Bloed bij overgeven en diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
Evil Bunny

Bloed bij overgeven en diarree

Bericht door Evil Bunny »

Oke, alarmfase 1!!!

Mijn twee kittens (Pakito & Malijn) zijn 9 weken oud en sinds vorige week woensdag bij ons. Alles ging supergoed, ze begonnen ook steeds beter te eten, maar nu is Malijntje opeens niet lekker! Ze heeft diarree en geeft over. Als ze overgeeft komt er niet echt eten uit, maar wel slijm/speeksel, soms met een beetje bloed erbij.

Ik moet zeggen dat ze ook best een bol buikje heeft. Ik dacht dat dat niets zorgelijks was, maar nu ben ik gewoon bezorgd om alles... Ze is wel de hele week gewoon naar de kattenbak geweest, dus ik heb niet het idee dat ze problemen heeft met de stoelgang.
Pakito heeft nergens last van en ze krijgen allebei goed voer (whiskas), dus ik denk ook niet dat het daaraan ligt (of aan de paar eetlepels kattenmelk die ze dagelijks krijgen).

We gaan meteen vanavond naar het spreekuur van de dierenarts (gelijk vragen naar inenten/ontwormen enz), maar ik vroeg me af of iemand van jullie dit al eens heeft meegemaakt of weet waar de symptomen op wijzen!!

Alvast bedankt, een bezorgd baasje
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Het is inderdaad heel goed om je kleintje gelijk mee naar de dierenarts te nemen, want kittens zijn nog erg kwetsbaar op die leeftijd en kunnen makkelijk uitdrogen.

Ik denk dat ze last van wormen heeft, daar krijgen ze vaak een dikke buik van en ook diarree. Verder denk ik ook dat ze er misselijk van is, vandaar dat ze overgeeft met slijm of maagzuur met wat bloed.

De dierenarts kan haar een ontwormpilletje of pasta geven en natuurlijk ook verder kijken of ze iets anders mankeert.

Overigens is Whiskas wel een heel bekend merk, maar het is geen topmerk zoals de premiummerken (waarvan One en Perfect zelfs in de supermarkt te koop zijn).

Veel sterkte bij de dierenarts en ik hoor natuurlijk graag wat er mis is!

groeten,
Sandra
Evil Bunny

Bericht door Evil Bunny »

Hoi Sandra!

Bedankt voor je adviezen en bezorgdheid :)

Mijn vriend is inmiddels met de kleintjes op spreekuur geweest bij de dierenarts; ze hebben allebei een spuitje gekregen tegen de misselijkheid, en een ontwormingskuur (pilletjes). Ze hadden dus inderdaad last van wormpjes.
Voor de rest is alles goed met ze, al zijn ze nog wat aan de lichte kant. Maar dit wordt met de ontwormingskuur ook opgelost; hierdoor gaan ze waarschijnlijk ook beter eten.
Begin november gaan we met ze terug, dan worden ze ingeënt.

Pff, wat een opluchting! Ik vind het altijd zo rot als huisdieren van me ziek zijn...

En, zoals ik in een andere topic al zei; ik maak deze verpakking Whiskas op, en dan schakelen we over op Royal Canin.

Groetjes!

Marieke
En natuurlijk Pakito & Malijntje
Gesloten