Haarballen

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Jeetje paul,
het is maar goed dat je toch naar de da bent gegaan!!
Succes in ieder geval!!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ow Paul, wat ben ik blij dat je naar de da bent gegaan! Om eerlijk te zijn was ik al bang voor suikerziekte toen je zei dat Roscoe zoveel dronk. Volgens mij is het trouwens wel mogelijk dat katten met suikerziekte nog lang en gelukkig leven. Er is misschien wel een topic over, onder Ziektes en anders kun je ook altijd een pb'tje sturen naar Bella (naam op het forum is Kattenbella), zij heeft ervaring. ;-)
Kop op, als je straks goed zit met de insuline, voelt Roscoe zich vast al gauw weer beter! :grin:
Laatst gewijzigd door claudia op 28 jan 2006 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Paul bekijk het positief....je kunt er zelf wat aan doen!! En dat het jou leven gaat beinvloeden tja daar zul je even aan moeten wennen....

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
Marion1
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jan 2006 20:15

Bericht door Marion1 »

Dat was wel even een schok, maar je weet wat ze zeggen hé
de ouderdom komt met gebreken. ;-)

Ik denk dat je er best wel uit gaat komen en met je
zelfstandigheid ik neem aan als je een kat al 11 jaar heb.
Dat je het er best wel voor over hebt om dit voor je beesie te toen
je weet maar nooit hoe lang ze nog bij je is. :grin:
Als mensen niet van katten houden, zijn ze vast in hun vorig leven een muis geweest.
Gebruikersavatar
Suzanne1970
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:26
Locatie: Renkum
Contacteer:

Bericht door Suzanne1970 »

Rebbe schreef:Paul bekijk het positief....je kunt er zelf wat aan doen!! En dat het jou leven gaat beinvloeden tja daar zul je even aan moeten wennen....

Groetjes Renate
Ben ik het helemaal mee eens..Onze Snoes was niet meer te redden door haar ziekte..was het maar zo dat ze nog lang had kunnen leven met een paar spuitjes per dag.
Goed dat je naar de da bent gegaan!en veel succes en sterkte verder.
How we behave toward cats here below determines our status in heaven
Paul
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jan 2006 23:05
Locatie: Heemskerk

Bericht door Paul »

Het is alweer een tijdje geleden, maar het gaat redelijk met Roscoe.
Eigenlijk gaat het boven verwachting goed met hem.
Ondanks dat hij sterk is afgevallen, merk ik dat hij nu op een vast gewicht is. Hij tiert nog steeds als een gek door het huis en eet gewoon.

Het overgeven is niet meer dagelijks en het record 'aantal dagen niet gekotst' is 6!! En dan spreek je over een periode van een kleine 3 maanden.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Fijn om te horen dat het goed met hem gaat ;-) . Moet je vaak insuline spuiten?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
christina312

noorse boskater van 8 jaar valt te veel af.

Bericht door christina312 »

Hallo,
wie kan mijn vraag misschien beantwoorden?Boella mijn noorse boskater van ongeveer 8 jaar oud,spuugt erg veel haarballen uit op dit moment .Het lijkt erop dat hij een zomervacht heeft op dit moment.Ik denk dat het komt omdat het zo warm is voor de tijd van het jaar.Maar nu valt hij erg veel af,hij spuugt elke week minstens 2x een beste haarbal uit.Ik mag hem ook niet borstelen.Heeft hij een hekel aan,krijgt hij mij of de borstel te pakken ben je nog niet jarig Hahaha..Maar ff serieus.Hoe kan het dat meneer Boella ineens erg veel afvalt.Ik ben er bang voor dat hij uit droogt Zou het daar aan kunnen liggen?Wie weet wat er aan de hand is?of kan ik toch beter even mijn dierenarts bellen?Bedankt alvast .groeten Christine Jager ;-) :icon_shifty: :???: :-P :smile: :?: :!: :roll:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Er zijn antihaarbalpasta's bij de dierenwinkel te koop die bij (half)langharige katten goed kunnen helpen. Ik denk dat het daarnaast inderdaad ook een goed idee is om naar je dierenarts te gaan, want als een kat plotseling begint af te vallen is altijd het checken waard.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Niets aan toe te voegen, je dierenarts is de enige persoon die hier antwoord op kan geven en die je eventueel ook een goede haarballenpasta of middel tegen misselijkheid kan meegeven.

Sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Rocky en Spikey
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:24
Locatie: Hoofddorp

Alsof er iets dwars zit

Bericht door Rocky en Spikey »

Hallo,

Onze kater van 4 maakt af en toe en toevallig vanavond nog een raar geluid net alsof er iets dwars zit en dat hij moet overgeven maar dat doet ie dan vervolgens niet.
Dit doet hij ongeveer 1/2 tot 1 minuut en dan is het over.

Ik weet niet of het kwaad kan ik denk het haast niet want anders hadden we wel al wat gemerkt maar het blijft toch raar dat hij dit doet.
Weet iemand wat dit kan zijn of heeft iemand dit ook mee gemaakt.

Groet Marielle
Gebruikersavatar
Elja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2006 19:34
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Elja »

Misschien zit er een haarbal dwars?

Onze kat doet dat ook wel eens, alleen 'kucht' hij er dan raar bij als hij een poging doet om die haarbal omhoog te krijgen...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Dit lijkt op een haarbal wat je kat dwarszit. Ik zou het vanavond aankijken en anders morgen even naar je dierenarts. Die hebben wel middeltjes om de haarballen te verdrijven en de katten vinden het nog lekker smaken ook ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Rocky en Spikey
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:24
Locatie: Hoofddorp

Bericht door Rocky en Spikey »

Af en toe gooit hij er ook wel een haarbal uit dus eigenlijk dacht ik niet dat het dat zou zijn maar het zou natuurlijk wel kunnen.
En hij maakt inderdaad dan zo'n kuchend geluid.
Ik weet inderdaad van vroeger toen hadden wij ook katten thuis toen hadden wij ook een soort pasta wat je dan op je vinger doet en dat eten ze dan gewoon op ook voor die haarballen haal ik dat wel ff voor mijn lieverd.
Evil Bunny

Bericht door Evil Bunny »

Hoihoi,

Bij mijn langharige kitten Pakito is het zo dat hij soms (eens in de maand of zo) geluiden maakt alsof hij een haarbal gaat uitspugen.
Hij zit dan ook echt te 'nekken', maar een moment later smakt en slikt hij een paar keer en dan gaat hij weer ongestoord verder met waar hij mee bezig was. Ik ben ook nog nooit een haarbal tegen gekomen.

Moet ik me zorgen maken dat er een haarbal ergens vast zit of zo? Ik heb helemaal niet het idee dat hij ergens last van heeft, het is alleen dat ik dit ritueel nu al een keer of drie gezien heb.

De kittens krijgen van mij geen speciale dingen voor haarballen, is het verstandig om dit wel te doen? Van die snoepjes of kattengras of zo?

Ik kam en borstel Pakito wel regelmatig.
Gesloten