Fredje geeft veel voeding terug

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door Maureen »

Ze hebben een foto gemaakt, en daar is wel iets op te zien. Ze kunnen het echter niet thuisbrengen.
Hij heeft een boel lucht in de darmen en geen ontlasting. Ze hebben hem nu medicijnen gegeven om te kijken of het spontaan naar buiten komt. Zo niet, gaan ze hem morgenvroeg opereren.

Mijn kleine ventje zo helemaal bij de dierenarts.........
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1761
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door sandy »

Nou hopelijk blijkt het dan toch iets te zijn wat vrij simpel opgelost kan worden als is een operatie natuurlijk verre van simpel, maar dat er in elk geval niks ernstigs aan de hand is.
Ik hoop dat alles goedkomt en je goed nieuws krijgt :epray:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door Rocis »

Hoi,

Weet je al wat meer? De duimen draaien nog steeds hoor ;-)

Grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door ayla »

ben ook benieuwd hoe het gaat met Fredje.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door Ilone »

Idem hier. Hoe is het met Fredje?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door Maureen »

Fredje is thuis! Heb hem net opgehaald, het probleem is achterhaald. Fredje is een slokop :oops:
Hij eet net zolang tot zijn maagje propvol zit en dan kauwt hij ook nog de brokken niet kapot, hij krijgt het niet verwerkt en spuugt alles uit. En dat keer op keer :roll:
Er kon ook niks passeren, voordat het uberhaubt verwerkt kon worden lag het al over de vloer.

Hij heeft nu medicijnen om de werking van zijn maagje te verbeteren (in spuit, ik weet niet hoe het heet) en hij krijgt nu 6x per dag een beetje RC recovery om aan te sterken. De dierenarts vond het beter om voor hem de brokken even achterwege te laten om zijn maagje weer aan normale porties te laten wennen. Hij krijgt nu apart eten van de rest om het slokken tegen te gaan en er staan nergens meer bakjes met voer.

Ben blij dat ik nu weet hoe het komt, het zal me dan ook geen 2de keer gebeuren.
Een vette rekening van de dierenarts rijker (die ik met plezier betaald heb) en een gelukkige Fredje, die heel blij is dat hij weer thuis is.
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door Ilone »

Kijk eens aan! Gelukkig niets ernstigs :grin:
Kleine porties over de dag geven dus.
En misschien is een voerbal iets voor Fredje voor wanneer hij weer aan de brokjes mag. Zo eet hij spelenderwijs wat.

Ik hoop dat Fredje nu gaat leren dat hij niet zo veel moet eten ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door Rocis »

He gelukkig :grin: De slokop :esick:

Grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door pearlsofpassion »

Oh, dat valt wel mee dan. Gewoon goed in het oog houden.

Dan valt onze Cuzco toch nog mee. :-) Die heeft zich nooit een ongeluk gegeten, al dacht ik soms wel dat hij dat ooit nog zou doen... (krijgt ook enkel nog afgewogen porties).

Dat Fredje nu maar lang niet meer naar de DA moet, en lekker gezond kan opgroeien.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1761
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door sandy »

Nou gelukkig valt het mee :grin: Toch apart, katten overeten zich niet zo gauw, maar een probleem wat wel oplosbaar is tenminste ;)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
enna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 aug 2010 13:08
Locatie: drenthe
Contacteer:

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door enna »

Nou het is wat ! gelukkig heeft die jou en duimen we dat vanaf nu het beter gaat !
Miauwwww
paasnini

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door paasnini »

Hoe is het nu met Fredje?
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door Maureen »

Met Fred (ik durf geen Fredje meer te zeggen) gaat het heel goed, we weten nu hoe we hem moeten voeren zonder dat hij schrokt. Hij is ook al flink aangekomen, weegt inmiddels bijna 4 kg en meneertje is pas 7 maanden.
Het is een duvel eerste klas.........Van de week had hij honger en hij zat me toch te mauwen. Het duurde echter nog even voor ik reageerde en hij spingt op de aanrecht, gooit een bord over de grond. Ik sta op om te kijken wat hij van het aanrecht heeft gemaaid en hij begint me kopjes te geven. OOOH wat heb ik toch lief personeel! Ik heb de rotzooi opgeruimd en ga nog even naar de wasmachine, hoor ik me weer een hoop kabaal.......... Heeft meneer gewoon zijn voerton over de grond gegooid!
Daar kan je toch niet boos om worden?
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5468
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door nellebel »

Hoi Maureen
Ik had ook zo'n slokkop. Die kon ook blijven eten. ze moest toen ze 7 kilo woog op dieet. Het was een crime, continue huilen om eten. Toen ben ik ermee gestopt. Vond het dierenmishandeling. Ben haar wel afgewogen eten gaan geven, en dat verdeelde ik over 5 keer per dag. Ze is toe nnetjes op gewicht gebleven.
Onze Flip at in het begin (de eerste week). vrij netjes. ze heeft continue brokjes en s'avonds nat voer. Ik let wel op bij haar dat ik voorkom dat ze superdik wordt. Dus zij krijgt totaal geen menseneten meer. Dat is gemakkelijk want ze kijkt er niet eens naar om.
Maar ze begint steeds meer te eten qua brokjes. Vind het moeilijk om dit te begrenzen. Zou een akt van nature toch zelf moeten doen. Ze was 2.25 kilo toen ik haar ophaalde bij het asiel (1 jaar oud) , vond ik veel te mager. Ze is wel aan het aankomen, maar hoe weet ik of ze niet ook ee nschrokkop wordt. Ze eet nu net zoveel brokjes als mijn kat van 7 kilo toen afgewogen kreeg (40 gr hillls en ½ blikje gourmet), maar ze is wel veel actiever.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
enna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 aug 2010 13:08
Locatie: drenthe
Contacteer:

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door enna »

Ik heb het idee dat katten die zo schrokken ook op een gegeven moment neiging hebben om te dik te worden, dan is het handig om over te gaan op grotere brokken omdat ze dan rustiger moeten eten omdat ze moeten kauwen ? Zal natuurlijk weer niet voor alle katten helpen...
Maar met Fred gaat het dus heel goed ! super !
Miauwwww
Plaats reactie