mijn lieve gecastreerde kater Timo van 10 jaar lekt heldere vloeistof uit zijn anus. Deze vloeistof heeft dus (bijna) geen kleur en eigenlijk geen geur. Ik dacht eerst dat hij druppeltjes urine verliest maar bij nader inzien komt het echt uit zijn anus. Bij het lopen en van de bank op- en afspringen verliest hij druppeltjes vocht. Net lag hij op m'n schoot te slapen en had ik een paar druppels vocht op m'n vest wat rechtstreeks uit z'n anus lekte. Hij likt alleen niet overdreven en Semmie mijn andere kat rook aan het vocht en deed daarbij niet z'n bek halfopen, zoals jullie wel herkennen bij het ruiken van hun eigen geur

Verder is Timo zoals hij altijd is, dus hij heeft volgens mij geen pijn of last ervan. Hij is wel te zwaar. Ik heb de dierenarts gebeld maar zij wist het zo ook niet, het klonk niet spoedeisend en als iets ontstoken zou zijn dan zou je dat moeten ruiken en is vocht niet helder. Ik moest hem in de gaten houden en na weekend weer even bellen.
Het is ook niet hetzelfde vocht als wanneer hij per ongeluk z'n anaalklier uitdrukt, want dat stinkt enorm en is bruinig van kleur. Ik zie ook geen rare dingen aan z'n anus, behalve dan dat deze vochtig is. Ik heb gezien nadat hij op de bak ging en dat hij een klein drolletje ontlastte met ernaast een klein plasje vocht, volgens mij geen urine maar kwam samen met ontlasting mee.
Meer gedetailleerde info kan ik niet geven

Ik breek m'n hoofd er alleen over wat het kan zijn, toch iets met anaalklier of komt het van binnen uit.
En hoe ga ik m'n huis schoonhouden!!
Deze vraag is al eerder gesteld, in 2011 maar daar zijn maar 3 berichten waar verder nergens op in wordt gegaan. Ik wilde eigenlijk daar m'n vraag stellen maar dacht toch maar een nieuw topic te beginnen.
Wie heeft tips / meer Info?
Zou het z'n voeding kunnen zijn want ik lees net pas (met grote schaamte) dat ik ze beter geen droge brokjes maar nat voer gebaseerd op echt vlees kan geven. Ik denk dat het voer wat ik geef teveel koolhydraten bevat en te weinig vlees. Ze zijn alleen eenkennig en gaan vaak aan de dunne als ik weleens wat anders geef!
Bedankt voor het lezen!
Groetjes van Esther,
een bezorgde kattenmoeder van 2 broertjes, Timo en Semmie