Donkere vloeistof laten lopen??

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
Dinges
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2008 22:41

Donkere vloeistof laten lopen??

Bericht door Dinges »

Hallo,

Ik ben nieuw hier, en heb eigenlijk al gelijk een aantal vraagjes!
Ik heb een kater (Exotic Shorthair Smoke), zijn naam is Dinges, hij is 4 jaar oud. Hij is toen hij een paar maanden oud was op straat gegooid, toen hij 7 maandjes was hebben mijn moeder en ik hem opgehaald uit het asiel, wij waren allebei gelijk verkocht! Hij zat daar met zijn ingezalfde oogjes achter dat tralie kooitje. We mochten hem pas een week later mee nemen omdat hij niesziekte had. Na een week mochten we hem eindelijk ophalen, er werd ons wel verteld dat het een ziektebeestjes was en dat ie waarschijnlijk zijn leven lang kleine kwaaltjes zou krijgen. En inderdaad dat klopte ook, we hadden hem nog geen 2 maanden of hij was al 4 keer bij de DA (dierenarts) geweest. Eén keer voor een onstoken pootje en 3 keer voor zijn oogjes. We haden toen al ruim €400,- uitgegeven aan hem, maar dat was hij ruimschoots waard! Het is echt een lieverd, hij is zo gek als een deur en heeft eigenlijk alleen een voorkeur voor mij. Ik mag alles met hem doen, en een ander echt niet. Hij komt altijd elke avond lekker bij me liggen in bed. Hij knort heel erg luid, maar toch blijft het een lieverd. Nou ben ik sinds een jaar verhuisd naar Hilversum, ik ben bij me vriend ingetrokken. En natuurlijk moest Dinges mee, want hij hield het niet uit zonder mij. Ruim 2 maanden geleden is Dinges buiten getrapt door een buitenstaander, en kwam erg geschokt binnen rennen, wij meteen naar de DA gegaan.
Want zijn bek lag helemaal open. Wat bleek nou, zijn onderkaak was in het midden gescheurd, en er moest een operatie komen om een ijzerdraadje te plaatsen. Het ijzerdraadje is erin gezet en afgelopen woensdag eruit gehaald, weer via een operatie. Mijn vriend en ik kregen vorige week donderdag te horen dat er vergif in de steeg zou liggen en dat er al 2 katten overleden waren, mijn vriend is dat gaan nachecken en inderdaad er ligt echt vergif en er zijn echt al 2 katten aan overleden. Dus we houden Dinges nu al sinds vorige week donderdag binnen. Sinds wij Dinges hebben is hij al aan de diarree, en we maakten ons daar eigenlijk nooit zorgen over en zijn DA ook niet. Nou is zijn buikje sinds een week of 2 al opgezwollen en hard, we hebben afgelopen woensdag gevraagd aan de DA of hij er even aan wou voelen of er iets verkeerd zit. De DA denkt dat zijn limfklieren zijn opgezet en dat het foute boel is. Nou heeft hij sinds woensdag al eén keer naast de kattenbak gepoept en vandaag in de badkamer geplast. Dat is echt niets voor Dinges. Dat heeft hij nog nooit gedaan! We hebben diarree remmers mee gekregen en een ontwormingskuur, en we moeten het even 2 weken aankijken. Maar ik ben echt bang dat het foute boel is. Kan het naast de kattenbak poepen en plassen te maken hebben dat hij nu binnen moet blijven? Kan het zijn dat het aan de vulling van de kattenbak ligt? Eerst hadden we die van Tom Poes maar die hebben ze nu niet meer waar wij boodschappen doen en we zijn overgestapt op huismerkgrit. Mijn vriend en ik hebben het ook niet breed vandaar.
Heeft iemand misschien een andere verklaring voor dat hij ernaast plast en poept? Ik merk trouwens ook dat hij iets sneller moe is en hij drinkt een stuk meer en eet een stuk meer. Hij knuffelt nog wel net zo veel en heeft ook nog steeds een voorkeur voor mij.

Wie ow Wie kan mij helpen hiermee?

Hier trouwens een paar foto's van Dinges:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Groetjes Dominique
Laatst gewijzigd door Dinges op 04 okt 2008 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Raar gedrag

Bericht door Sandra W »

Jeetje, jullie arme kat heeft echt veel pech gehad in zijn korte leventje hè! Wat een lief koppie trouwens!

Het kan zijn dat hij inderdaad stress heeft van het binnenblijven en daarom zijn ontevredenheid uit door naast de bak te poepen en plassen, maar in jullie geval heb je geen andere keus dan hem binnen te houden, maar het kan helaas ook lichamelijk zijn.

Langdurige diarree is nooit goed voor een kat en het verbaast me dat jullie dierenarts daar nooit eerder serieus werk van heeft gemaakt, want vaak kom je met de juiste brokjes (bijvoorbeeld Sensivitivity van Royal Canin) en geen blikvoer geven al een heel eind. Verder is het ook niet goed dat zijn buikje hard en opgezwollen is, dat kan inderdaad van wormen komen, maar hij kan ook verstopt zitten en overloopdiaree hebben. Dit betekent dat er veel oude harde ontlasting in zijn darmen en anus zit en er alleen maar verse ontlasting langs kan in de vorm van diarree.

Tenslotte verbaast het me ook dat je kat een opgezette lympfklier heeft en dat je dierenarts jullie toch gewoon naar huis stuurt om het twee weken aan te zien. Zeker als hij vaker moe is en meer eet en drinkt, want dit soort veranderingen zijn altijd goed om te onderzoeken. Misschien is het toch een goed idee om naar een andere dierenarts te gaan en jullie katje eens een goede check-up te laten geven.

groeten,
Sandra

PS: ik hoop dat je vriend het vergif gelijk heeft weggehaald voor er nog meer slachtoffers vallen en verder van harte welkom op ons forum!
Gebruikersavatar
oonah
Lynx
Lynx
Berichten: 156
Lid geworden op: 31 jul 2008 11:37
Locatie: Antwerpen

Re: Raar gedrag

Bericht door oonah »

Dinges schreef:2 maanden geleden is Dinges buiten getrapt door een buitenstaander, en kwam erg geschokt binnen rennen, wij meteen naar de DA gegaan.
Want zijn bek lag helemaal open.
Jezus, wat een gemene vent, wie doet nou zoiets! :shock:
Arme Dinges.

Ik vind Dinges een heel leuke kat, ik kende dit ras helemaal niet, vind hem prachtig uitzien! :verliefd:
click to see: Foxy & Jacky, the movie
The more people I meet, the more I like my cat...
Dinges
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2008 22:41

Re: Raar gedrag

Bericht door Dinges »

Sandra W schreef:PS: ik hoop dat je vriend het vergif gelijk heeft weggehaald voor er nog meer slachtoffers vallen en verder van harte welkom op ons forum!
Wij kunnen het vergif niet vinden ;) Het ligt ergens tussen de struiken. We hebben wel al gekeken maar kunnen niets vinden, ze gaan nu met tuigjes naar buiten toe.

En het poepen en plassen doet ie weer in de kattenbak ;) :D!

Maar nu is mijn vraag wat voor ziekte zou hij kunnen hebben? Misschien kattenaids?

Mijn laatste vraag is: Kan een kat ook kattenaids krijgen van speeksel? Of echt alleen via bloed?
Dinges
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2008 22:41

Re: Raar gedrag

Bericht door Dinges »

Hij laat nu ook donkere vloeistof lopen, ik ben bang dat het niet goed zit.... Kan het kattenaids zijn? Kan iemand mij aub helpen?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Dikke vloeistof laten lopen??

Bericht door Sandra W »

Ik denk niet dat het kattenaids is, want dat krijgen ze gelukkig alleen van vechten (door de uitwisseling van bloed) en het is gelukkig ook zeldzaam, maar bel nu wel gelijk even met je dierenarts, want dit klinkt echt niet goed! Sterkte en laat je ons de nieuwste ontwikkelingen weten?

groeten,
Sandra
Dinges
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2008 22:41

Re: Dikke vloeistof laten lopen??

Bericht door Dinges »

Mijn probleem is nou juist ik heb geen geld meer voor de DA. Ik ben op dit moment werkloos en krijg eind november pas me loon want ga in de tweede week van november pas werken. Dus ik weet niet hoe ik het moet oplosse..... Ik heb ook niemand die me geld kan lenen, want iedereen heeft het in deze tijd moeilijk! Dus ik weet het niet, en maak me echt ontzettend zorgen! Als ik geld had gehad, was ik allang naar de DA gegaan!

De vloeistof ruikt trouwens nergens naar, maar is wel donker?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Donkere vloeistof laten lopen??

Bericht door Sandra W »

Vele dierenartsen zijn bereid tot een betalingsregeling als je ze eerlijk vertelt wat er aan de hand is, dus laat daar alsjeblieft de gezondheid van je kat niet van afhangen. Bel morgen even met de weekenddierenarts en ga dan zo snel mogelijk langs, desnoods maandag als het weekend consult te duur is, want ik denk dat hij het nog wel eventjes volhoudt. Maar grijp wel direct in als hij opeens lusteloos wordt, stopt met eten of drinken, begint over te geven of erger begint te vloeien. Komt de donkere vloestof trouwens uit zijn anus of uit zijn piemeltje (zo ver je dat kunt zien)?

Ik denk dat het een goed idee is om er even aan te proeven (sorry als dat misschien een beetje vies klinkt :???:), want als het wat zurig proeft is het zeer waarschijnlijk wat oud bloed uit de darmen of de maag. Als het weinig bloed is dan is dat niet zo erg, want er komt vaak wat bloed mee bij diarree of bij een verstopping, maar als het echt aan het stromen is moet je wel gaan oppassen en ingrijpen. Heel veel sterkte en probeer kalm te blijven.

groeten,
Sandra
Dinges
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2008 22:41

Re: Donkere vloeistof laten lopen??

Bericht door Dinges »

Misschien wat vies, maar heb er even een foto van gemaakt. Hij lag lekker te slapen en ik wou hem pakken om zijn pil te geven (diarreeremmers) en zijn achterkant was nat, en deze vlek trof ik aan. En kan niet zien waar het vandaan komt volgens mij uit zijn anus!
Heeft er iemand wel eens geproefd aan zoiets dan? Lijkt mij best vies.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Donkere vloeistof laten lopen??

Bericht door Sandra W »

Wat een goed idee zeg om een foto te nemen en ook een stuk minder vies dan proeven ;-). Die vlek lijkt me eerlijk gezegd geen bloed en daarom lijkt het me toch een goed idee om zo snel mogelijk contact op te nemen met je dierenarts, want dergelijke grote vloeiingen horen niet.

groeten,
Sandra
Dinges
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2008 22:41

Re: Donkere vloeistof laten lopen??

Bericht door Dinges »

Oke dankje wel! Ik ga kijken of er morgen iemand is die opneemt bij de dierenarts! Ik houd jullie op de hoogte!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Donkere vloeistof laten lopen??

Bericht door Sandra W »

Je zal wel een bandje te horen krijgen met het telefoonnummer erop van de dichtstbijzijnde dienstdoende weekend dierenarts. Wel even bellen hoor, want "better safe than sorry" en anders hou je misschien altijd spijt. Ik zal voor je duimen!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Beestje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 mar 2007 00:51

Re: Donkere vloeistof laten lopen??

Bericht door Beestje »

Hoe gaat het nu met Dinges?
Wie sturen kan zeilt bij elke wind
Dinges
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2008 22:41

Re: Donkere vloeistof laten lopen??

Bericht door Dinges »

Het gaat nu opzich wel weer, hij is weer de oude Dinges qua gedrag. :epray: De dierenarts zegt dat het voorlopig even aankijken is en mocht het fout gaan gewoon even terug gaan met hem. Er bleek bij het ijzerdraadje weghalen ook nog een kies achterin gebroken te zijn waardoor hij al 2 maanden met zijn zenuwen bloot lag!
Gesloten