poesje 6 a 7 weken uit groot ontlastingprobleem

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Stanley+Lola
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2008 20:12

poesje 6 a 7 weken uit groot ontlastingprobleem

Bericht door Stanley+Lola »

Onze Lola van 6 a 7 weken oud heeft eerst een week lang niet gepoept en heeft nu sinds 1/2 dagen een beetje poep rond haar anusje (die staat de heele dag ook open) en met veel moeite komt er iets meer uit maar het blijft hangen en ze doet er zelf niets aan.
Wij zetten haar terug op de bak en wachten tot ze verder zelf wat doet. Na haar de tijd te hebben gegeven maken we het zelf schoon met een billendoekje. Ze miauwt de heel dag en het lijkt als of ze er echt last van heeft. Ze drinkt kitten melk en krijgt speciaale heele kleine kitten brokjes (bij de DA gehaald) Wij denken zelf dat het misschien komt omdat ze nog zo jong is eneigelijk bij haar moeder had moeten blijven, misschien moeten haar darmpjes nog wennen? Weet iemand wat wij kunnen doen om haar te helpen?

Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Re: poesje 6 a 7 weken uit groot onlasting probleem!

Bericht door berg »

Hoi,

Lastig als ze last hebben van verstopping. Ik heb een poes van 14 die ook regelmatig last heeft van verstopping, nu helemaal aangezien ze 4 middenvoetsbeentjes gebroken heeft en in het 'gipsverband' zit zeg maar dus niet naar buiten mag en weinig beweging krijgt.
Ik haal dan bij de dierenarts parrafine olie, waarvan ik haar dan 1x per dag 5 ml (via spuitje, zonder naald hè ;-) geef. Deze olie wordt niet door het lichaam opgenomen maar maakt de darmen 'vettig' zodat de ontlasting er makkelijk(er) doorgaat zeg maar. Resultaat gegarandeerd! Wellicht ook een oplossing voor jou? Succes.

Groeten, Jootje.
Ik laat me niet sturen door wat anderen van me denken
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: poesje 6 a 7 weken uit groot ontlastingprobleem

Bericht door rieneke »

met zo'n jonkie zou ik niet zelf gaan dokteren, maar even langs de dierenarts gaan.
Gebruikersavatar
Stanley+Lola
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2008 20:12

Re: poesje 6 a 7 weken uit groot ontlastingprobleem

Bericht door Stanley+Lola »

We zijn al naar de dierenarts geweest en die zei dat het inderdaad verstopping was en heeft ons een soort olie meegegeven. Het gaat nu iets beter maar ze heeft er wel veel last van. Volgens de DA kan ze hier nog eenige tijd last van houden omdat ze nog zo jong is en echt te vroeg bij haar moeder is weggehaald. Wat helaas niet anders kon. Toch bedankt voor jullie reacties.
Gesloten