Braken na ontwormkuur

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
renate-86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jul 2008 20:16

Braken na ontwormkuur

Bericht door renate-86 »

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer met een vraag.
Moortje en Puck heb ik gister hun 1e ontwormkuur gegeven. Ik weet dat dit aan de hele late kant is (ze zijn 8 weken), maar ik wilde hun eerst laten wennen aan hun eten en nieuwe omgeving.

maar nu heb ik dus die pasta gegeven door hun vlees, want dat lusten ze erg graag. Maar na 1,5 uur begon Moortje te braken, en heeft zover ik kon zien alles terug gegeven. Puck heeft gister om 23.00 nog een beetje gebraakt.

Maar nu mijn vraag; moet ik ze over 2 weken pas opnieuw ontwormen en op dezelfde manier in de hoop dat het dan wel goed gaat, of moet ik ze deze week nog een keer ontworpen ivm het braken?

Ik hoor het wel!

Groetjes, Renate, Moortje en Puck
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Braken na ontwormkuur

Bericht door Sandra W »

Het gebeurt heel vaak dat katten en kittens gaan schuimbekken, braken of diarree krijgen van ontwormpasta, dus dat is niet erg. Ze hebben toch wel een beetje binnengekregen, dus kun je niet direct opnieuw ontwormen. Wacht dus gewoon tot je kitten volgens het schema weer aan de beurt is en doe het dan nog een keertje. Pas ontwormen bij 8 weken is trouwens helemaal niet erg, dus maak je daar maar geen zorgen over.

groeten,
Sandra
Gesloten