Poetin is ziek en geeft over

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
klaproos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 jan 2009 20:00

Poetin is ziek en geeft over

Bericht door klaproos »

Hallo,
Mijn zorgenkindje is weer ziek. Sinds afgelopen donderdag is hij plotsklaps heftig beginnen overgeven, in de loop van de namiddag kwam zijn middagmaal eruit. En sindsdien is hij blijven overgeven, al kwam er niet veel meer uit dan slijm/schuim, soms wat lichtgeel of lichtbruin gekleurd. Hij kokhalst een paar keer per dag heel heftig, alsof er iets uit moet, maar er komt niets.
Sinds donderdag heeft hij niets meer willen eten. Zaterdagochtend ben ik ermee naar de DA gegaan, die heeft hem onderzocht en niets gevonden. Hij heeft een injectie met Zantac gekregen en ook nog tabletjes die ik moet geven. Maar het betert niet.
Poetin is heel sloom, voelt zich duidelijk ellendig (kan natuurlijk ook wel wat door de pillen komen). Vanochtend heeft hij een heel klein beetje gegeten, maar het ergste is: normaal drinkt hij altijd veel en overal, en nu heeft hij sinds donderdag nauwelijks nog gedronken.
Ik heb vandaag nog met de DA gebeld, hij raadde me aan het toch goed in het oog te houden en als het echt niet verbetert, dan maar terug te komen.
Maar dat niet drinken, dat is toch heel erg? Want hij heeft wel nog geplast en door dat braken verliest hij toch veel vocht?
Ik heb hem ook al een paar keer van die antihaarbalpasta op zijn poot gesmeerd (wil het anders niet opeten), maar vanochtend likte hij niet eens zijn pootje af, zo ellendig is hij. En hij is altijd zo'n pietje precies als het op zijn toilet aankomt...
De da zij dat het evt. ook wel vd stress kan komen, omdat Poetin nogal een stresskip is, hij krijgt nl. ook Clomicalm omdat hij anders dwagmatig plast.
Ik maak me zo ontzettend zorgen...
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Poetin is ziek en geeft over

Bericht door Cari »

Dat klinkt niet best. Stress?? Dat vind ik wel een erg makkelijke diagnose en daar trap ik niet in.
Ik heb je andere topic gelezen, maar het lijkt me stug dat hij, ondanks de clomicalm, ineens dermate in de stress is geschoten, dat hij alleen maar kotst, niet wil eten en zelfs niet meer drinkt. Hier is echt iets anders aan de hand en ik kan me voorstellen dat je je grote zorgen maakt. Als hij heeft geplast, heeft hij waarschijnlijk toch ook gedronken, maar als je bang bent voor uitdroging, zou ik hem voor de zekerheid wat water dwangmatig toedienen. En morgen weer even contact opnemen met de da. Als ie zich er te makkelijk vanaf maakt, naar een andere da voor een second opinion.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
klaproos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 jan 2009 20:00

Re: Poetin is ziek en geeft over

Bericht door klaproos »

Heb hem daarstraks 2 spuitjes water gevoerd en die heeft hij binnengehouden. Geef hem seffes nog een spuitje.
Hij heeft na 17u. ook niet meer gebraakt. Hout vasthouden!
klaproos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 jan 2009 20:00

Re: Poetin is ziek en geeft over

Bericht door klaproos »

Vanochtend super goed nieuws gekregen vd DA: met Poetins bloed is alles in orde. Wat een opluchting!

Gisteren heb ik wat droge brokjes geweekt en daarna met water gemixt en hem dat in een spuitje gegeven, en hij heeft het binnen gehouden. Wel een beetje gekokhalst, maar toch.

Vanochtend heeft hij een paar brokjes gegeten en heel voorzichtig gedronken, dus ik dacht: YESSS! Ook vanmiddag een paar brokjes gegeten, nadat ik hem zijn Clomicalm en zijn antibiotica had gegeven.
Helaas, te vroeg viktorie gekraaid: alles is er weer uitgekomen, samen met een pak wit schuim. Het beestje blijft maar krampachtig proberen iets "kwijt te geraken" blijkbaar, maar het komt maar niet.
Ik durfde hem ook niet opnieuw zijn pillen te geven, ik weet immers niet hoeveel er al van opgenomen is... Morgen geef ik ze alvast buiten de maaltijden.
Deze namiddag heb ik hem nog 2 spuitjes met voeder/watermix gegeven en daarnet nog 2 met haarballenpasta/water. Dit houdt hij wel binnen blijkbaar. Voorlopig althans.
Ik kijk het nog een paar dagen aan, maar als het vrijdag niet spectaculair beter is, dan ga ik er terug mee naar de da.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Poetin is ziek en geeft over

Bericht door Cari »

Zou het niet slim zijn om foto's te maken van zijn slokdarm, maag en darmen? Misschien zit er ergens iets klem. Heeft hij ongemerkt iets naar binnen gewerkt wat te groot is en niet verteert.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
floddertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:25

Re: Poetin is ziek en geeft over

Bericht door floddertje »

Cari schreef:Zou het niet slim zijn om foto's te maken van zijn slokdarm, maag en darmen? Misschien zit er ergens iets klem. Heeft hij ongemerkt iets naar binnen gewerkt wat te groot is en niet verteert.
dat zou ik zeker doen, mijn kat Flodder gaf ook regelmatig over.
uit een foto bleek dat ze een verstopping in haar darm had, nu zit ze flink aan de tractonorm (soort lactulose), en vind steeds meer ontlasting in de bak :grin:
helaas was het vandaag wel diarree :cry: maar wat wil je met een dosis van 10ml per dag, tenminste vermoed dat het daar aan ligt.dus morgen ff DA bellen ;-)
Een kopje van Flodder & Bengel
klaproos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 jan 2009 20:00

Re: Poetin is ziek en geeft over

Bericht door klaproos »

Ja, ik heb dit ook aan de da gevraagd, en hij wou wel een Rx nemen zei hij, maar het enige wat hij daarop kon zien zou zijn als er botjes of metaal in de maag zat, een haarbal bv. volgens hem niet.
De volgende stap zou volgens hem een echo zijn.
Afin, we zien wel. Als het niet betert, ga ik wel terug.
Gebruikersavatar
floddertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:25

Re: Poetin is ziek en geeft over

Bericht door floddertje »

mmm vreemd, bij mijn kat was de verstopping juist erg goed te zien.
weet toevallig dat ze bij mensen ook rx van de darm nemen om te zien of ze vol zitten,of voor bijv een passageonderzoek.

deze site geeft wat info,en kan je een rx zien
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=189
Een kopje van Flodder & Bengel
klaproos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 jan 2009 20:00

Re: Poetin is ziek en geeft over

Bericht door klaproos »

Hallo,
Sinds een dag of 3 heeft Poetin helemaal niet meer overgegeven. Hij krijgt nog altijd de Zitac en de antibiotica (en de Clomicalm).
Hij eet en drinkt sinds 2 dagen ook weer helemaal normaal en lijkt tamelijk zijn oude zelfje.
Maar: eergisteravond op de schoot begon hij weer te "blaffen" (ik veronderstel dat dat kokhalzen is?), echter zonder overgeven. En vanmiddag tijdens een gedwongen borstelbeurt, waarbij Poetin op zijn rug lag op de schoot van mijn vriend (die hem nogal stevig vasthad), blafte hij na afloop weer, echter weer zonder overgeven.
Maak me toch wat zorgen. Misschien dat hij toch nog maagpijn heeft bij "hardhandige"' aanrakingen?
Hij heeft zeker niets meer op zijn maagje liggen, want hij eet zich weer te pletter. En hij heeft al goed gepoept ook, dus daar ligt het probleem evenmin...
Maag/slokdarmirritatie?
Ik kijk het nog een paar dagen aan en dan evt. terug naar de DA...
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Poetin is ziek en geeft over

Bericht door Cari »

Er is een groot verschil tussen kokhalzen en hoesten. Ik denk dat jij met "blaffen" hoesten bedoelt. Kokhalzen geeft een soort golfbeweging door het hele lijf met de bedoeling te kotsen. Hoesten is het uitstoten van lucht. Dan doet ook wel het hele lijf mee, maar meer stotend dan golvend.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
klaproos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 jan 2009 20:00

Re: Poetin is ziek en geeft over

Bericht door klaproos »

Hij golft en stoot lucht uit. ;-)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Poetin is ziek en geeft over

Bericht door Cari »

Dan heeft ie 't zeker niet makkelijk ;-) . Ik zou nog maar eens kontakt opnemen met de da. Misschien kan je zijn 'golfbeweging' op film zetten?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
klaproos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 jan 2009 20:00

Re: Poetin is ziek en geeft over

Bericht door klaproos »

Vandaag
heeft de tijd heel even stilgestaan
de wereld hield zijn adem in

We hebben je moeten laten gaan
mijn liefste vriend,
mijn zachtste ziel,
mijn suzenbol, mijn loeke,
mijn Poetin



30/04-2006 – 03/04/2010
Boheme

Re: Poetin is ziek en geeft over

Bericht door Boheme »

Wat vreselijk, heel veel sterkte joh, met dit afschuwelijke verlies :-(
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poetin is ziek en geeft over

Bericht door Adriana »

wat een verdrietig bericht en wens je veel sterkte de komende tijd
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie