Wit/gelig slijm uit de anus

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
Jelle
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:32

Wit/gelig slijm uit de anus

Bericht door Jelle »

Ik zag vandaag ineens dat mijn kat een wit/gelig soort van slijm uit zijn anus had lopen. Dit heb ik een beetje geprobeerd schoon te maken en daarna is hij zichzelf gaan wassen.
Nu heeft hij nog steeds een beetje last van afscheiding ook wat dikker. Verder is zijn anus niet rood ofzo.
Weet iemand wat hij heeft en of ik hier iets aan kan doen?
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hoi Jelle,

Ik heb geen idee wat het is, maar ik zou toch wel even de dierenarts bellen, misschien heeft het te maken met zijn voer, of wormen, of iets anders. Je weet natuurlijk niet hoeveel last hij er van heeft, daarom zou ik toch even bellen.

Sterkte!
Wendy
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Jelle,

Ik zou er morgen ook even naar laten kijken. Dan weet je zeker wat er aan de hand is. Het klinkt wel als wormen. Je krijgt dan ook het beste advies voor een eventuele wormenkuur.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Jelle
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:32

Bericht door Jelle »

Kan het kwaad doen als ik hem sowieso een wormenkuur geef?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Nee het kan geen kwaad, maar het werk helaas niet preventief, dus als het geen wormen zijn dan heb je het voor niets gegeven. Op zich hebben veel katten wormen dus je kunt het zeker doen, maar daarbij kun je beter even naar de dierenarts om te zien of het iets anders is, zoals bijvoorbeeld ontstoken anaalklieren.

groeten,
Sandra
Gesloten