Nierinsufficientie

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dhyan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 jan 2016 23:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nierinsufficientie

Bericht door Dhyan »

Hoi Sansan,

Dank je voor je reactie!

Voor de pancreatitis krijgt hij nu niets. In het verleden "Ursochol" vanwege chronische galwegontsteking.
Dit was ik gestaakt omdat hij soms vreemde "kramptoestanden" kreeg. Wist niet of er een relatie was dus ben 2 weken voorafgaande aan zijn convulsies weer begonnen met een lage dosis.
Het zou nierfalen getriggert kunnen hebben wellicht.

Ik kan zelf subcutaan prikken maar hoorde van homeopatish dierenarts dat natrium chloride wrs, niet het beste is om te geven.
Ik weet niet wat ze nog meer geven intraveneus of subcutaan. Iemand ervaring mee?

Hij heeft ook een iets te lage hemoglobine, obstipatie en hypercalcemie, iets te hoge calciumwaardes.
Ik overweeg nu toch of ik misschien toch iets voor hem kan doen nog en hem thuis een infuus mag geven.

Ga hem niet meer naar kliniek brengen en de dierenarts zei: " Hij gaat dood" in mijn gezicht.
Toch zie ik een kleine opleving en lees ook verhalen van succes, of in ieder geval verlenging en verbetering van leven en klachten.

Wanneer is iets niet meer de moeite?? Zo lastig dit.
Stress inderdaad....mijn allerliefste zorgenpoekie heeft nu nog meer problemen en is een schaduw van zichzelf. :s

Hij is nu ook aan het niezen na bezoek aan DA. Dus ik hou hem gewoon thuis nu.

B injecties kreeg hij wel voor pancreatitis maar helpt dat ook bij nierfalen?

Hartelijke groetjes,
Dhyan
Manou 14, Noah 13, †Katsu 3
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Nierinsufficientie

Bericht door yana »

Beste allen
Na zon 8-9 jr geleden mijn Rosa verloren te heben aan cin met 7 jr hebben mijn 2 overgebleven katten Spotje en Gizmo helaas ook de diagnose nierfalen gehad. Ik was er kapot van. 😢 ik weet immers wat het is. Grelukkig in, relatief, vroeg stadium.

Spotje: sdma verhoogd crea op de grens. Ureum ok. Urine ok alleen dichtheid op de grens maar dat had vlg da ook te maken met de waterfontein waar ze erg graag mee speelt. Haal ik die weg dan is het hoger.

Gizmo: sdma verhoogd rest ok.

Nu begon de ellende eind april met Spotje die erg down was en sloom. Ging op rare plekken op de grond liggen.. paar keer op punt gestaan spoed da te bellen omdat ik vreesde dat het haar hartje was. Paar dagen later werd er ineens, vd 1 op andere dag, minder gegeten. Ik dacht natuurlijk eerst Spotje. Maar bij wegen bleek Gizmo meer afgevallen te zijn (Spotje nauwelijks).En zo stond ik met 2 katten bij de da voor nader onderzoek met bovenstaande uitslag. Gizmo zn afvallen ging echter maar door en daarmee werd híj ineens het spoedgeval ipv Spotje. Elke 4 dgn 100 gr eraf😢😫 echt angstaanjagend. Vandaag echo gehad. Omdat da het niet vertrouwde (vond zn buik te vol aanvoelen). Alles gelukkig ok. Ze denkt nu dat het ouderdom is. Evt meer pijn ivm zn artrose. Het kan ook wat misselijkheid zijn zei ze. Maar dan moet ureum toch hoog zijn?? Rosa was zelfs met te hoge nierwaardes eerste jaar ofzo echt nog niet misselijk. Dat kwam later. In de eindfase, de laatste maanden.

Iemand ervaring met misselijkheid bij alleen te hoog sdma? Kan het me zelf slecht voorstellen.. Gizmo moest vanmorgen nuchter zijn natuurlijk, hij stond volop te mauwen voor zn etensbak. En vanmiddag stond hij te bedelen voor blik. Hij heeft ook interesse in mijn eten. Klinkt dus niet als misselijk vlg mij.

Wat het dan wél is dat er plots voer blijft staan vd 1 op de andere dag..
Pijn wordt nu ook uitgesloten met extra pijnstilling. Spotje heeft ook artrose trouwens dus daar speelt pijn ook zeker een rol. (die is nl ook nog steeds niet dr ouwe happy zelf).
Blijft ook heel raar dat ze béide tegelijk in de lapoenmand zitten. Ookal is het (stief) broer-zus.
Binnenkort combivoer nier- hypoallergeen ivm allergie Spotje
Plaats reactie