Sinds zaterdag hebben we een kat

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
Bjorn Jetten
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2008 14:25
Locatie: Lichtenvoorde

Sinds zaterdag hebben we een kat

Bericht door Bjorn Jetten »

Joop,


Nu ik op mezelf woon en mijn vriendin graag een kat wilde moest het er toch een keer van komen. :icon_shifty:
Ik ben van huis uit opgegroeid met het idee dat katten niet zo heel leuk zijn, daarom hadden mijn ouders ook altijd een hond. Lieve en leuke beesten hoor die honden, nog steeds hoor.
Maar nu we Joop hebben sinds afgelopen zaterdag vind ik het wel heel erg leuk nu om een kat te hebben. :grin: :grin:
Dat had ik ook totaal niet van mezelf verwacht, Joop die vind me ook wel leuk denk ik hij doet zoal de volgende dingen:

Kopjes geven
spinnen als ik met het bakje vol snoepjes rammel
lekker bij je liggen en dan spinnen
meelopen als je eten gaat maken
miawen als je kaas op je brood doet (hij wil dan ook wat :grin: )
spinnen als je hem een stukje kaas geeft
s'ochtends wakker maken

enz. enz.


Ik zal wat vertellen over Joop en hoe we hem gekregen hebben:

Joop is een gecastreerde kater van 4,5 jaar oud, zijn vorige baasje had 3 katten en vond dat een beetje teveel voor hem worden. (we kenden Joop al wel een beetje) En zo kwamen we over het onderwerp huisdier aan de praat, Yvet mijn vriendin wilde graag een kat in haar studentenkamer in Utrecht maar dit was niet mogelijk ivm. de huisregels daar. Ik ging op kort daarop op mezelf wonen en na veel nadenken heb ik toegezegd dat Joop wel bij mij mocht wonen!!! een hele leuke en goede keus van mezelf vind ik nu. Yvet is ook heel erg blij met Joop.


Ik geloof dat Joop ook wel blij met ons is. De eerste dag zat hij veel onder de bank at en dronk wel gewoon. Ook in de eerste nacht mocht al mee naar boven in bed. Wij SUKKELS dat we zijn deden de deur dicht en Joop kon dus niet naar zijn kattebak. En ja Yvet wilde wat uit haar tasje pakken en bah nat van de kattenplas. dat ging dus al heel goed weer..
Nu laten we de deuren gewoon 'snachts los en dan kan hij zelf weten waar hij heen gaat, meestal is hij bij ons in bed. Soms is hij even naar benee en is hij dan binnen een half uurtje weer terug. En ligt hij weer op bed.


Ik denk dat we het wel goed doen met Joop want we hebben al heel veel informatie van deze site in ons opgenomen anders had het ook wel niet zo heel goed kunnen gaan denk ik.

Ik heb alleen nog een vraag, Aangezien joop binnen is doet ie al dingen in de kattebak (vind ik helemaal geweldig) maar ik vind dat ie wel erg veel poep achterlaat in de bak als ik de bak verschoon. ( ik verschoon hem iedere dag om 19.00 uur) het volume is ongeveer net zo groot als 6 opgestapelde boterhammen, aangezien het formaat van Joop vind ik het wel knap dat zoiets allemaal in een kat zit.. Is dit normaal?


We zijn echt heel blij met Joop

Groetjes Bjorn en Yvette
Joop is cool
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Sinds zaterdag hebben we een kat

Bericht door rieneke »

leuk dat je tot de katten bekeerd bent :grin:
wat eet joop?
als je 'm whiskas of ander supermarktvoer geeft, zal hij flink ontlasting produceren, wat ook nog eens goed kan stinken.
dit soort voer zit vol met vulmiddelen, voor er in, achter er weer uit.
geef hem liever een wat beter voer, bijvoorbeeld prins of technical zijn voorbeelden van premiumvoer wat toch niet al te duur is.
zeker als je bedenkt dat dit voer beter opgenomen wordt, en je er dus minder van hoeft te geven.
als hij het lust, is het ook heel gezond hem regelmatig wat rauw vlees te geven (geen varkensvlees).
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1267
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Sinds zaterdag hebben we een kat

Bericht door Leonie89 »

coole naam, Joop.. zo hete mijn opa :grin: welkom op ons forum!! wat ik zo lees ben je inderdaad goed bezig met je vent!
ik ben ook verbaasd wat onze poes allemaal achterlaat in de kattenbak.. maar wat jij schrijft is wel heel erg veel! als je dat nog niet hebt gedaan zou ik inderdaad overstappen naar een premium merk voer.. wij geven zelf royal canin. het is wel duurder dan bijvoorbeeld wiskas, maar ze hebben er veel minder van nodig en poepen er dus ook minder door! en minder geurtjes!! ik ruik haar poepjes alleen als ik de bak verschoon, anders niet..
ik wens je nog heel veel plezier met je Joop!!
Bjorn Jetten
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2008 14:25
Locatie: Lichtenvoorde

Re: Sinds zaterdag hebben we een kat

Bericht door Bjorn Jetten »

Bedankt voor jullie snelle reactie!!!

Hij krijgt nu kenner voer. Ik zal eens ander voer proberen, morgen gelijk naar de winkel hahaha.

Maakt het voor de rest niet uit wat voor vlees hij krijgt?

Groetjes Bjorn :grin:
Joop is cool
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Re: Sinds zaterdag hebben we een kat

Bericht door Foul Smelling Pig »

Rauw vlees zou ik toch een beetje voorzichtig mee zijn. Hier krijgen ze eens in de week een kuipje Sheba-smurrie (en Paddy de nierpatient krijgt Royal Canin Urinary paté), voor de rest wordt er Royal Canin Indoor geserveerd (onze katten komen niet buiten) en onze nierpatient krijgt RC Urinary dieetbrokjes. Ze doen het er prima op en de luchtjes vallen inderdaad mee.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1267
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Sinds zaterdag hebben we een kat

Bericht door Leonie89 »

katten hebben niet zo veel nodig aan variatie.. alleen brokjes is voldoende.. als traktatie zou je een of twee keer in de week zo'n klein blikje natvoer kunnen doen.. als je informatie wil over vers voer 'barfen' hebben we daar ook een forum voor ;-)
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Sinds zaterdag hebben we een kat

Bericht door loonsy »

Hey! welkom bij de kattenliefhebbers :D

Leuk dat je toch om bent ;)

Wat ik graag doe "voor de lekkere trek" (brokjes is namelijk genoeg voor het beestje) is een stukje koolvis uit de diepvries laten ontdooien (half blokje ofzo), stukjes kip, af en toe wat hart van de slager, smuldier scheint ook goed te werken. maar allemaal als extraatje, niet als hoofdvoer en zeker niet te veel! Als je wel wil overgaan op volledig vers moet je je goed laten inlichten. Ik wil het heel erg graag doen maar ben wat angstig. Zeker nu mijn katertje blaasgruis heeft en ik niet zeker weet wat hij wel en niet mag hebben. (kom ik nog wel achter)

Mijn katertje poept nooit zoveel als ong. 6 opgestapelde boterhammen! Ik heb begrepen dat de hoeveelheid ontlasting inderdaad (zoals eerder gezegd) afhangt van de hoeveelheid 'opneembare' stoffen in het voeder. Bij blikvoedsel e.d. is dat erg weinig waardoor de helft er weer aan de andere kant komt uitzetten... Bij verse vlezen en visjes is de opname optimaal (als ik zo kijk bij Tony)

Succes Bjorn en Joop en je vriendin!

Leonie
Bjorn Jetten
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2008 14:25
Locatie: Lichtenvoorde

Re: Sinds zaterdag hebben we een kat

Bericht door Bjorn Jetten »

Hallo allemaal,

Ik heb Joop gisteren een stukje rundvlees gegeven!! hij vond het echt super lekker!!

zat de hele tijd naast me op de bank te prrrten en spinnen! vet cool 8-)


kan ik een kat ook leren zitten bijvoorbeeld of is dit totaal niet mogelijk?
hij weet nu al wel wanneer het bedtijd is en tijd om op te staan.. als ik wakker moet worden rond half 8 gaat naast mn hoofd liggen en kopjes geven. :grin: persoonlijke wekker dus..


gr Bjorn
Joop is cool
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Sinds zaterdag hebben we een kat

Bericht door lievelijn »

hoi hoi!

sommige katen kunnen heel veel leren, andere zijn hier wat minder vlot in, maar denk eraan een kat heeft een kop op zijn lijf zitten :P en daarmee doet ie precies wat ie wil. Toch zul je na een tijdje ontdekken dat ze allerlei dingen leren. Zo "pakt onze poes haar lekkertjes aan" als we 's avonds koffie drinken, of geef ze ons een 'kusje' als we weggaan hihi, en apporteert ze als ze er zin in heeft haar speeltjes (met een aluminiumfolieballetje doet ze vreemd geoeg wel altijd).
du je kan ze vast wel iets leren.. als je daar intresse in hebt moet je ven zoeken naar het topic hobby-en met je kat ohw ik heb hem al... hier staat ie

ohw ja welkom ;-)
ik <3 Vlinder
Bjorn Jetten
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2008 14:25
Locatie: Lichtenvoorde

Re: Sinds zaterdag hebben we een kat

Bericht door Bjorn Jetten »

Hooi,

dank je wel voor al die geweldige tips!

ik ga vanavond met hem aan de gang..


gr bjorn
Joop is cool
Gesloten