Bloed bij ontlasting, kat lijkt niet ziek

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
winnyn
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2010 15:31

Re: Bloed bij ontlasting, kat lijkt niet ziek

Bericht door winnyn »

Hoi, ik weet niet of er nog gekeken wordt naar de forum want het is even geleden het laatste berichtje.. Maar ik herken dit zo en maar me ook zorgen dus ben heel benieuwd hoe dit afgelopen is. Wij hebben sinds 2 weken een kater die nu dus 3,5 maand oud is.
Hij mauwde steeds voordat hij moest poepen en tijdens poepen mauwt hij dus wij dachten gelijk dat hij pijn moest hebben met poepen. En ook een vies kontje. De fokker gebeld en die vertelde dat dit een rare gewoonte was die hij zichzelf aangeleerd had en de andere kittens over gingen nemen en dat het niets betekende. Nu zagen we een paar dagen terug wat bloed bij zijn kontje. En de dag er na een een soort sliert. Gelijk aan wat Stijn vertelde.
Weer gebeld en de fokker zegt dat we ons geen zorgen moeten maken en dat hij waarschijnlijk door de onwennigheid te hard drukt en wellicht een aambei heeft.. dus dat we het aan moeten kijken.. Maar als ik het zo lees dan vraag ik me af of er dus niet meer aan de hand kan zijn.. Verder groeit hij goed en eet hij goed en is hij zeer actief en speels en aanhankelijk dus hij lijkt verder niet ziek. Alleen niest hij regelmatig. Verkouden denken we, hij is geënt tegen de niesziekte. Hij is ook meerdere malen onderzocht toen hij nog bij de fokker was en alles zou goed zijn.. Dus al iemand nog tips heeft of als er meer bekend is dan hoor ik het graag.. Bedankt!!
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Bloed bij ontlasting, kat lijkt niet ziek

Bericht door Rowena »

Ook als je kitten is ingeënt kan hij nog de niesziekte krijgen, dan wel in mindere mate. Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even langs de DA gaan, voor de rest heb ik er niet zo veel verstand van.. Er zijn vast genoeg mensen hier die je kunnen helpen :) succes ermee ;)
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Joe0548
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2018 17:18

Re: Bloed bij ontlasting, kat lijkt niet ziek

Bericht door Joe0548 »

Hallo Stijn, kun je ons een update geven? Ik zie dat het al een tijdje geleden is dat je hier voor het laatst een bericht hebt geplaatst. Hoe is het met je kater?

Wij hebben vorig jaar tegen de zomer een Brits korthaar kitten in huis gehaald. Je verhaal komt exact overeen met onze situatie! Onze kater (Jack) is nu 1 jaar oud en is erg actief, fit en ziet er gezond uit. Al sinds we hem hebben heeft hij dunne ontlasting, soms diarree en vaak een klein beetje bloed/slijm aan het eind van de drol. Vaak blijft er een klein beetje ontlasting aan z'n vacht op z'n kont zitten. We merken dat hij het niet prettig vind om op de bak te gaan, als hij er uit komt mauwt hij een paar keer zielig terwijl hij een rondje door de kamer maakt. Verder lijkt hij nergens last van te hebben.

We zijn al heel vaak met hem naar de DA geweest, zonder succes. We zijn al twee keer overgestapt op andere voeding (speciaal voor gevoelige darmen, Miya / Yami Excellent Cat sensitive). De nieuwe voeding heeft hij nu zo'n 2 a 3 maanden en z'n ontlasting is een stuk steviger, nog wel zit er regelmatig bloed bij. Hij is negatief getest op Giardia.

De DA zegt verder niet te weten wat hij er aan zou kunnen doen en zegt: "Zolang het beestje geen pijn heeft is er niet veel aan de hand". Daar ben ik het niet helemaal mee eens, bijna dagelijks een beetje bloed lijkt mij niet goed. We maken ons ernstig zorgen over zijn gezondheid :-( Ook zitten wij er over te denken om over te stappen op een andere DA.

Hopelijk lees je dit bericht, of zijn er hier andere mensen die ons aanwijzigen/sugesties kunnen geven
Plaats reactie