Katten gooien hun eten eruit

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Katten gooien hun eten eruit

Bericht door Anne82 »

Hoi,

Sinds vrijdag nacht is Tommie opeens aan het overgeven. Hij doet verder normaal aan, is vrolijk en je ziet eigenlijk niet aan hem dat hij ziek is. De nacht van vrijdag op zaterdag had hij voor het eerst overgegeven, echt al zijn eten eruit. Ik dacht, nou kan een keer gebeuren en had hem even s'ochtend geen eten gegeven. Verder ging alles normaal met hem. Toen had ik hem s'avonds weer gewoon wat vlees gegeven, en een paar uur later lag de hele slaapkamer vol met hetzelfde eten. Echt heel zielig. Toen heb ik hem dus niks meer gegeven. Mijn andere kat Max, had vanochtend gewoon zijn vlees gekregen, en die gooide na een paar uur ook opeens alles eruit!! Verder is er echt niks aan ze te merken en ze zijn gewoon vrolijk en ondeugend zoals altijd. Tommie heb ik vanochtend een beetje kip voor gekookt en hem een heel klein beetje gegeven. Dat heeft hij gelukkig binnen gehouden dus geef hem vanavond weer een klein beetje. Max geef ik dus vanavond maar even geen eten, behalve ook een klein beetje kip, maar dat eet hij meestal niet, vind hij niet lekker. Mijn andere katje Barney heeft nergens last van...

Weet niet of het er iets mee te maken heeft maar Barney is afgelopen maandag gecastreerd bij de dierenarts. Zou hij misschien een buikgriepje meegebracht kunnen hebben? Ook heb ik ze afgelopen vrijdag hun maandelijkse pipet stronghold in hun nek gegeven. Zou het daar iets mee te maken hebben? Ik heb echt geen idee! Als het aanhoudt bel ik natuurlijk even met de dierenarts maar was benieuwd of jullie misschien een idee hadden wat het is. Ze zijn ook niet warm ofzo, toen Max ziek was en 41 graden koorts had was hij super warm, dus volgens mij hebben ze geen koorts. Ze zijn gewoon nog hetzelfde als anders, gedragen zich lief en vrolijk en speels..
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Katten gooien hun eten eruit!

Bericht door Kattenbella »

Heb je ze iets anders gegeven? Wat eten ze? Waren het haarballen?

Vervelend allemaal! Het kan misschien van alles komen, wel raar dat ze het beiden hebben. Ik denk dat het wel meevalt als ze vrolijk en levendig zijn, maar hou het in de gaten.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Katten gooien hun eten eruit!

Bericht door Anne82 »

Neej het waren geen haarballen, het was echt al hun eten dat ze eruit gooiden... Ze krijgen een mix van Orijen/ Carocat brokken en natvoer van shiney cat en almo nature. Maar gelukkig heeft Tommie nadat ik hem een beetje gekookte kip heb gegeten niet meer overgegeven. Max ook niet, maar die heb ik sinds vanochtend ook niks meer gegeven. Ga vanavond een beetje macaroni en wat koolvis koken voor ze, hopelijk houden ze dat binnen als ik ze een klein beetje geef.
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
floddertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:25

Re: Katten gooien hun eten eruit!

Bericht door floddertje »

misschien kunnen hun maagjes dat voer niet goed verteren, en is brokjes voor de gevoelige spijsvertering nodig..
Een kopje van Flodder & Bengel
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Katten gooien hun eten eruit

Bericht door Anne82 »

Dat denk ik ook niet echt want Tommie eet helemaal geen brokjes en alleen vlees en Max eet juist weer bijna alleen brokjes. Had gisteravond nog even voor de zekerheid de dierenarts gebeld en die zei dat ik ze tot vanochtend even helemaal niks moest geven, alleen water. En nou moet ik ze een beetje water vermengd met bouillon geven. Als ze dat binnenhouden kan ik ze een klein beetje voer geven. Als ze dan vandaag nog steeds blijven overgeven moet ik weer even bellen naar de dierenarts. Hoop echt dat het over is, alhoewel Tommie vannacht nog 3 keer heeft overgegeven terwijl hij niks gegeten had. Nou, mijn vriend is de hele dag vrij dus die houdt ze in de gaten en als het niet beter gaat bel ik vanmiddag gewoon meteen weer.
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten gooien hun eten eruit

Bericht door castratenkoor »

Mijn ervaring is dat na een dierenarts bezoek de katten vaak allemaal ziek worden, stress, geur, misschien een daar opgepikt virus?
Ook de stronghold zou mede-oorzaak kunnen zijn.
Ik hoop dat het snel overgaat.
Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Katten gooien hun eten eruit

Bericht door Anne82 »

Ja dat zou ook kunnen, ze hebben hier sowieso een hekel aan de dierenarts. Als ik ze erheen moet brengen zitten ze al te shaken in hun reismandje. Nou ja, de bouilon van vanochtend lusten ze niet dus heb toch maar voor de zekerheid even een afspraak gemaakt voor ze. Om kwart voor 3 mogen ze. Het zal wel niet zoveel voorstellen maar beter een keer om niets gaan dan dat er we echt wat mis is straks.
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
floddertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:25

Re: Katten gooien hun eten eruit

Bericht door floddertje »

hoe was het bij de da?ben je iets wijzer geworden?
Een kopje van Flodder & Bengel
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Katten gooien hun eten eruit

Bericht door Anne82 »

hij denkt dat ze waarschijnlijk een soort buikgriepje hebben. Hij heeft ze een spuitje gegeven en pilletjes die ik 2 keer per dag moet geven (Primperid). Gisteravond hebben ze hun eten wel binnen gehouden voor het eerst dus gaat weer de goede kant op!
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten gooien hun eten eruit

Bericht door castratenkoor »

Gelukkig dat ze nu hun voer binnen hebben gehouden. Hopenlijk zet de vooruitgang voort!

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie