Griekse katjes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Momophilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2022 10:06

Griekse katjes

Bericht door Momophilly »

Hi iedereen,

Ik ben nieuw op het forum!

Ik heb twee kittens geadopteerd een poes en een kater uit Griekenland. Sinds maandag zijn ze hier bij mij. Ze zijn volledig gevaccineerd, gechipt ontwormd en ontvlooit.

Nu is het zo dat ze maandag zijn aangekomen van een lange reis met het vliegtuig en maarliefst 18 uur niets hadden gegeten en gedronken.

Nu gaat het goed alleen ze slapen alleen maar overdag. Heel soms komen ze er uit om op de bak te gaan maar meer niet.

Pas als het schemert komen ze er uit. Dan gaan ze ook eten en het gekke, erg vaak op de kattenbak.

Ik geef ze royal canin kitten voer omdat ze dat in Griekenland ook kregen van de rescuer. Daar naast krijgen ze animonda carny kitten natvoer.
In het begin gaf ik dit met water omdat ze bang waren en niet overal durfde te komen en lang geen vocht hadden gehad.

Gisteren heb ik ze samen 1 blikje gegeven zonder water en voor de rest eten ze brokken en drinken ze uit het normale waterbakje of kattenfontein.

Nu heeft de kater hier last van:
- maandag had hij een vies oogje maar is nu weg
- klinkt een soort van verkouden niest ook soms
- dunne ontlastig?
- vaak op de bak in de avond overdag soms

En de poes:
- vaak op de bak in de avond overdag soms

Wat moet ik doen?

Ik wil ze nog niet naar de dieren arts brengen ze zijn net een beetje uit hun schulp gekropen.

Ook spelen ze verder gewoon veel met elkaar en met ons ook. Ze zijn dus niet in actief als ze wakker zijn in de avond.

Bedankt alvast!

Liefs,
Bodi
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Griekse katjes

Bericht door Anne »

Ik vermoed dat het nog gewenning is en stress van de (vlieg) reis en een nieuw huis
Als de ontlasting zacht is zou ik eerst stoppen met de carni natvoer en alleen het voer geven wat ze al gewend waren
Ze zullen ook wel erg moe zijn, dat had onze Taxi* ook die ook veel sliep toen hij net bij ons was vanuit Moskou
Heel veel plezier met ze, over een week zullen ze zich vast wat meer laten zien :-P
Fijn dat twee herkansers weer een mooi huisje hebben gevonden :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Momophilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2022 10:06

Re: Griekse katjes

Bericht door Momophilly »

Bedankt voor je reactie!

Ja inderdaad ze voelen zich al meer thuis, was een hele reis. Vandaag is een poes gesteriliseerd arm beestje. Ik dacht namelijk dat ik een kater en een poes had gekregen, stond ook in het paspoort, maar de dierenarts zei dat hij een zij blijkt. Dit was overigens ook het “zieke” katje. Hij heeft een beetje verhoging zei hij maar ontlasting was goed. Waarschijnlijk inderdaad dus stress.

Ben blij met deze dierenarts, hij geeft een metacam na sterilisatie mee, maakt gebruik van gasanesthesie. Ze heeft alleen een spuit gekregen met pijnstilling en alles is aan de binnenkant gehecht dus geen kap nodig.

Toch ben ik wel benieuwd wat voor pijnstilling ze geïnjecteerd krijgen.

Over aantal maanden is de andere kat aan de beurt als die wat is opgeknapt.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Griekse katjes

Bericht door Anne »

Fijn dat ze zich al wat meer thuis voelen :-P
Hopelijk worden ze nu gauw wat beter
Beterschap voor de poes die is geholpen
Het is mij ook een x overkomen dat ik een "kater" had geadopteerd uit het asiel en op het moment dat "hij" gecastreerd werd ze er achter kwamen dat hij een zij was :lol:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie