8 weken en niet willen eten

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
ccccccooooorrrrr4

8 weken en niet willen eten

Bericht door ccccccooooorrrrr4 »

mijn poesje is 8 weken en wil niet eten wat kan ik doen ik heb alles al geprobeert. :-(
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Naar mijn mening moet je onmiddellijk je dierenarts bellen en daarna gelijk naar de dierenarts, want kittentjes zijn erg kwetsbaar en als ze niet eten gaan ze snel dood. In het weekend kun je een plaatsvervangende of spoedeisende dierenarts bellen.

De dierenarts zal je kunnen vertellen wat het kittentje precies mankeert en een eventuele behandeling opstarten.

In de tussentijd kun je haar baby- of kittenbrokjes met melk geven. Als ze dat niet eet de zachtgeworden brokjes of een beetje blikvoer verdund met water beetje bij beetje in haar bekje stoppen en door laten slikken. Als dat ook niet werkt kun je haar dwangvoeren door heel voorzichtig met een injectiespuit (zonder naald!) kleine beetjes verdunde blikvoer in haar bekkie spuiten.

Ik weet niet of dit een kittentje is dat je pas hebt en dat het net uit haar vertrouwde nestje is, maar ze kan bijvoorbeeld uit stress en angst gestopt zijn met eten en het is heel belangrijk dat ze snel weer gaat eten. Als je haar al wat langer hebt en ze stopt opeens met eten kan er iets met haar aan de hand zijn. Even de dierenarts bellen dus! Sterkte!

groetjes,
Sandra
Gesloten