Ontlasting probleem?????

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
Lizzy
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2008 19:15

Ontlasting probleem?????

Bericht door Lizzy »

Hallo,,
Ik neem aan dat ik een probleem met mijn kat heb,
Hij is 7 jaar en altijd enorm actief bezig met spelen en rennen.
Nu heeft hij sinds 2/3 dagen last met poepen.
Dat wil zeggen , hij gaat continue naar de bak, en poept dan af en toe. Soms doet hij ook niks, en sinds gisteren controleer ik zijn poep nauwkeurig. Gisteren had hij diaree, niet zoveel trouwens, en vandaag harde maar best stinkende poep.
Ik krijg het idee dat hij misschien verstopt is, maar hoe kan hij dan poepen?

Ik heb de dierenarts al gebeld voor een afspraak, maar bij deze vraag ik of iemand misschien een idee heeft?
Hij heeft geen harde bal tussen zijn achterpootjes en ik heb ook niks in zijn eetpatroon verandert.
Hij heeft trouwens wel ontigelijk veel honger, zijn eetlust is juist toegenomen!!

Snap er niks meer van...
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Ontlasting probleem?????

Bericht door Sandra W »

Hij kan verstopt zitten en tegelijkertijd ook diarree hebben, dit is de zogenaamde overloopdiarree. In zijn darmen en anus zit dan een hele harde prop oude ontlasting die de boel blokkeert en de nieuwe ontlasting kan daar alleen langs sijpelen in de vorm van vloeibare diarree.

Het kan zijn dat je kat nu nog honger heeft, maar over een tijdje wordt hij waarschijnlijk heel misselijk omdat hij zichzelf vergiftigd met dat oude afval in zijn lijf en dan stopt hij met eten. Het is dus goed dat je even naar de dierenarts gaat, want met de juiste behandeling is het meestal zo opgelost.

groeten,
Sandra
Gesloten