Niet eten en drinken

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
sannie2312
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:14
Locatie: Purmerend

Niet eten en drinken

Bericht door sannie2312 »

Hoi,

Wie o wie kan me een beetje helpen.
Ik heb een poes shadow en zij is 4 jaar oud.Ze heeft een voedselallergie en zit dus op een speciaal dieet voedsel via de dierenarts nl Z/D. In het begin at ze het heel graag,maar nu valt ze enorm af en ik vind ook dat ze stinkt uit der kontje.Ze gaat wel naar de bak toe en heeft ontlasting maar niet erg veel.Voordat ze op Z/D zat was ze op Royal Canin sensetivity ook via DA.Hier reageerde ze in het begin goed op en hoefde ze geen injectie te krijgen tegen de jeuk waardoor ze zich openkrabt helemaal.
Heeft iemand een idee wat zij nu kan hebben.
Dank jullie wel alvast
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Heel veel katten beginnen eerst enthousiast met een dieetvoer tegen voedselallergie, maar na een tijdje gaat de flauwe smaak ze tegen staan en dan eten ze veel minder. Het kan dan helpen om een ander merk voedsel te nemen, bijvoorbeeld Hypoallergeen (ook tegen voedselallergie) en dan steeds na een paar maanden te wisselen. Zo blijft je kat geinteresseerd in de brokjes.

Wat betreft de ontlasting denk ik dat je kat verstopt zit. Ze eet natuurlijk heel eenzijdig alleen die brokjes en nooit bijvoorbeeld blikvoer, hierdoor kan ze hele harde drolletjes krijgen en ook gaan stinken.

Overleg eens met je dierenarts of je wat slaolie over het eten of direct in de bek mag doen of iets anders mag geven om te laxeren, bijvoorbeeld ontwormpasta of een pilletje. Zo komt de stoelgang weer op gang en wordt die ook minder hard.

Tenslotte kunnen ook de anaalklieren verstopt zijn en daar kan haar anus ook enorm van gaan stinken.

Kortom, het lijkt me een goed idee om e.e.a. aan je dierenarts voor te leggen, want die weet vast een oplossing om je kat weer goed aan het eten en poepen te krijgen.

groeten,
Sandra
sannie2312
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:14
Locatie: Purmerend

Bericht door sannie2312 »

Hoi Sandra,

Dank je wel voor je snelle reactie. Shadow krijgt al 2 soorten hypoallergenen voedsel.Die jij zeft en Z/D. Ik ga morgen contact opnemen met de DA erover en kijken wat ze heeft.Hoop dat het meevalt voor der want het is erg vervelend en ze is echt heel mager nu aan het worden.

groetjes Sandra
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Vraag gelijk ook om een eetlustopwekkende injectie of pilletjes, die heeft mijn eigen magere poes ook gehad en die werken echt geweldig! Trouwens anti-jeukinjectie zijn ook eetlustopwekkend, dus wie weet is dat ook een goed idee. Sterkte in ieder geval morgen bij de dierenarts.

groeten,
Sandra
sannie2312
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:14
Locatie: Purmerend

Bericht door sannie2312 »

Hoi,

Even een kleine update.Moet vandaag weer terugkomen.Ze gaan in ieder geval nu bloed afnemen en verder kijken wat het is.Ze konden afgelopen maandag niet echt iets vinden.Hopelijk nu wel. Het gaat wel slechter nu met der hoor.Ze kan bijna de trap niet meer op of af.Is echt heel zielig nu om te zien.Hou jullie op de hoogte.

Sandra
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Hoi,

ik ben benieuwd wat er uit je bezoek aan de dierenarts gisteren is gekomen.
Laat je het ons weten?

Rian
Mauw
sannie2312
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:14
Locatie: Purmerend

Bericht door sannie2312 »

Hoi hoi,

Ik ben met shadow geweest weer bij de dierenarts.De uitslag van het bloedonderzoek was allemaal goed.Der nieren,lever en suiker was perfekt.Ze denken dat ze gewoon al een hele tijd niet gegeten heeft waardoor ze nu zo mager is geworden. Ze heeft A/D voer gekregen om aan te sterken en pilletjes tegen de diarree. We zijn nu 2 dagen verder,het gaat wel een stukje beter met der.Ze eet in ieder geval wel want ik blijf er nu bij om te zien of ze wat ze eet ervan.Ze drinkt niet erg veel maar dat komt omdat ze waarschijnlijk nu nat voer krijgt ipv droogvoer.Ze moet voorlopig maar op het voer wat ze lekker vind zei de dierenarts en met die voedselallergie,mocht ze weer jeuk krijgen dan krijgt ze daar weer een prik voor totdat ze goed aangesterkt is daarna gaan we weer kijken welk speciaal voer ze wel lekker vind.Word nog een klus met der.

Ik wil jullie bedanken voor de steun en antwoorden die ik heb gekregen.

Groetjes Sandra
Gesloten