Bloed in urine --> blaasontsteking

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Nou hopelijk is het ook dridase geweest ;-)

Ik moet de tabletjes halveren. Zijn erg bitter maar met leverworst krijg ik er alles in :smile:

Verder geef ik hem nu blikvoer (meer vocht)

Groetjes Renate
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dridase ken ik niet. Toen onze kat blaasontsteking had (met een verstopte blaasuitgang), kreeg hij spasmogluc....en nogwat :oops: Dat was om de blaas te ontspannen zodat hij weer kon plassen.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Maar ik denk eigenlijk dat Flits er al meteen terug bovenop was dankzij de spuit die ze bij de DA heeft gekregen. Ik denk dat ik enkel nog wat ontstekingsremmend spul moest geven. Ze kon al bij thuiskomst terug normaal plassen en zo...
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ja, en bij Pieter (b)leek het een tumor te zijn, dus dat is niet te vergelijken met een 'gewone' blaasontsteking.
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Dridase is ook om de blaas te ontspannen las ik op internet. Zorgt ervoor dat de drang om te plassen minder wordt.

Maar helpt het dan ook om het probleem te verhelpen.... :ethink:
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dat hangt er van af wat het probleem is. Als het blaasgruis is, dat de plasbuis verstopt, dan zal je kat een blaasgruisdieet moeten hebben.
Shaz geeft altijd colloïdaal zilverwater als ze merkt dat Quinto tegen een blaasontsteking aanhangt.

Blaasgruis is overigens makkelijk door een da in de urine te zien, dus als het niet overgaat, zou ik wat urine opvangen (daar staan in andere topics wel tips over) en dat na laten kijken.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Emma Boom schreef: Shaz geeft altijd colloïdaal zilverwater als ze merkt dat Quinto tegen een blaasontsteking aanhangt.
.
Dat klopt, Quinto heeft een aantal maanden een speciaal dieet gevolgd maar omdat hij nog zo jong was mochten we proberen om hem toch weer op Royal Canin te zetten. Dit gaat goed maar af en toe (vooral in het najaar) merken we dat hij toch weer heel vaak naar de bak gaat en loopt te jammeren. De laatste 2 keren hebben we het zonder medicijnen met alleen colloidaal zilverwater weten op te lossen. Daarnaast hebben we een waterbol aangeschaft waardoor hij aanzienlijk meer drinkt, wat goed helpt. En hij krijgt geen blikvoer meer, daardoor kan de zuurgraad ontregeld worden.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Hoi Shaz,

Wij hebben ook een drinkbol dus het drinken hebben we ondervangen. Dat colloidaal zilverwater. Waar kan ik dat kopen, en waar werkt het voor.

Krijg een beetje de indruk dat het een soort wondermiddel is wat je eigenlijk altijd in huis moet hebben ??

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Heb de volgende site bezocht:

http://www.colloidaalzilver.nl/


Maar nu zie ik twee concentraties 10 ppm en 40 ppm Althans ik neem aan dat dit verschillende concentraties zijn. Welke gebruiken jullie en heeft iemand ook ervaring met de creme ?

Groeten Renate
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou het is een natuurlijk antibioticum en ik heb het nog even voor je opgezocht. Je kan het krijgen via starsolutions.nu en je kan daar ook een hele pagina met informatie vinden. Het lijkt inderdaad een wondermiddel te zijn, ik heb het in het verleden namelijk ook wel gebruikt tegen niesziekte.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Hoi Shza,

Heb op de site gekeken naar zilverwater en inderdaad staat er veel info op maar hoe te bestellen?

Bij het zilverwater staat geen link om te bestellen. Misschien heb jij dit al eens op deze site gedaan en zou je even willen kijken voor mij? Alvast bedankt!

Weten jullie verder nog iets over de verschillende concentraties, wat hebben jullie?

Veel vragen, ik weet het :oops:

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
indigo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 dec 2005 22:24
Locatie: Rotterdam

Bericht door indigo »

Hallo,

Ik ben vandaag nieuwe gekomen op deze site......

Zelf heb ik twee katers van twee jaar zoey en doerak.

zoey (blauw/wit) heeft een blaasontsteking,ik heb ze twee maanden geleden uit het asiel gehaald,waarschijnlijk had hij dit ook al in het asiel,maar hebben ze het niet opgemerkt.

hij heeft nu net een antibiotica kuur van drie weken achter de rug en daarvoor had hij een kuur van 8 dagen,de ontstekingen zijn er nu nog steeds.

Vandaag heb ik een ander medicijn gekregen en dat heet driadese,deze moet ik 14 dagen lang elke dag 1 keer aan hem geven.

je ziet aan hem dat ie niet lekker in zn vel zit.

hebben jullie misschien tips wat ik voor hem kan doen?
of wat ik hem extra kan geven?

ook ben ik nog naar de juiste voeding op zoek.

greetz indigo
zoey en doerak zijn cool
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Hallo, vanmorgen vond ik een plas van Spencer op de stoffen poef. Aan het eind van de middag kwam ik thuis en in een uur is hij wel drie keer naar dekattenbak geweest. Toen ik hier in keek, kon ik haast geen klonten vinden, geen eigenlijk. Hij piept of jammert er niet bij. En ik zie geen bloed in bak of bij zijn plasgat.

Ik hou het goed in de gaten. Wie weet valt het mee maar stel het is een beginnende blaasontsteking, zijn er dingen die ik nu al kan doen? En wat bedoelen jullie met een waterbol, zo'n waterfontein?

Alvast bedankt.
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Gewoon goed in het oog houden, en vanaf dat je doorhebt dat het inderdaad een blaasontsteking is, hup naar de dierenarts, die geeft dan waarschijnlijk een spuitje antibiotica en moet je zelf nog wat pilletjes geven.
Je hoeft niet per se bloed te zien hoor. Bij Flits was er niks te zien, de druppeltjes die ze (overal) plaste waren gewoon helder. Toen de DA op haar blaas kneep om er wat uit te laten komen, zat er wel bloed bij :geenidee:.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Hou het heel goed in de gaten maar wacht niet te lang met naar de dierenarts gaan want een blaasontsteking/blaasgruis kan gevaarlijk zijn!
Quinto ging ook heel vaak achter elkaar naar de kattenbak maar plaste geen bloed of zo. Wel jammerde hij tussendoor heel erg.
Met zo'n waterbol bedoelen we dit:
Afbeelding
groetjes Sharon
Gesloten