Verstopte darmen

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Marc is een goeie da! Daar is jullie kat in erg goede handen geweest :smile:
Een darminvaginatie is iets anders dan een torsie; bij een invaginatie schuift de darm als een soort sok over elkaar naar binnen. Dat geeft inderdaad dezelfde problemen als die nu bij Teddy geconstateerd zijn, maar de voorgeschiedenis klinkt (door de harde ontlasting) toch meer naar een torsie, dus een draaiing in de darmen. Bij invaginatie is er vaker sprake van diarree.
De darm vastzetten is een optie, maar hij kan opnieuw draaien want er zijn meters darm in zo'n kattenbuikje :???: Het kan ook zijn dat juist het vastzetten wat bloed gaf.

Afijn, het is toch afwachten wat de da hierover zegt.
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Net zijn we weer op bezoek geweest, hij is nog erg zwak en mager. Gistermiddag was echt nogmaals kantje boord, hij heeft toen nog een antistress spuitje gehad. Verder heeft wel geplast en haren uitgespuugt.

Nu lijkt hij weer beter te gaan, hij had tegen de DA weer praatjes. Tegen ons mauwde hij even zachtjes en spinde hard toen we hem aaiden. Staan was nog te veel voor hem, dat kon hij maar even volhouden. Na een tijdje aaien was hij alweer kapot. Nu maar hopen dat hij nou 's gaat eten. Als hij goed poept, mag hij naar huis.
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Teddy moet nog een nacht blijven, eet en poept nog niet. Dus is dwanggevoerd vandaag en het is duimen en hopen dat hij het morgen zelf wil doen. Waarschijnlijk mag hij morgen wel mee naar huis. De DA hoopt dat hij het hier beter gaat doen.
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Ik kan jullie vertellen dat Teddy gisteravond mee naar huis mocht!
Hij was echt goed opgeknapt gister en ik herkende hem echt weer als de oude Teddy.

Thuis moest alles besnuffelt worden, tot op zolder aan toe. Meteen deed hij een plas op de bak en later heeft hij zelfs wat brokjes gegeten! Dus daar waren we echt blij mee.
De katten moesten even weer wennen, maar na wat neusjes en likjes was het eigenlijk al snel weer als vanouds tussen Linus en Teddy. Smokey vind het allemaal nog wat eng en blaast nog wat. Maar goed, Teddy en zij zijn nooit echt dikke vriendjes geweest.

Vannacht lekker bij me op bed geslapen, lekker veel geknuffeld natuurlijk! En nu vandaag eens kijken of hij doorgaat met brokjes eten! We hebben in ieder geval goede hoop! :grin:
Gebruikersavatar
LuckyLuke
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2006 17:30

Zieke kitten?

Bericht door LuckyLuke »

Hoi,

Ik heb sinds kort twee kittens. Het vrouwtje van het duo, Happy is sinds gisteren niet echt levendig meer. Ze ligt de ganse dag te slapen, ze eet een heel klein beetje en drinken doet ze gewoon (denk ik...ik heb haar eigenlijk vandaag nog niet zien drinken). Zo is ze normaal helemaal niet. Anders speelt ze constant met Maniche, haar vriendje. Nu blaast ze op hem als hij wil spelen en ze schreeuwt echt hard als hij haar niet met rust wil laten. Beiden zijn drie weken geleden gesteriliseerd en ze zijn nu ongeveer 6 maand oud.
Wij hebben hier een fonteintje staan met gedestilleerd water. Daar dronk ze wel redelijk veel uit vroeger. Maar dat kon volgens de dokter geen kwaad.
Moet ik mij zorgen maken of zou ze gewoon een slecht dagje hebben?

Wat ik nog niet gezegd heb... Maniche, de jongen, wordt aanzienlijk dikker. Happy dus niet, alhoewel ze tot gisteren altijd goed at. Het kan misschien een gedacht van mij zijn. Geen idee.

Ik wacht ongeduldig op jullie reacties.
Groetjes
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Als je het niet vertrouwt, kun je beter morgen even langs de dierenarts gaan. Een kat die lusteloos is, niet veel eet en drinkt lijkt mij niet goed.

Succes ermee!
Gebruikersavatar
LuckyLuke
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2006 17:30

Bericht door LuckyLuke »

Hoi,

Ben net terug van de DA. Happy zou iets opgegeten hebben wat nu in de weg zit. Haar darmpjes waren wat dik geworden. Ze blijft nu 1 dag in observatie en tja.. wat erin geraakt is moet er natuurlijk ook weer uit :roll: op welke manier dan ook...

Dus niks ernstig aan de hand.. OEF :smile:
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Wat goed dat je naar de dierenarts bent gegaan! Ik hoop dat de verstopping snel verholpen is. Vele beterschap voor Happy!!
Gesloten