Lieve kat, nierpatiënt stopt nu met eten..

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Cerna

Re: Lieve kat, nierpatiënt stopt nu met eten..

Bericht door Cerna »

Anne schreef: 07 nov 2022 11:37 Annet Jij verdraait en rukt zinnen uit zijn verband wanneer jij je aangesproken voelt
Ik voel mij totaal niet aangesproken en ik verdraai niets. Lees gewoon wat jij schrijft (en ik weet wat lezen is want dat was mijn vak) en daar reageer ik op. Over Noa hadden we het niet. Haar heb ik alleen als voorbeeld gebruikt in mijn laatste bericht.

Maar ik stop in dit topic want TS reageert toch niet meer en om haar kat gaat het.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Lieve kat, nierpatiënt stopt nu met eten..

Bericht door Anne »

Ja natuurlijk stop jij, dat doe je altijd als het jou schikt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Mich05
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2022 18:30

Re: Lieve kat, nierpatiënt stopt nu met eten..

Bericht door Mich05 »

Hi lieve mensen,
Ik lees nu pas de reacties. We hebben een goed weekend achter de rug. Woepie heeft het weer zelfstandig opgepakt. Antibiotica aanslaat heel goed want zijn blaren zijn weg. Inmiddels eet die lekker zijn brokjes en drinkt die veel water. Het lijkt alsof die weer terugkomt. Woepie zoekt gezelligheid op de bank en gisteren sprong die voor het eerst op de rugleuning van de bank. Dus hij voelt zicht wat sterker.
Persoonlijk vond ik dat de assistent van DA mij veel probeerde te beïnvloeden om hem te laten inslapen ipv Woepie de kans te geven. Woepie is een vechter en daarbij wil ik hem ook blijven steunen.
Mich05
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2022 18:30

Re: Lieve kat, nierpatiënt stopt nu met eten..

Bericht door Mich05 »

Cerna schreef: 07 nov 2022 11:58 Ik voel mij totaal niet aangesproken en ik verdraai niets. Lees gewoon wat jij schrijft (en ik weet wat lezen is want dat was mijn vak) en daar reageer ik op. Over Noa hadden we het niet. Haar heb ik alleen als voorbeeld gebruikt in mijn laatste bericht.

Maar ik stop in dit topic want TS reageert toch niet meer en om haar kat gaat het.
Sorry dat het de sfeer minder werd in deze topic. Ik was nog niet in de gelegenheid om de chat te openen.
Mich05
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2022 18:30

Re: Lieve kat, nierpatiënt stopt nu met eten..

Bericht door Mich05 »

Anne schreef: 05 nov 2022 11:26 Dan moet je je afvragen waar je mee bezig bent
Blaren in de mond zijn pijnlijk en nu ga je haar ook dwingen te eten door dwangvoeding en je weet dat het niet meer beter wordt, eerder slechter
Als ze blaren heeft vd hoge ureumwaarde kunnen er binnen in haar slokdarm ook pijnlijke blaren/ zweren ontstaan
Dus achterhaal zo snel mogelijk de oorzaak
Ik vind het persoonlijk onverantwoordelijk van je da dat zij niet heeft onderzocht waar de blaren vandaan komen
Krijgt je kat een pijnstiller?
Dank je wel dat je mee wilt denken, ik voel me alleen niet heel prettig bij hoe deze tekst bij mij aankomt. Ik meen dat je het goed en aardig bedoelt maar het voelt als een negatieve oordeel. Ik houd ontzettend veel van mijn kat en doe er alles aan om hem te helpen. Ik wil hem ook niet zo maar laten vallen.
Mich05
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2022 18:30

Re: Lieve kat, nierpatiënt stopt nu met eten..

Bericht door Mich05 »

Cerna schreef: 05 nov 2022 10:38 Ik spuitjevoer met nierdieet, namelijk Trovet RID mousse of Kattovit mousse. Dat is gemakkelijk met wat warm water tot een dikke vlasubstantie te maken en dat doe ik dan in 5 open spuitjes van 5 ml.
Ik gebruik open spuitjes omdat het voer dan niet zo dun gemaakt hoeft te worden waardoor je ook minder hoeft te geven. Amber krijgt ongeveer een blikje per dag in 4 keer.

Ik zet Amber op een stoel met dichte armleuningen en rugleuning zodat er geen opening is om te ontsnappen (maar dat doet Amber niet). Ik leg een oude handdoek op de zitting en Amber zit rustig in de stoel. Binnen een paar minuten zijn we klaar.

https://www.medpets.nl/trovet+rid+renal ... ovet%20RID

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... n&i=2&ro=1
Wat fijn deze info. Ik za dit ook proberen met Woepie. Ik ondersteun hem nog steeds met spuitvoer maar dan iets minder intensief dan paar dagen geleden omdat die nu meer zelfstandig eet. Super bedankt dat je je ervaring deelt met mij. Ik ben heel dankbaar dat er meerdere manieren zijn om Woepie te helpen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5135
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Lieve kat, nierpatiënt stopt nu met eten..

Bericht door Synemios »

Mich05 schreef: 07 nov 2022 21:36 Hi lieve mensen,
Ik lees nu pas de reacties. We hebben een goed weekend achter de rug. Woepie heeft het weer zelfstandig opgepakt. Antibiotica aanslaat heel goed want zijn blaren zijn weg. Inmiddels eet die lekker zijn brokjes en drinkt die veel water. Het lijkt alsof die weer terugkomt. Woepie zoekt gezelligheid op de bank en gisteren sprong die voor het eerst op de rugleuning van de bank. Dus hij voelt zicht wat sterker.
Persoonlijk vond ik dat de assistent van DA mij veel probeerde te beïnvloeden om hem te laten inslapen ipv Woepie de kans te geven. Woepie is een vechter en daarbij wil ik hem ook blijven steunen.
Er wordt niet voor niets gezegd dat je vooral naar de kat moet kijken en uiteindelijk ken jij Woepie het beste.
Fijn dat het beter gaat, en dat je hem de kans gegeven hebt en geeft en hopelijk kunnen jullie nog een tijd van elkaar blijven genieten.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Cerna

Re: Lieve kat, nierpatiënt stopt nu met eten..

Bericht door Cerna »

Goed nieuws over Woepie en hopelijk mag hij nog heel lang bij je blijven! :mmwhistle: :mmwhistle: :mmwhistle:
Mich05 schreef: 07 nov 2022 22:14 Wat fijn deze info. Ik za dit ook proberen met Woepie. Ik ondersteun hem nog steeds met spuitvoer maar dan iets minder intensief dan paar dagen geleden omdat die nu meer zelfstandig eet. Super bedankt dat je je ervaring deelt met mij. Ik ben heel dankbaar dat er meerdere manieren zijn om Woepie te helpen.
Graag gedaan en mocht je vragen hebben of ondersteuning nodig hebben dan ben je hier op je plek want we helpen je graag (niet veel actieve mensen meer, maar wel met heel veel ervaring).
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Lieve kat, nierpatiënt stopt nu met eten..

Bericht door Anne »

Mich05 schreef: 07 nov 2022 21:47 Dank je wel dat je mee wilt denken, ik voel me alleen niet heel prettig bij hoe deze tekst bij mij aankomt. Ik meen dat je het goed en aardig bedoelt maar het voelt als een negatieve oordeel. Ik houd ontzettend veel van mijn kat en doe er alles aan om hem te helpen. Ik wil hem ook niet zo maar laten vallen.
Mijn excuses als mijn reactie negatief overkwam bij jou. Ik reageerde met het oog voor het welzijn van jouw kat op de eerste plaats
Ik ben echt blij te horen dat de blaren zijn genezen en het niet langer pijnlijk is voor jouw kat om te eten
Ik heb een kat gehad met nierfalen en zij had blaren in haar slokdarm door een te hoog ureumwaarde
Ik hoop dat je nog lang mag genieten van jouw kat, hopelijk kun je het proces van nierfalen vertragen door de juiste (nier)voeding, heel veel vocht en andere supplementen
Fijn dat je voor kat wilt vechten maar uiteindelijk verlies je wat voor gevecht je ook levert. In mijn geval sloeg ik door, ten koste van onze Hummel*
Beterschap en sterkte , nierfalen is een rotziekte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie