Mijn kitten spuugt en heeft diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
Linda Diasz

Mijn kitten spuugt en heeft diarree

Bericht door Linda Diasz »

Goedenavond,

Ik heb sinds zaterdag 29 juni een hele lieve kitten Minoes gekregen, alles ging goed ( ze ging op de kattenbak, at haar brokjes en dronk voldoende water en een beetje kittenmelk) Maar sinds vanavond is ze ineens niet lekker.. Ze begon met spugen en daarna kwam er ook diaree..

Ik dacht zelf dat ze te jong was maar de persoon waarvan we de kitten hebben gehad zij dat het geen enkel probleem is. ( ze is namelijk morgen pas 6 weken!) en lees nu onder aantal reacties dat dat veeeel te vroeg is!

Ik heb geen idee waarom ze nu ineens zo ziek is. Zou dat ook komen omdat ze vandaag voor het eerst alleen was ( omdat ik moest werken?) Of komt omdat ze kattenmelk gedronken heeft??

weet iemand wat ik akn doen om haar nu te helpen


Alvast bedankt.. Groetjes Linda
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Re: mijn kitten spuugt en heeft diaree

Bericht door pini »

Hoi,

Het is inderdaad vroeg.
Het spugen en diaree kan heel veel oorzaken hebben.
Geef je hetzelfde voer als de fokker?
Een deel stress speelt natuurlijk ook mee.
Als het niet stopt ga er mee naar de dierenarts.
Niet wachten hoor. Zo'n kleine hummel is zo uitgedroogd.
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: mijn kitten spuugt en heeft diaree

Bericht door Sandra W »

Het kan inderdaad door heel veel oorzaken komen, maar stop in ieder geval met de kattenmelk en geef in plaats daarvan kittenmelk, want haar darmpjes zijn nog veel te jong om de kattenmelk te kunnen verteren. Verder kun je nu beter ook geen blikvoer geven tot de diarree over is. Het beste kun je nu kittenbrokjes, of zelfs babybrokjes, geven met wat water of kittenmelk erover heen. Hou het wel goed in de gaten en ga over twee dagen naar de dierenarts als het niet over is en natuurlijk direct als ze sloom of slap wordt.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: mijn kitten spuugt en heeft diaree

Bericht door Shaz »

Het kan zeker door de kattenmelk,stress van de verhuizing of ander voer komen maar mijn ervaring is dat juist die kleine kittens heel snel uitdrogen. Ik zou dus niet te lang wachten met advies vragen aan je dierenarts.
groetjes Sharon
Linda Diasz

Re: mijn kitten spuugt en heeft diaree

Bericht door Linda Diasz »

Haai,

Ik wil iedereen even heel erg bedanken voor al de tips voor mijn kitten. Ik ben dinsdagavond naar de dierenarts geweest en die vertelde dat et inderdaad stress was en heb medicijntjes gekregen om de ontlasting harder te laten maken . Maar de volgende dag ging ze ineens bloed plassen! Dus ben toen direct weer terug gegaan en nu heeft ze een antibiotica gekregen en moeten we hopen dat het over gaat want anders zou het kunnen wijzen op een nieraandoening of een afwijking aan de urineweg. Laten we hopen dat het snel overgaat!! Want anders zijn we verder van huis.

Liefs Linda
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: mijn kitten spuugt en heeft diaree

Bericht door Shaz »

Goed dat je inderdaad naar de dierenarts bent gegaan!
Ik duim mee dat de antibiotica helpt.
groetjes Sharon
Gesloten