Dr. Ann's Kidney Support

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Cerna

Dr. Ann's Kidney Support

Bericht door Cerna »

Graag wil ik dit nieuwe middel met het forum delen.

Tien dagen geleden heb ik bij Milka bloed laten prikken omdat ze zichtbaar afgevallen was, een mottige vacht had en veel dronk.
Vorige week dinsdag kregen we de uitslag: Milka is helaas nierpatiënt. Gelukkig alleen verhoogd creatinine en SDMA-waarde is 18 (een jaar geleden 15). Geen eiwitverlies.

Omdat Milka een hele lastige en kieskeurige eter is en onmiddellijk van slag is wanneer dingen niet gaan zoals ze horen te gaan, besloot ik Ipakitine te bestellen. Ook twijfelde ik nog over Porus One.
En toen kwam ik bij dr. Ann's Kidney Support, samengesteld door dierenartsen.

Ik heb contact gezocht met de dierenarts van Medpets en het middel is vergelijkbaar met Ipakitine alleen bevat het veel meer noodzakelijke stofjes.
Milka krijgt het nu sinds woensdagavond (ik geef het 2x daags vermengd met 1 ml. warm water in een spuitje, maar het mag ook door het eten). Natuurlijk weet ik nog niet of het werkelijk wat doet - daarvoor moet ik opnieuw bloed laten prikken - maar Milka's vacht glimt weer en dat na slechts 4 dagen (dr. Ann bevat Omega-vetzuren).

Verdere therapie is spuitjevoeren met Trovet en dat vindt ze gelukkig geen probleem, 2x daags Puur Kidney en 2x daags Puur Stomac. Verder mag ze gewoon eten wat ze altijd at zodat haar leven niet te ingrijpend verandert.

https://www.medpets.nl/dr-anns-kidney-s ... sqr=dr.%20
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Dr. Ann's Kidney Support

Bericht door Anne »

Wat sneu Annet dat je nu opnieuw een nierpatiënt hebt, wel fijn dat het nog licht nierfalen is
Hou oud is Milka?
Fijn dat ze het goed doet op dit nieuwe middel en ook handig dat je dit, in tegenstelling tot ipaktine, wel in een spuitje mag geven bij " fout "voer

Bedankt voor het delen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Pistache
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jun 2021 21:38

Re: Dr. Ann's Kidney Support

Bericht door Pistache »

Ik gaf Pistache ook puur kidney pilletjes, ipakitine en op het laatste toch nog gestart met porus one. De porus one maar 8 dagen gegeven. Dus weet ik niet of het iets doet.
Ze wou op het laatste haar natvoer niet meer dus deed ik de porus one in de add one dat je erbij kan kopen.
Probleem met die add one is dat je maar 1 smaak hebt en Pistache was alles vlug moe. Na 8 dagen moest ze de porus one niet meer hebben. 't Zijn echt mini bolletjes dus denk ik ook wel dat ze t merken als er iets in hun eten zit. Ik wou het risico niet nemen om het in haar eten te doen want ze at al zo slecht.
Gebruikersavatar
Puur
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 nov 2013 19:10

Re: Dr. Ann's Kidney Support

Bericht door Puur »

Ik ben benieuwd wat je ervaring nu is na een aantal maanden. Bevalt het nog steeds goed?
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 294
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Dr. Ann's Kidney Support

Bericht door cerna »

Het bevalt nog steeds goed en Milka doet het prima, maar ik heb geen idee of het ook wat doet omdat ik geen bloed meer laat prikken. Ik doe wat ik kan en meer is niet mogelijk (behalve zo nu en dan de urine laten controleren) dus bloedprikken is vrij zinloos.
Ik kijk naar Milka en zie een (voor haar leeftijd) actieve kat die niet afvalt en met een glimmende vacht. Ze krijgt 3x per dag 6 spuitjes nierdieet (= bijna een blikje Trovet per dag) en daarnaast eet ze 2x daags met smaak haar bakje Applaws Ocean Fish omdat ik haar ritme zo min mogelijk wil verstoren en hoop dat dr. Ann de schade opvangt.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Plaats reactie