het is nog steeds niet over en ik vind het zo zielig voor hem :sad:
Ik moet zoiezo vanmiddag naar de dierenarts voor z'n zusje en laat hem dan ook gelijk even nakijken, dan heb ik in ieder geval zekerheid!
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 212
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Het kan zijn dat er een flinke haarbal dwars zit die er (nog) niet uit komt. Maar misschien heeft de DA wel iets om de boel wat beter op gang te helpen. Succes ermee!
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Nou ik ben gisteren naar de DA geweest en die was een beetje aan het voelen op zijn keeltje en hij begint me toch te grommen en te blazen, dus er zit hem wel degelijk iets dwars.

Hij is er verder gelukkig niet ziek van en heeft dan ook een injectie gehad om zijn maag endergelijke een beetje tot rust te laten komen.
Ook moet ik hem een of andere pasta geven (gelukkig is Snoopy zo'n vreetzak dat hij het gewoon van mijn hand aflikt, haha).

Deze pasta moet er voor zorgen dat hetgeen dat hem dwarszit minder wordt. Afgelopen nacht heb ik weer van hem wakker gelegen, vind het best eng, want het lijkt af en toe net of hij geen lucht krijgt, krijgt ie natuurlijk wel, maar ze kunnen zo tekeer gaan dan :shock:

To be continued!
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

nienke21 schreef:Ben je al naar de DA geweest? ben eigenlijk wel benieuwd hoe het afgelopen is... :smile:
Ik ben gister dus naar de DA geweest en die heeft hem even onderzocht.

Nee hij heeft geen foto gemaakt voor de zekerheid.
Ik moet die pasta 2 x per week geven, maar op de verpakking staat iedere dag, dus dat doe ik dan ook.
Als het na het weekend nog steeds niet over is, sta ik erop dat er foto van gemaakt wordt hoor, heb zo met hem te doen, maar ik kan helemaal niets doen :sad:
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Nou van zaterdag op zondagnacht, is ie weer heel de nacht bezig geweest, maar nu is het geen hoesten meer, maar snakken naar lucht.

Ik heb zondagochtend toen ik het niet meer normaal vond gelijk de DA gebeld en ik kon gelijk komen, dus hup snel aangekleed en gegaan.

Er is gelijk een foto gemaakt en wat blijkt: :cry:
Zijn luchttoevoer (heeft een speciale naam, ben ik even kwijt) is op een bepaald punt versmald!!!
Normaal gesproken op de foto is ie ongeveer een cm breed en waar het smaller was, was het nog maar 2 of 3 mm breed. Ik moest m'n best niet in tranen uit te barsten.
Helaas kun je op een foto niet zien wat de oorzaak is, hij denkt zelf een gezwel. Hij zit nu gelijk aan de antibiotica en het wordt al minder, gelukkig.

De medicijnen zijn voor tien dagen en hij zei ook dat ik geduld moet hebben en toch zeker die tien dagen even aan moet kijken, daarna kan er eventueel een controle foto gemaakt worden.

Ik zou het liefst die tien dagen vrij nemen om lekker bij hem te blijven, want stel dat het daar niet aan ligt dan gaat die vernauwing gewoon door en krijgt hij op een gegeven moment gewoon geen lucht meer :cry:

Het is wachten, maar zodra ik het niet vertrouw, race ik gelijk naar de DA!
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Ow jah, nog iets:
Hij eet, drinkt, poept en plast goed, dus daar ben ik wel blij mee!
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Tjeempie! Dat is niet niks. Ze weten dus niet waar het van komt? Dat gezwel waar je het over had moet dus minder worden met antibiotica? Dan zou het dus een ontsteking kunnen zijn toch?

Suc6 ermee!
:pdtmat: Gone with the wind
Gesloten