Stikgeluidjes?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Ik denk als ze er achter willen komen wat het is, dat ze hem moeten opereren om het te kunnen zien. Op een foto zie je dit dus blijkbaar niet.

De antibiotica is een voorzorgsmaatregel van de DA, voor het geval het inderdaad een gezwel is of ontsteking. Het kan zijn dat hij iets heeft gegeten (iets scherps of wat dan ook) dat voor de vernauwing zorgt, in dat geval moet het vanzelf weer minder worden.
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Ik ben daarnet even snel langs huis gegaan om te kijken hoe het ging, maar ze keken me allebei zo slaperig aan van: wat doe jij nou weer zo vroeg hier, we lagen te pitten, haha!

Ik heb het gevoel dat de antibiotica aanslaat, ik heb geen rare geluiden meer gehoord sinds hij aan de medicijnen is :roll:
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Nou dit onderwerp mag zo langzamerhand wel verplaatst worden naar Ziektes en Medisch Overig :sad:

Het gaat weer slechter met Snoopy. Ik zit nu met de antibiotica op de helft (5 dagen). Hij gaat heel vaak in de jaaghouding liggen, zonder ook maar iets te doen, ik denk omdat hij op die manier beter adem kan halen.
De geluiden, het snakken naar lucht, komt weer erger terug en hij zondert zich heel erg af van ons.

Kortom zijn verandering in gedrag staat mij absoluut niet aan. Ik heb gelijk weer de DA gebeld en ik ga na mijn werk gelijk daarheen. Heb al geprobeerd vanmiddag vrij te krijgen, maar dat gaat helaas op zo'n korte termijn niet meer lukken.

Dit wordt een lange middag!
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Nou er is dus al een foto gemaakt, en daar was duidelijk te zien (ik kon het zelfs zien en zie normaal gesproken niets op zo'n foto) dat zijn luchtpijp vernauwd was. Hij denkt dat het een gezwel is dus en heb daar antibiotica voor meegekregen, ik moest het even de tijd geven en geduld hebben, maar het spijt me zeer, mijn geduld is nu OP!
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Ik vind het zo moeilijk.... vooral omdat ze niet zeker weten of er een gezwel zit!
Misschien is de DA het op deze manier (niet bewust) aan het uitstellen.
Als er nou geen vooruitgang is, moet er dan op staan dat ze van binnen gaan kijken, een soort van kijkoperatie ofzo!

Vind het zo moeilijk, waarom kunnen katten niet gewoon praten, verdorie, ik kan wel janken!

Ik kan maandag hier pas iets laten weten, ik heb alleen internet op mijn werk :sad:
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Update:

Er is opnieuw een foto gemaakt, op deze zag alles er goed uit, maar het ging niet goed met hem. Ze schoof het op een aangeboren afwijking van slap spierweefsel rond de luchtpijp.

Ik maak nu de antibiotica gewoon af en ga dan naar mijn oude dierenarts toe, dat is halverwege deze week ongeveer. Het erge is: Magic (zijn zusje) begint er nu dus ook al mee.

Hun moeder is overleden op 1½ jarige leeftijd aan iets dat niet goed zat in d'r hoofd (wat precies weet ik niet) en nu ben ik bang dat het erfelijk is en hun het ook hebben :cry:
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Nou ik heb afgelopen nacht heel de nacht weer wakker gelegen, omdat Magic zo aan het "blaffen" was net zoals het begon met Snoopy.
Snoopy begint nu ook heel erg te niezen, maar zijn oogjes zien er goed uit!

Is het nu wijsheid weer terug te gaan naar de DA die de diagnose bij Snoopy heeft gesteld of is het beter om naar een andere DA te gaan?
Ik weet het allemaal niet meer, 1 ding weet ik wel, dit kan zo niet langer hoor!
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Dank je wel voor jullie medeleven en steunende woorden!
Ik heb voor vnvnd een afspraak gemaakt bij mijn oude dierenarts!
Ik moet er om 19.30 uur zijn, ben benieuwd. Ik laat jullie morgen weten hoe het was!
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Heej maddo, sterkte meid!

Ik zou zelf ook naar een andere DA gaan, een second opinion is nooit verkeerd, en een andere DA kan misschien meer zien dan je eigen DA.
Ik zou aan je DA waar je nu geweest bent vragen of ze er vrijwel zeker van is dat het verslapt spierweefsel is en of er op een of andere manier niet iets aan te doen is.

Ik hoop voor je dat het niet aangeboren/erfelijk is, en dat je schatjes er bovenop komen.

Dikke knuff en houdt ons op de hoogte!
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Ik ben gisteren naar mijn oude DA gegaan en die was diep verontwaardigd door de eerder gemaakte diagnose van mijn andere dierenarts.

Hij heeft ze eerst getemperatuurd (had de vorige nog nooit gedaan :???: ) en ze hadden allebei verhoging.
Hij is gaan luisteren en gaan doen en kwam tot de conclusie dat het of:
- bronchitis is, of;
- een beschadiging in de keel van het onder narcose brengen tijdens castratie/sterrilisatie.

Ik hoop heel erg dat het het laatste niet is, want dan zijn ze nog niet klaar met mij bij mijn vorige DA :evil: .

Ik heb weer antibiotica meegekregen en nu maar hopen dat er een juiste diagnose is gesteld!
Gebruikersavatar
ramses
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2003 18:46
Locatie: nieuwegein

Bericht door ramses »

Hopen inderdaad dat het niet het laatste is...hier hebben ze alle vier bronchitis gehad en 1 begon en na een week waren het er vier en met een kuurtje was dat zo voorbij,dus ik hoop voor je dat dat het is...
Een koppie van Ramses,Amun,Shakira en Amr...
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

ramses schreef:Hopen inderdaad dat het niet het laatste is...hier hebben ze alle vier bronchitis gehad en 1 begon en na een week waren het er vier en met een kuurtje was dat zo voorbij,dus ik hoop voor je dat dat het is...
Heb jou katten ook dezelfde klachten gehad, dus beginnen met hoesten "blaffen" en vervolgens het snakken naar adem en weinig energie?

Als dit namelijk zo is, ben ik alweer een beetje gerustgesteld :roll:
Gebruikersavatar
ramses
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2003 18:46
Locatie: nieuwegein

Bericht door ramses »

het lijkt er inderdaad op...het leek wel of ze een hond waren,zo blaften ze en met het tongetje helemaal uit hun bek..het was gewoon afschuwelik..en ze hadden weinig energie..en ze hadden ook nog keelontsteking...maar na de kuur ging het over
Een koppie van Ramses,Amun,Shakira en Amr...
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Gelukkig, ben toch een beetje gerustgesteld nu, dank je!
Ik wist ook niet dat katten zo hard tekeer konden gaan, mijn buren moeten 's nachts gedacht hebben dat ik een hond had :shock:
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Update:

Ik ben nu op de helft van de antibiotica en zie nog niet echt vooruitgang, ik wacht het gewoon even rustig af en als het erger gaat worden ga ik weer naar de DA.

Vanochtend moest ik ze allebei weer een pilletje geven, maar Snoopy was zo opstandig dat hij heeeeel moeilijk deed, doordat ik zijn bekje dicht deed en over zijn keeltje wilde wrijven was hij nog bezig het pilletje uit te spugen....

Het was inmiddels al helemaal vloeibaar geworden en lag voorin in zijn bekje, toen ik schrok sprong hij weg en hij begon allemaal gek te springen en te schuimbekken :shock:

Dit ging door tot alles er weer uit was van het pilletje en toen werd ie gelukkig weer rustig.

Pfffff, het is allemaal wat zeg, wordt er af en toe een beetje moe van hoor, maar we houden vol :wink:
Gesloten