coccidium bij kittentje

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

valt wel op dat boris nu voor de koelkast (waar het blikje a/d instaat) blijft miauwen en hij laat zijn brokjes ook links liggen nu.. volgens mij 'heeft hij de smaak te pakken' ;-)
cassie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 jul 2006 16:39
Contacteer:

Bericht door cassie »

AD is inderdaad wonderbaarlijk voer. Wij gebruiken het in het dierenasiel ook als krachtvoer. Als je het een paar dagen gegeven hebt dan moeten ze weer op krachten zijn. Daarna kun je gewoon verder met je normale voedings patroon.

Cassie
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

wat een wondermiddel is dat A/D.. ben gistermiddag ermee begonnen, hij is nu al bijna 3 ons aangekomen. vannacht heeft ie ons wakker gehouden omdat hij voor het eerst sinds dagen speels was.. hij ziet er ook een stuk beter uit vind ik en toen ik opstond net, had ie ook nog z'n bakje brokjes vannacht leeggegeten:D

vandaag nog even kijken waar ik I/D brokjes kan krijgen, lijkt me nu beter voor zijn darmpjes:)
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Goed zo...gaat helemaal goedkomen met hem... :grin:
Inderdaad verstandig dat je ook voor die I/D brokjes gaat kijken, zijn beter dan de royal canin, maar wel duurder, daar moet je natuurlijk zelf een keuze in maken.

Groetjes, Veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

oke, misschien maak ik me teveel zorgen, want boris is speels(er) eet&drinkt goed etc.. maar zijn buikje is sinds ik gister begonnen met met die A/D best 'opgezwollen'... rond dik buikje heeft hij nu..
ik mag zijn buikje gewoon aanraken, voelt niet hard aan.. en wat ik me ook afvraag, kan het bijkomen ook te snel gaan? hij is nu op 24 uur zeker 70 gram aangekomen. is dat niet slecht voor hem?
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Het is heel logisch hoor dat je je zorgen maakt! Dat zou ik ook doen!

Hij kan wat verstopt zitten van al dat eten. Heeft hij de laatste tijd na de eerste AD-hapjes gepoept? Zo ja, dan is er waarschijnlijk niets aan de hand. Zo nee, dan moet je het even in de gaten houden en als het te lang duurt je dierenarts (alweer) bellen voor wat laxeermiddeltjes. Hij zal je waarschijnlijk vertellen wat olie te geven of wat ontwormpasta. Kijk het eerst maar even aan wat er gebeurt en steeds kleine beetjes eten geven. Liever vaak kleine beetjes, dan soms heel veel.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

ik ben gistermiddag begonnen met a/d en gisteravond en vanochtend lag er ontlasting i/d kattenbak.. gelukkig ook geen diarree, gewoon normaal. dus dat zit dan toch wel goed denk (en hoop) ik.. ik geef hem circa om de 3 uur een goede theelepel a/d + theelepeltje water erbij.. ik zal me wel teveel zorgen maken, maarja zo'n beestje vertelt je helaas niet hoe hij zich voelt.. hij is vandaag wel een stuk actiever geweest :grin:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Dat is normaal en trekt wel weg hoor. Wij hebben Yoran en Zody op een gegeven moment ook op de blikjes krachtvoer gezet omdat ze zo mager waren en vooral Yoran's buikje was in het begin wel erg dik. Later werden de verhoudingen beter en trok het ook wel weg.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

Shaz schreef:Dat is normaal en trekt wel weg hoor. Wij hebben Yoran en Zody op een gegeven moment ook op de blikjes krachtvoer gezet omdat ze zo mager waren en vooral Yoran's buikje was in het begin wel erg dik. Later werden de verhoudingen beter en trok het ook wel weg.
kijk, das ook fijn om te horen :smile:
zie je wel, ik maak me nu gewoon teveel zorgen.. maar ik verwijt mezelf ook wel een beetje dat ik niet eerder naar de DA ben geweest, maar ik was ervan overtuigd dat ie last had van de hitte, pas toen ik doorhad dat hij ook zo ontzettend afviel , terwijl ie goed at en dronk, ging er een belletje rinkelen..

bedankt voor jullie reacties , erg fijn ;-)

groetjes Mel
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

Zoals de anderen al gezegd hadden, het is normaal hoor dat ze zo'n rond buikje krijgen na het eten van dat krachtvoer.
Je moet het eigelijk zien als dat hij door dat virus in z'n darmpjes, en doordat er in die royal canin niet genoeg voedingsstoffen zaten hij ziek werd, en gewicht begon te verliezen.
Nu hij medicatie krijgt, en krachtvoeding is z'n lijfje de schade aan het inhalen, hij eet z'n buikje nu letterlijk rond. :grin:

Teveel geven kan, maar dan ga je daar ook weer symtomen van zien, zoals braken, geen of veelvuldige stoelgang/diarree.

Zoals je het nu doet lijkt het me prima, je mannetje komt bij, speelt en heeft z'n buikje lekker rond.

Volgens mij komt het goed met die kleine.

Groetjes, Veronique
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

nou even een korte update;)
meneer weegt al 850 gram.. was maandag nog 670 gram dus dat gaat erg snel. heb voor de zekerheid vanmiddag een controle afspraak bij mijn vroegere dierenarts. kan ik gelijk ff overleggen hoelang ik hem die A/D moet blijven geven.. want eten is geen probleem meer, zelfs de brokjes zijn niet meer aan te slepen;) en even bespreken wanneer hij geent kan worden, hij word komende dondedag nl 12 weken..

groetjes Mel
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Heerlijk meid, en nu maar weer heerlijk GENIETEN van je kleintje. Ik ben blij dat alles weer goed is gekomen (vooral dankzij de wijze raad van Veronikske).

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Goed dat je vanmiddag meteen weer een afspraak hebt gemaakt, je kunt beter een keer teveel dan een keer te weinig gaan ;)
Waarschijnlijk mag je het krachtvoer nu dan wel achterwege laten als hij nu voldoende eet.
Onze dierenarts wilde pas enten toen ze 1 kilo wogen, daarvoor vond hij het nog te riskant. Ik ben dus wel benieuwd wat jouw dierenarts hiervan zegt!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

Ja ik ben ook heel blij dat alles goed komt!
vanmiddag is boris helemaal nagekeken bij de da, ik mocht nu wel stoppen met bijvoeden, meneer weegt ondertussen bijna 9 ons, echt niet normaal hoe hard dat is gegaan zeg!!

wat betreft de enting zei de da dat ik na de antibiotica kuur nog eeb weekje moest wachtten, en dan inenten. ik verwacht dat ie dan ook wel rond de kilo zit want de brokjes eet ie nu ook heel goed dus het aankomen zal wel door blijven zetten nu:)

groetjes Mel
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

Fijn om te horen dat hij er helemaal bovenop gaat komen.
Wat betreft bijvoederen, je kan/mag er mee stoppen, maar aangezien hij toch erg ziek is geweest, en z'n schade nog volop aan't inhalen is, zou ik dat bijvoederen langzaam afbouwen.
Ik geef mijn kittens ALTIJD de eerste weken ad(ook al zijn ze niet ziek) in principe is dat niet nodig, maar je ziet ze er helemaal op groeien en bloeien :grin: .
Mijn nieuwste kitten Whisky, is hier nu bijna een maand, en in het begin kreeg hij 2 maals daags ad, nu ben ik langzaam aan't afbouwen en krijgt hij s'avonds nog als extraatje een beetje ad.
Jouw kitten heeft toch een serieuze klap (lichamelijk ziek/afvallen) gehad, dus ik zou er niet te snel mee stoppen.
Je moet geen drie,vier keer per dag meer geven, maar vb s'morgens en s'avonds nog als extraatje. Je manneke gaat er je dankbaar om zijn... :grin:

Groetjes, Veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gesloten