Braken stopt maar niet. HELP!

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Rosh1
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2021 13:14

Braken stopt maar niet. HELP!

Bericht door Rosh1 »

Goedemiddag,

Ik heb toch maar een account aangemaakt omdat ik zelf er niet veel verstand van heb.

Ik heb sinds 2 weken een oppas kat van mijn broer. Omdat ik veel bij mijn broer ben, en beste maatjes met de kat ben, heb ik de kat voor 3 weken (nog 1 week te gaan) in huis genomen. De kat is nu 1,5 week geleden (bijna 2) gecastreerd. De dierenarts gaf aan dat dit van maandag tot vrijdag wel goed zou komen, (tot de kat dus bij mij kwam voor logé). Nou niet dus,, want donderdag na de castratie bleek dat de wond begon te ontsteken. Vrijdag na de castratie heeft hij een antibiotica kuur gekregen en medicijnen voor de pijn + ontstekingsremmers. Ook dezelfde vrijdag heb ik hem opgehaald. Super zielig want hij had een anti-lik kap op en was niet lekker in zijn vel. Zaterdag ging het gelijk al stukken beter. Hij had zijn eigen kap af gedaan (wat eigenlijk niet mocht) in de nacht en was lekker aan het rond huppelen. Tot de drama begon....

Hij is sinds zaterdag nu dus al 13 dagen aan het spugen! Hij blijft maar overgeven. Op advies van de dierenarts ben ik gestopt met alle medicaties, ook met de antibiotica. Ik ben langs de dierenarts geweest om zijn wond te laten checken (zodat anti-lik kap af kon blijven). Wond zag er verder prima uit.
Omdat het spugen na het stoppen van de antibiotica niet stopte ben ik weer naar de dierenarts geweest 5 dagen na eerste bezoek. Hij kreeg een spuitje tegen misselijkheid. Dit hielp eigenlijk wel want afgelopen weekend was het huis 2 dagen kots vrij. Maandag nacht begon het weer. Nu weer elke dag overgegeven.

Ik ga nu weer naar de dierenarts.. (binnen 2.5 week al 3 keer) Arm diertje!!
Mijn hart breekt in 100 stukken. Ik vind het zooo zielig. Hij vindt de dierenarts al vreselijk en nu ook het braken.!
Verder doet hij het wel prima! heeel vrolijk en speels. Echt een knuffel beertje. Eet goed en drinkt goed! Toch blijven overgeven! Ik weet wel dat hij als kitten best gevoelig was voor medicatie. Maar mag toch hopen dat het na 8-9 dagen na stoppen van een medicatie wel mag ophouden? :eshifty:

Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Braken stopt maar niet. HELP!

Bericht door Dinky »

Ik heb met mijn vorige poes wel meegemaakt dat zij bleef braken. Toen we bij de DA kwamen werd gelijk de conclusie getrokken dat er waarschijnlijk een grasspriet vast zat in de neus. Toen deze grasspriet is verwijdert uit de neus was het braken ook gelijk over.

Maar zoveel braken na een castratie/medicatie en ook nog zo enorm aanhoudend heb ik nog niet eerder gehoord. Enige dat je effectief kan doen is langs de dierenarts voor nader onderzoek wat je al van plan bent.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Rosh1
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2021 13:14

Re: Braken stopt maar niet. HELP!

Bericht door Rosh1 »

Bedankt voor je antwoord Dinky!

De kat heb ik niet buiten lopen alleen in de tuin waar ik alleen tegels heb. Wellicht iets anders wat hem dwars zit inderdaad :(

Ik hoop dat de huisarts met een simpele oplossing komt.
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Braken stopt maar niet. HELP!

Bericht door coby1aug »

Hoi! Weet je al meer wat er aan de hand kan zijn? Die van mij blijft ook constant braken maar is verder wel speels :(
SIB-Lover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 sep 2021 15:37

Re: Braken stopt maar niet. HELP!

Bericht door SIB-Lover »

Braken kan heel veel oorzaken hebben, een virus, een voedselallergie, voedselwisseling, stress.....etc! Hier zijn we gisteren met onze kleine hummel van 14 weken naar de arts geweest omdat hij ineens de hele dag zijn eten uitbraakte. Hij heeft een injectie (Cerenia) gekregen, een anti braakmiddel dat 24 uur werkt. Het was direct over. Hij had overigens wel gewoon constant eetlust, speelde en was vrolijk. Ga alsjeblieft (terug) naar de dierenarts, dit mag echt niet langer dan 2-3 dagen duren, katten mogen niet lang zonder voedsel komen te zitten ivm leververvetting!

Veel katten reageren overigens ook slecht op goedkoop voer, vooral granen en vulstoffen die hierin zitten.
Plaats reactie