Kat is zichzelf niet, wat te doen?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
FrankV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jan 2017 23:22

Kat is zichzelf niet, wat te doen?

Bericht door FrankV »

Ik heb een poes van 5 jaar oud. Vorige week maandagavond begon ze over te geven. Ik vertrouwde het niet dus ben dinsdag naar de dierenarts gegaan. Die heeft voor de zekerheid bloedonderzoek gedaan. 2 uur later kreeg ik het slechte nieuws: Nierwaarden (crea) zat op ruim 700. Kortom: nierfalen.

Direct naar het dierenziekenhuis gegaan. Daar is ze opgenomen en heeft 1,5 dag aan het infuus gelegen. Toen ik haar ging ophalen was haar Nierwaarde gedaald tot 152 en at ze uit zichzelf. De dierenarts aldaar vond haar prognose goed. Zij gaf aan dat op de echo was geconstateerd dat een van haar nieren wat verkleind was en dus niet helemaal in orde maar dat ze vermoedde dat dit eigenlijk bij toeval ontdekt is en niet de oorzaak van het nierfalen. Omdat ze gewoon op gewicht was en tot die maandag eigenlijk normaal functioneerde en de nierwaarden in 1,5 dag zo ver gezakt waren, dacht ze meer aan een accuut probleem dan een chronisch probleem. Advies was wel niervoeding te gaan geven.

Sindsdien ging het moeizaam. Donderdag at ze nog wel, vrijdag ook nog en daarna ging het moeizamer. Ze was ook zichzelf niet. Gisterenavond terug gegaan naar het dierenziekenhuis en ze hebben direct de Nierwaarden getest. Die bleken tot mijn verbazing goed te zijn, sterker nog de crea waarde was gedaald naar 132. Alleen lactaat was wat hoog. Na weer een nacht infuus heb ik haar vanochtend weer opgehaald.

Ze is nog steeds zichzelf niet. Het enige wat ze goed eet is hills AD en voor de rest gaat het moeizaam, slechts wat brokjes hier en daar. Daarnaast lijkt ze bij vlagen wat wankel op haar pootjes te staan.

Goed om te weten dat ze tijdens de behandelingen meerdere keer een roesje heeft gehad, omdat ze nogal een pittig ding is als ze zich bedreigt voelt.

Ik weet nu niet helemaal meer wat te doen. Nog een dag of 2 aankijken of direct weer terug?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat is zichzelf niet, wat te doen?

Bericht door Rik »

FrankV schreef: 20 mar 2023 23:27 ... en de nierwaarden in 1,5 dag zo ver gezakt waren, dacht ze meer aan een accuut probleem dan een chronisch probleem.
Inderdaad lijkt dat gewoon op accuut nierfalen.
Maar dan ga je natuurlijk wel even verder zoeken of de oorzaak van dat accuut nierfalen nu ook echt weg is.
Dus urine onderzoek (gruis, nierstenen), e.d. Maar goed... ze hebben ook een echo gedaan dus ik neem aan dat ze wel het een en ander gecheckt hebben. Kan ze thuis aan iets giftigs geknabbeld hebben?
FrankV schreef: 20 mar 2023 23:27 Advies was wel niervoeding te gaan geven.
Ja, leuk... maar niet alle katten lusten dat. En als ze nu niet even goed gaat eten blijft ze zich niet lekker voelen.

Als de nierwaardes nu goed zijn dan zou ik eerst even haar gewone vertrouwde voer geven. Als ze dat lekker eet en ze voelt zich weer wat beter, dan kun je later altijd nog kijken om over te schakelen. Bij goede nierwaardes is het ook niet zo dat het normale ('slechtere') eten een probleem is voor die nieren.
FrankV schreef: 20 mar 2023 23:27 Het enige wat ze goed eet is hills AD en voor de rest gaat het moeizaam, slechts wat brokjes hier en daar.
Brokjes...? Waarom geeft iedereen toch brokjes. Daar zit geen vocht in en wat ze nu nodig heeft is vocht, vocht en vocht.
Maar ik neem aan dat de Hills AD het (aansterkend) natvoer is? Dan krijgt ze in ieder geval op die manier vocht binnen.
FrankV schreef: 20 mar 2023 23:27 Goed om te weten dat ze tijdens de behandelingen meerdere keer een roesje heeft gehad, omdat ze nogal een pittig ding is als ze zich bedreigt voelt.
Nou ja... 'goed' ? Een roesje is ook ontzettend slecht voor de nieren. Een werkelijke aanslag dus op die nieren.
Maar ja... ze kunnen vaak niet anders als een kat onhandelbaar is.

PS. Ze hebben haar gisterennacht aan het infuus gehangen. Waarom? De nierwaardes waren goed.
Wat is dan hun gedachten geweest achter het infuus?
Want als er een achterliggend probleem is dan zal die toch gevonden moeten worden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
FrankV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jan 2017 23:22

Re: Kat is zichzelf niet, wat te doen?

Bericht door FrankV »

Rik schreef: 21 mar 2023 10:46 Inderdaad lijkt dat gewoon op accuut nierfalen.
Maar dan ga je natuurlijk wel even verder zoeken of de oorzaak van dat accuut nierfalen nu ook echt weg is.
Dus urine onderzoek (gruis, nierstenen), e.d. Maar goed... ze hebben ook een echo gedaan dus ik neem aan dat ze wel het een en ander gecheckt hebben. Kan ze thuis aan iets giftigs geknabbeld hebben?


Ja, leuk... maar niet alle katten lusten dat. En als ze nu niet even goed gaat eten blijft ze zich niet lekker voelen.

Als de nierwaardes nu goed zijn dan zou ik eerst even haar gewone vertrouwde voer geven. Als ze dat lekker eet en ze voelt zich weer wat beter, dan kun je later altijd nog kijken om over te schakelen. Bij goede nierwaardes is het ook niet zo dat het normale ('slechtere') eten een probleem is voor die nieren.


Brokjes...? Waarom geeft iedereen toch brokjes. Daar zit geen vocht in en wat ze nu nodig heeft is vocht, vocht en vocht.
Maar ik neem aan dat de Hills AD het (aansterkend) natvoer is? Dan krijgt ze in ieder geval op die manier vocht binnen.


Nou ja... 'goed' ? Een roesje is ook ontzettend slecht voor de nieren. Een werkelijke aanslag dus op die nieren.
Maar ja... ze kunnen vaak niet anders als een kat onhandelbaar is.

PS. Ze hebben haar gisterennacht aan het infuus gehangen. Waarom? De nierwaardes waren goed.
Wat is dan hun gedachten geweest achter het infuus?
Want als er een achterliggend probleem is dan zal die toch gevonden moeten worden.
Er is urine onderzoek gedaan, waarbij ook gekeken is naar een eventuele bacteriële infectie als oorzaak. Daar kwam verder niks uit. Echo is inderdaad ook gedaan en de dierenarts gaf aan dat ze "de gehele buik" hebben bekeken en buiten die ene nier die er wat "afwijkend" uitzag geen afwijkende zaken hebben geconstateerd.

Dinsdag om 5 uur heb ik haar binnengebracht en ik mocht haar donderdag om 12 uur alweer ophalen. De waarden waren "heel snel" gedaald volgens de dierenarts en dat was volgens haar zeer positief voor de prognose. Ze vroeg ook direct of wij bloemen in huis hadden staan. Ze hebben mij in ieder geval geen medische oorzaak van het nierfalen gegeven. Ze at toen ook gewoon van haar brokken die ze daar had gekregen.

Ik heb twee theorieën:

1. De maandag dat het overgeven begon hebben wij hier een verbouwing gehad waarbij het plafond eruit ging. Daar lag muizenpoep op wat op de grond is gevallen. Het kan natuurlijk zijn dat de vorige eigenaren ooit gif op dat plafond hebben gegooid en dat dit nu op de grond gevallen is waarna een en ander niet goed is opgeveegd.

2. Wij hebben een bos bloemen staan. Normaal gesproken ben ik vrij voorzichtig als het gaat om lelies maar in deze bos zat er een verstopt. Vanwege de verbouwing hebben wij de planten verplaatst naar een plek waar de kat niet bij kon maar ik vond later nog wat blaadjes / delen van de bloemen op de grond. Het kan dus zijn dat de kat daar mee heeft gespeeld / aan heeft gegeten en dat daar dus lelie tussen zat.

Een andere verklaring heb ik niet.

Hills AD is inderdaad het natvoer. Ik heb zojuist ook een "normaal" zakje natvoer gegeven van Purina Pro plan en dat werd ook enthousiast opgelikt / gegeten.

Hiervoor zat ze op brokken. Ik heb daar nu meerdere soorten van geprobeerd waaronder haar oude voer maar dat vertikt ze op dit moment helaas nog te eten.

het idee achter het infuus van eergisteren was dat haar lactaat nog wat te hoog was. Verder waren de waarden waar ze op hadden getest volgens de dierenarts binnen de referenties en dus "in orde".

Tussen het ophalen (donderdag) en zondagnacht zat dus 3,5 dag waarbij de nierwaarden nog wat verder gedaald waren dan toen ik haar ging ophalen. Kan ik dan aannemen dat de nieren nu in ieder geval niet de reden zijn dat ze toch nog lastig eet?

Ik maak me nog steeds vreselijk zorgen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat is zichzelf niet, wat te doen?

Bericht door Rik »

FrankV schreef: 21 mar 2023 12:00 Dinsdag om 5 uur heb ik haar binnengebracht en ik mocht haar donderdag om 12 uur alweer ophalen. De waarden waren "heel snel" gedaald volgens de dierenarts en dat was volgens haar zeer positief voor de prognose.
Het lijkt me inderdaad dat ze verder wel goed onderzocht hebben. Fijn. En het is inderdaad een heel goed teken dat de waardes snel weer normaal zijn. Dan is het echt acuut geweest.

Oorzaak is dan inderdaad gissen en de twee mogelijkheden die jij noemt zijn inderdaad allebei mogelijk. Dan kun je je nu concentreren op herstel.
FrankV schreef: 21 mar 2023 12:00 Hiervoor zat ze op brokken. Ik heb daar nu meerdere soorten van geprobeerd waaronder haar oude voer maar dat vertikt ze op dit moment helaas nog te eten.
Welke brokken at ze bij de dierenarts/ziekenhuis?
FrankV schreef: 21 mar 2023 12:00 Kan ik dan aannemen dat de nieren nu in ieder geval niet de reden zijn dat ze toch nog lastig eet?
De nieren op zichzelf zijn nu inderdaad goed (of beter en niet meer over die grens). Ik neem aan dat de ureum waarde onder de referentiewaarde is? (Vraag overigens altijd facturen en bloedonderzoek-uitslagen mee op papier of per e-mail. Dat is voor je eigen archief om terug te kijken altijd heel handig, en je hebt ook voor de onderzoeken betaald dus die mag je gewoon krijgen.)

Als de ureum waarde goed is dan kan het niet meer de misselijkheid zijn (daarom is het altijd handig om zelf die uitslag te hebben). Maar het kan wel zijn dat ze nog een beetje van slag is en 'angst' heeft om lekker goed te eten van haar brokken.

Het is verder ook helemaal niet erg om haar veel natvoer te geven. Bij mij krijgen ze zelfs nooit brokken (hier krijgen ze KVV, vers vlees). Dus wat extra vocht is op dit moment alleen maar goed.

Ze heeft natuurlijk ook heel wat achter de rug die afgelopen week. Als ze wel goed van het natvoer eet dan zou ik het in ieder geval nog even aankijken. Dan kun je morgenavond of donderdag altijd nog even bekijken of er toch nog naar gekeken moet worden. Hopelijk hersteld ze nu snel mentaal een beetje van de gebeurtenissen van afgelopen week.

(Uiteraard is het wel ingrijpen als je haar in die tussentijd ziet verslechteren.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
FrankV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jan 2017 23:22

Re: Kat is zichzelf niet, wat te doen?

Bericht door FrankV »

Rik schreef: 21 mar 2023 12:18 Het lijkt me inderdaad dat ze verder wel goed onderzocht hebben. Fijn. En het is inderdaad een heel goed teken dat de waardes snel weer normaal zijn. Dan is het echt acuut geweest.

Oorzaak is dan inderdaad gissen en de twee mogelijkheden die jij noemt zijn inderdaad allebei mogelijk. Dan kun je je nu concentreren op herstel.


Welke brokken at ze bij de dierenarts/ziekenhuis?


De nieren op zichzelf zijn nu inderdaad goed (of beter en niet meer over die grens). Ik neem aan dat de ureum waarde onder de referentiewaarde is? (Vraag overigens altijd facturen en bloedonderzoek-uitslagen mee op papier of per e-mail. Dat is voor je eigen archief om terug te kijken altijd heel handig, en je hebt ook voor de onderzoeken betaald dus die mag je gewoon krijgen.)

Als de ureum waarde goed is dan kan het niet meer de misselijkheid zijn (daarom is het altijd handig om zelf die uitslag te hebben). Maar het kan wel zijn dat ze nog een beetje van slag is en 'angst' heeft om lekker goed te eten van haar brokken.

Het is verder ook helemaal niet erg om haar veel natvoer te geven. Bij mij krijgen ze zelfs nooit brokken (hier krijgen ze KVV, vers vlees). Dus wat extra vocht is op dit moment alleen maar goed.

Ze heeft natuurlijk ook heel wat achter de rug die afgelopen week. Als ze wel goed van het natvoer eet dan zou ik het in ieder geval nog even aankijken. Dan kun je morgenavond of donderdag altijd nog even bekijken of er toch nog naar gekeken moet worden. Hopelijk hersteld ze nu snel mentaal een beetje van de gebeurtenissen van afgelopen week.

(Uiteraard is het wel ingrijpen als je haar in die tussentijd ziet verslechteren.)

Heb nog even nagebeld en overlegd met mijn eigen dierenarts.

Ureum waarde was de laatste keer 10.1. Die kwam van 11.5 daarvoor. Ook dat was volgens de DA nog in orde.

Kortom: crea 132 en ureum 10,1 en gemeten in de nacht van zondag op maandag. Dit was 3,5 dag nadat ze thuis kwam. Volgens de DA kan het nu dus niet meer liggen aan de nieren. Sterker nog ze wil haar nog geen nierpatiënt noemen, juist omdat die waarden zo snel daalden. Kortom: het is überhaupt maar de vraag of ze hier in de toekomst weer last van krijgt.

Ze geeft wel aan dat zo’n avontuur een bange kat niet in de koude kleren gaat zitten, zeker niet met die roesjes. Daarom maakt het haar nu niet uit wat ze eet, als er maar eten in gaat.

Haar voorstel is nu over 2 maanden weer terug en bloed testen. Als de boel verslechtert dan moet ik uiteraard eerder bellen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat is zichzelf niet, wat te doen?

Bericht door Rik »

FrankV schreef: 21 mar 2023 18:30 Kortom: crea 132 en ureum 10,1 en gemeten in de nacht van zondag op maandag. Dit was 3,5 dag nadat ze thuis kwam.
Die lijken inderdaad goed. (Reden dat je ook de uitslag op papier moet hebben is dat er referentiewaardes bij staan en die kunnen per machine of soort meting anders zijn. Maar deze waarden lijken mij prima.)
FrankV schreef: 21 mar 2023 18:30 Volgens de DA kan het nu dus niet meer liggen aan de nieren. Sterker nog ze wil haar nog geen nierpatiënt noemen, juist omdat die waarden zo snel daalden. Kortom: het is überhaupt maar de vraag of ze hier in de toekomst weer last van krijgt.
Zeker, dit was gewoon acuut nierfalen. En dat kan heel snel weer genezen (eigenlijk meer als een soort aanval).

Bij acuut nierfalen is het ook zo dat je er gewoon snel bij moet zijn. En het advies is dan om altijd drie dagen te spoelen, spoelen en spoelen. Dan heb je kans op herstel. Als je er te lang overheen laat gaan of niet spoelt, dan kan acuut nierfalen overgaan naar chronisch nierfalen (eigenlijk gewoon een andere naam voor hetzelfde probleem, niet goed functioneren van de nieren).
FrankV schreef: 21 mar 2023 18:30 Ze geeft wel aan dat zo’n avontuur een bange kat niet in de koude kleren gaat zitten, zeker niet met die roesjes. Daarom maakt het haar nu niet uit wat ze eet, als er maar eten in gaat.
Yep. Eten en rust.

Het voorstel van over 2 maanden opnieuw testen is een voorzorg maatregel. Zijn de waardes dan toch nog wat hoger dan de bedoeling dan zal er overgeschakeld moeten worden naar nierdieet.

Maar gelukkig was je er op tijd bij en lijkt er geen schade te zijn hoewel de nieren hierdoor natuurlijk wel een opdonder gehad hebben. Echt nierfalen kun je pas constateren bij meer dan 75% verlies van nierfunctie (wat het dus tijdelijk is geweest). Alles daaronder is niet te meten. Dus laten we hopen dat ie daar nu weer ver onder gezakt is en het probleem niet meer terugkeert (wat het ook geweest is).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
FrankV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jan 2017 23:22

Re: Kat is zichzelf niet, wat te doen?

Bericht door FrankV »

Rik schreef: 21 mar 2023 18:49 Die lijken inderdaad goed. (Reden dat je ook de uitslag op papier moet hebben is dat er referentiewaardes bij staan en die kunnen per machine of soort meting anders zijn. Maar deze waarden lijken mij prima.)


Zeker, dit was gewoon acuut nierfalen. En dat kan heel snel weer genezen (eigenlijk meer als een soort aanval).

Bij acuut nierfalen is het ook zo dat je er gewoon snel bij moet zijn. En het advies is dan om altijd drie dagen te spoelen, spoelen en spoelen. Dan heb je kans op herstel. Als je er te lang overheen laat gaan of niet spoelt, dan kan acuut nierfalen overgaan naar chronisch nierfalen (eigenlijk gewoon een andere naam voor hetzelfde probleem, niet goed functioneren van de nieren).


Yep. Eten en rust.

Het voorstel van over 2 maanden opnieuw testen is een voorzorg maatregel. Zijn de waardes dan toch nog wat hoger dan de bedoeling dan zal er overgeschakeld moeten worden naar nierdieet.

Maar gelukkig was je er op tijd bij en lijkt er geen schade te zijn hoewel de nieren hierdoor natuurlijk wel een opdonder gehad hebben. Echt nierfalen kun je pas constateren bij meer dan 75% verlies van nierfunctie (wat het dus tijdelijk is geweest). Alles daaronder is niet te meten. Dus laten we hopen dat ie daar nu weer ver onder gezakt is en het probleem niet meer terugkeert (wat het ook geweest is).
1 nier was op de echo wel wat afwijkend. Ze gokken dus wel dat die niet wat minder werkt. Dus perfect gezond is ze niet, vandaar advies nierdieet uit het ziekenhuis, maar zoals je zelf ook al zegt zien ze dat eigenlijk als bijvangst. Dat het dus niet de oorzaak van deze aanval was zeg maar.

Je schrikt wel wat zoiets kost. 2000 ben je zo verder. Ik kan het betalen en heb het er uiteindelijk voor over maar ik weet niet hoe mensen met een beperkte beurs en 2 katten dit doen.
FrankV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jan 2017 23:22

Re: Kat is zichzelf niet, wat te doen?

Bericht door FrankV »

Het gaat toch bergafwaarts nu. Ze eet niet of nauwelijks en heeft sinds gisteren gigantische diarree. Ze is sinds vanmiddag een uur of 12 al zeker 5/6 keer geweest op de kattenbak.

Dierenziekenhuis gebeld en die geven aan opname en een voedingssonde en hopen dat het dan weer goed komt.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat is zichzelf niet, wat te doen?

Bericht door Synemios »

Wat een ellende, heel veel sterkte in ieder geval.

Is er een test gedaan om de alvleesklier te controleren?
Bij Lizzy kwam er uit de echo in 1e instantie ook alleen de nieren ( die was 7) en vlak daarna bleek dat niet de reden te zijn maar was er sprake van een alvleesklierontsteking.

Alleen in dit geval denk ik ook aan acuut nierfalen, maar die waardes waren nu weer ok.
Misschien dat er meerdere dingen spelen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
FrankV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jan 2017 23:22

Re: Kat is zichzelf niet, wat te doen?

Bericht door FrankV »

Ja ze gaan nu nog een aantal extra dingen testen waaronder de alvleesklier. Ze blijft vannacht en wss morgen daar nog maar als ze daarna niet gaat eten dan ziet het er volgens de dierenarts vrij somber uit…
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat is zichzelf niet, wat te doen?

Bericht door Synemios »

Maar als het de alvlleesklier of de darmen zijn ( IBD) dan is het "normaal" dat ze de komende dagen niet uit zichzelf gaat eten.
Sommige katten eten wel weer vrij snel maar meestal niet, eerst moet de pijn en misselijkheid weg.
Ik weet hoe je je nu moet voelen, maar onthou dat ze daar nu beter af is dan thuis.

Er mag nu ook geen nsaid gegeven worden, Lizzy kreeg buprecare/temgesic.
En ik zou voor de artrose, nieren etc pea overwegen en/ of misschien solensia voor de artrose.

Maar eerst moet ze gaan opknappen, heel veel sterkte.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
FrankV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jan 2017 23:22

Re: Kat is zichzelf niet, wat te doen?

Bericht door FrankV »

Ze is weer terug na 2 dagen. De diarree is gestopt en ze heeft daar wat natvoer gegeten… geen alvleesklierontsteking en uit de bloedtest kwam ook niks.

Kort gezegd: medisch kunnen ze niks vinden, de kat is gezond.

We gaan het maar weer proberen komende dagen. Als het nu weer niet lukt ben ik een beetje ten einde raad.
FrankV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jan 2017 23:22

Re: Kat is zichzelf niet, wat te doen?

Bericht door FrankV »

Gisteren at ze weer super goed. Zelfs haar eigen brokken gingen er in als zoete koek. Vandaag is het weer minder en toch ook weer wat diarree.

Mogelijk heeft ze gisteren juist wat teveel gegeten?
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kat is zichzelf niet, wat te doen?

Bericht door Asse-Poes »

Ik zou vooral natvoer geven, dat is lichter verteerbaar dan brokjes. En kleine porties.
Misschien is kittenvoer een goede optie.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat is zichzelf niet, wat te doen?

Bericht door Synemios »

Het zou ook nog een virus kunnen zijn, dat heerst.
Heeft ze daar hetzelfde voer als thuis gekregen? ( Dit om uit te sluiten dat het aan het voer ligt)
Je geeft toch niet toevallig purizon?
Ik zou het nat voer en brokjes geven wat ze daar gekregen heeft.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie