urine opvangen

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gesloten
Anonymous

urine opvangen

Bericht door Anonymous »

ik moet urine opvangen van mijn kat die altijd alles buiten doet. Hoe pakik dit aan? Hij is al eens een hele dag bij dierenarts geweest maar daar werd het niks. Nu thuis zit hij al een halve dag in een kamertje met eten drinken en een kattenbak maar hij vertikt het om te plassen. Wie heeft een gouden tip voor mij!!!!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Gewoon laten zitten maar het grit uit de bak halen. Dan kun je de plas later zo uit de bak gieten.
En prikkel hem om te drinken, door hem lekkere (vocht-)dingen voor te zetten; blikvoer met veel water aangelengd, kattenmelk door het drinkwater e.d.
Hij gaat vanzelf een keer plassen ;-) Succes!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Die stenen die gewoonlijk voor vissenkommen zijn erg geschikt. Je kan daarna de plas opzuigen met een injectiespuit zonder naald.

Succes, Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Da's ook een goeie, Bella! Op een lege bak doen ze het soms niet.
Gebruikersavatar
sabine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2003 21:50
Locatie: panningen nrd. limboland

Bericht door sabine »

wij moeten vaker voor jerry een plasje opvangen omdat hij met zijn blaasgruis zit. we doen dan maar een klein beetje grit in de bak en aan gezien jerry altijd gigantische plassen heeft kan niet alle plas door de kattenbakvulling worden op genomen en zo kunnen we de overige plas met een pipetje opzuigen! en het geluk bij een ongeluk is dat jerry vaker langs de bak gaat plassen als hij weer last begint te krijgen,zo maakt hij het voor ons nog gemakkelijker!
groeten uit limboland van sabine richard en onze katten, rat en konijn.
______________________________________
honden hebben een baasje, katten hebben personeel.....
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Als we van een van onze katten urine moeten opvangen zet ik ze in een kleine ruimte met een kattenbak vol met plastic snippers.

Deze knip ik dan van allemaal plastic tasjes. Zo kan je de urine niet opgenomen en kan je het in een bakje overgieten.
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Xenobinol
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 apr 2004 17:00

Bericht door Xenobinol »

Ik ben vandaag dus ook met een kater naar de dierenarts geweest.
Deze heeft ook plasproblemen, en de dierenarts wou dus de urine onderzoeken.
Tijdens het onderzoek had de dokter al even flink in de blaas geknepen, maar plassen wou ie niet.
Thuis aangekomen sprong ie snel op de bak, ik heb toen maar even snel een schoteltje onder zijn achterwerk gedrukt en daar de urine mee opgevangen.
Uitslag is al bekend, hij heeft een ontstoken blaas en blaasgruis.... nou ja hopen dat het met het speciale voer van de dierenarts i.c.m. anti-biotica weer goed gaat komen.
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Bij de dierenarts hebben ze ook aparte korrels die je kan gebruiken voor in de kattenbak als je urine moet opvangen. Ze zitten in kleine plastic zakjes.Maar als je een buitenkat hebt, dan wordt het moeilijk.
Onze kat was een binnenkat, maar ik kreeg haar niet zo ver dat
ze het op die korrels deed.
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Als ik een plasje van Dikkie op moet vangen,gaan we even rijden met de auto.Hij moet altijd plassen als we autorijden.Hij zit dan in z'n reismand,zonder kleedje en als hij geplast heeft zuig ik het met een spuitje op.Erg handig!

Groetjes
Gesloten