Kitten

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten

Bericht door Rik »

11 weken op 15 augustus. Dus geboren eind mei. Dan wordt ze dus eind deze maand 6 maanden.
Bijna tijd voor de castratie dus :)
Of is ze inmiddels al geholpen?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Kitten

Bericht door Cerna »

Rik schreef: 22 nov 2022 14:11 Wel een hele mooie langhaar. Ik weet alleen niet of ik daar een Brit in herken. (Annet is daar meer expert in :) )
Ik vind het ook lastig om te zien. Kun je geen foto van voren maken zodat ze recht in de lens kijkt?
123409987664
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 nov 2022 18:15

Re: Kitten

Bericht door 123409987664 »

https://ibb.co/R7gVpn1 Deze is van gister, heb haar vlak daarna gekamd :-)

https://ibb.co/JzFzj6F

Ze groeit wel echt heel hard, vooral de laatste weken zie ik haar toch wel ineens omhoog schieten met pauzes. volgends mij word het een reus haha maar ja ze heeft nogal een bos haar dus dat zal het wel zijn😅(en omvang geknipt dus lijkt denk ik dan ook wel een stuk groter)
123409987664
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 nov 2022 18:15

Re: Kitten

Bericht door 123409987664 »

*laatste foto is van ongeveer 3 weken terug
Cerna

Re: Kitten

Bericht door Cerna »

Het blijft lastig, maar wel een schitterend kitten!

Er zit wel iets Brits in (ogen, oren aan de zijkant geplaatst, maar wel te groot), maar ik zie meer een Maine Coon (al zijn de oren dan weer te klein) en wanneer je zegt dat je denkt dat ze een reus wordt, dan zou dat ook kunnen kloppen.

En ze is een tabby, geen tortie dus dan zou een combi met een HTK-kitten misschien wel mogelijk zijn.
Mijn Yarah is een tortie en zij ziet er zo uit: https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... &start=195
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Kitten

Bericht door crazycatladyP »

Ik moest ook aan een Maine Coon of Noorse Boskat denken, toen ik haar zag.
Misschien wel een mixje met Brit, maakt ook niet uit, ze is prachtig en lief, wat wil je nog meer? ;-)
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kitten

Bericht door Asse-Poes »

Wat een beauty! Ik smelt helemaal weg.
Papa-kater is een mix, mama-poes is ook een mix, maar samen hebben ze wel iets heel moois op de wereld gezet :grin:
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kitten

Bericht door Synemios »

Ik heb er echt geen verstand van naar ze is super mooi.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten

Bericht door Anne »

Asse-Poes schreef: 23 nov 2022 21:49 Wat een beauty! hebben ze wel iets heel moois op de wereld gezet :grin:
Ik vind dat eigelijk met elke kat zo ;-)

Is er al iets bekends over een 2e kat?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
123409987664
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 nov 2022 18:15

Re: Kitten

Bericht door 123409987664 »

Goeiemorge :-)

Dat is een hele mooie poes cerna! Wat een schattig snoetje! ze ziet er ook wel lief uit🥰
Maar ik zag ook een wit grijze voorbij komen.. ook een mooierd 😀
Dankjewel voor de reacties trouwens, echt heel fijn! had eigenlijk niet verwacht dat er een maine tussen tussen kan zitten. ik zie wel eens foto’s van langharige voorbij komen en dacht toch echt 100% brits maar ja. Weer wat wijzer haha. In maya haar paspoort staat poes, en dan tortie bescheven dus vandaar dacht ik dat het een tortie was. Ik heb helemaal geen verstand van de kleuren, en katten opzich. Maar dat komt wel😅ik wil in ieder geval niet meer zonder :-).

anne, ik ga vrijdag waardschijnlijk een ‘ongeluks’ katje halen van 3 en een half maand (pikzwart) lijkt me wel wat :-) hopelijk gaat dat samen, ik zie maya niet echt vlug gemeen doen. Denk dat ze er wel lief voor zal zijn, tenminste dat hoop ik..
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten

Bericht door Anne »

Wat leuk!!!!
Veel plezier met de voorpret :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Kitten

Bericht door crazycatladyP »

Oh wat leuk, voor jou en voor Maya! :grin:
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
123409987664
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 nov 2022 18:15

Re: Kitten

Bericht door 123409987664 »

Hoe zijn jullie met je kittens omgegaan? Ik heb geluk dat maya heel rustig was maar de nieuweling breekt echt serieus de hele keet af, ben snachts al een paar keer wakker geworden dat ik dingen hoor vallen en ze kruipt ook overal in, wasmachine/vastwasser. Aan de klere hangen die aan het wasrek hangen, gordijnen, planten zijn helemaal plat gedrukt😅 en overal zand met graven, poot afdrukjes op de tv, witte meubels.. Ze laat me wel lachen maar als ik beneden kom is het net alsof het een wild feestje is geweest.. veel opruimen😅 gaat dit ooit over? Is dit normaal?
Cerna

Re: Kitten

Bericht door Cerna »

Om het laatste deel van je vraag eerst te beantwoorden: ja, dit gaat ooit over en ja, dit is normaal. Wanneer dat ooit komt is bij iedere kat verschillend, maar de meeste katten worden een paar weken na de castratie wel iets rustiger. Pas wanneer ze op leeftijd zijn - vanaf een jaar of 7 - worden ze echt rustig.
Maar het dolle spelen (het "wilde feestje") is er na een jaar wel vanaf.

Maar belangrijker is: hoe gaat het tussen Maya en het nieuwe kitten (naam?). Doet ze mee aan de dolle spelletjes of wordt ze er door geïntimideerd?
Plaats reactie