Kitten (6 wkn) kokhalst bij vast voedsel

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
mariska538
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2006 19:29

Kitten (6 wkn) kokhalst bij vast voedsel

Bericht door mariska538 »

[titel aangepast door admin]

Wij hebben sinds zondag 15 oktober een kitten van 6 weken. Ze eet nog weinig vast voedsel volgens de fokker. Nu is ze bij ons en gaat ze kokhalzen als wij het eten voor haar neus zetten. Weet iemand wat wij hier mee aan moeten.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Ona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 feb 2003 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Ona »

Is er een optie dat ze nog terug kan naar haar moeder? Ik kan me voorstellen dat dit in sommige gevallen bij 6 weken misschien niet (meer) mogelijk is door bijzondere omstandigheden maar 6 weken is nog wel erg jong om een kitten bij de moeder vandaan te halen. Haar maagje is waarschijnlijk nog niet helemaal afgesteld op vast voedsel. Misschien kan je het zo nu en dan nog voeden met speciaal vloeibaar kittenvoer d.m.v. een flesje, dit is bij de dierenspeciaalzaak en/of de dierenarts te krijgen als ik het goed heb.
Groetjes, Liora

I pur therefore I am (Descattes)
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 643
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Re: Ik heb een vraagje

Bericht door Muis »

mariska538 schreef:Wij hebben sinds zondag 15 oktober een kitten van 6 weken. Ze eet nog weinig vast voedsel volgens de fokker. Nu is ze bij ons en gaat ze kokhalzen als wij het eten voor haar neus zetten. Weet iemand wat wij hier mee aan moeten.

Alvast bedankt
Met 6 weken bij een FOKKER opgehaald?? Oei... Veel te jong dus..
Als je kitten niet wilt eten kun je misschien het beste even kittenmelk bij de dierenarts gaan halen. Eventueel kun je dan ook beginnen met kittenbrokjes te gaan weken in de melk.

Succes ermee!!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik denk dat het een goed idee is om babybrokjes met veel kittenmelk te mengen en te kijken of ze dat wil eten. In principe moeten ze zo rond 6 weken wel wat vast voedsel gaan eten, maar als ze dat nog niet wil zou ik je adviseren om haar tijdelijk kittenmelk in een flesje te geven en te blijven proberen of ze al vast voedsel wil eten. Ik hoop dat ze snel wel wil eten en wens je veel sterkte toe en natuurlijk veel plezier met je kleintje.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Wat je ook kunt proberen, is een klein zakje andere premium brokjes geven in kleine hoeveelheden (ca 5 per keer) en die op de grond leggen of uit je hand laten eten.

Dap wilde in het begin ook slecht brokjes eten, en om zeker te wten dat hij toch wat binnen kreeg, hebben wij dat zo gedaan op advies van de DA.

Ik deed dit 2 x per dag, vlak voor ik wegging zodat hij rustig kon eten. Dan heeft hij verder nog genoeg honger om vanzelf richting zijn eigen brokjes te gaan, waar ik ook ca 5 brokjes ander voer in deed voor de geur.

Klinkt ingewikkeld, maar werkt wel!
Dappie rules!
Gesloten