Mijn lieve schat isa in 1 keer slechte nieren

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Sifi_1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jul 2022 20:39

Mijn lieve schat isa in 1 keer slechte nieren

Bericht door Sifi_1 »

Hallo iedereen ik ben vandag super verdrietig
Vandag te horen gekregen dat de nieren van mijn lieve poes isa zeer slecht zijn niet te meten
Het verhaal begint als volgt een maand geleden viel het op dat isa niet in haar normaale doen was eten moelijk dus gingen we naar de dieren arts daar werd haar bloed gemeten was er niet zorg indrukwekkend dan nog eens naar de dieren arts geweest toen dachten ze aan artrose dus krijg ze sollencia er ging een maand voorbij waar ze weer de oude werd
Na deze maand kwam trug de klacht dat de kat isa niet wou eten toen trug de inspuiting sollencia omdat ze iedere maand opnieuw moet gegeven worden dan begint de nachtmerie ze eet goed bij het binnenkomen maar de volgende ochtend vinden we isa verlamd aan haar achterpoten trug tuurlijk direcht naar de dieren arts ja ze heeft een operatie nodig ik en man overlegen en zien natuurlijk naar onze poes isa en wij zien dat zij nog wil vechten dus geven wij haar een kans
Ik hoop dat julie dit begrijpen maar wij zagen een kans en de poes wou nog vechten dus overleeft ze de operatie goed en kan trug op haar pootjes staan .de dagen gaan voorbij en het gaat beter met isa wij gaan ook vaak op bezoek omdat ze daar van op fleurt
Vandag krijg ik telefoon met een zeer triestig nieuws en zo pijn in ons hard zegt ze dat haar niertjes zeer slecht zijn zelf niet meet baar meer zijn wij hebben de keuze de therapie verder zetten maar dan moeten de waardes zakken op 48 uur tuurlijk kijken we naar onze lieve isa en nemen dan het besluit van nog een kans te geven .ik weet niet of iemand dit mee heeft gemaakt zo bang om haar te laten inslapen maar we kijken naar onze poes en die zag er goed uit daarom is het zon moeilijk keuze waneer is het tijd om u liefste schat te laten gaan zeer moeilijk isa is 13 jaar
Isa♀️ + voor eeuwig in ons hard thaisly ♂️ pommi♀️
Tusen_Tassar
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2022 17:01

Re: Mijn lieve schat isa in 1 keer slechte nieren

Bericht door Tusen_Tassar »

Waarom heeft ze een operatie nodig? Zwakte in de achterpoten kan komen doordat de nieren een verminderde functie hebben en bijvoorbeeld de phosphorusbalans verstoord is. Of is er iets anders aan de hand waardoor er problemen met de achterpoten zijn?

Zelfs als je kat nu hoge nierwaardes in het bloed heeft, wil dat niet zeggen dat je gelijk aan inslapen moet denken. Veel dierenartsen zijn nogal snel met dat advies.
Je kat dient nu minstens 72 aan het infuus te liggen. Dat ze gestopt is met eten kan liggen aan misselijkheid door de verhoogde waardes en door uitdroging.

Een kat met nierziekte kan met de juiste behandeling nog een goed leven hebben. Maar je hebt wel een dierenarts nodig die je ondersteunt en er meer vanaf weet. Misschien zul je daarom op zoek moeten gaan naar een nieuwe dierenarts die jou en je kat goed kan begeleiden, als deze de je nu bezoekt dat niet kan bieden.
Sifi_1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jul 2022 20:39

Re: Mijn lieve schat isa in 1 keer slechte nieren

Bericht door Sifi_1 »

Hey Tusen_Tassar
Ik wil isa zeker niet inslapen
Die operatie die is er gekomen omdat wij isa vorige zaterdag verlamd aan achterpoortjes hebben gevonden de dieren ars gaaf haar een kleine kans maar wij zagen een kans dus heben wij haar laten opereren ook omdat isa nog vechten en isa kan trug lopen maar donderdag krijg ik telefoon dat isa slechte nierwarden ze zegen om meetbaar en en dat ze aan het infuus moet voor 48 uur maar de nierwarden zijn nog niet beter maar isa is wel eke dag beter eet en drink bij ons nu is ze trug aan het infuus maar wij spreken niet van inslapen maar de dierenarts isa is in een dierenkliniek heeft u zo iets meegemaakt of ervaring mee ? Groetjes ps niet lang geleden bloedafnomen was geen sprake van nierfalen
Daarom is dit een enorme klap
Isa♀️ + voor eeuwig in ons hard thaisly ♂️ pommi♀️
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mijn lieve schat isa in 1 keer slechte nieren

Bericht door Rik »

Nierfalen is dus geconstateerd NA de operatie? Wat hebben ze overigens precies geopereerd? Want ik vraag me af wat ze kunnen doen met een operatie bij verlamde poten. Is er VOOR die operatie ook een bloedonderzoek geweest? Bij een 13 jarige die onder narcose moet zou ik dat ALTIJD doen. Want een kat met slechte nieren heeft een speciale/andere narcose nodig. Het kan nu ook zijn dat haar nieren door de narcose zo'n opdonder gehad hebben dat ze nu acuut nierfalen heeft. Dan is het absoluut noodzakelijk dat ze drie dagen gespoeld wordt. Pas daarna valt er wat over te zeggen als die nierwaardes wat gezakt zijn.

Als er niet of te weinig gespoeld wordt loop je kans dat het dus chronisch nierfalen wordt of dat de waardes zo hoog boven dat het sneller afgelopen is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Sifi_1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jul 2022 20:39

Re: Mijn lieve schat isa in 1 keer slechte nieren

Bericht door Sifi_1 »

Ik begrijp wel je vragen of bloed afname geweest is voor de operatie weet ik niet isa heeft wel geen nierfalen gehad voor de operatie want is gecontroleerd niet zo lang geleden .de operatie is er gekomen na dat we isa trug vonden met verlamde pootjes de dieren arts zij een bloedklonter in haar rug deze is geopereerd en isa kan trug lopen .dan komen ze met dat nieuws van nierfalen waren we kompleet van de kaart .want daar werd gezegt 2 dagen aant infuus is dit spoelen dat weet ik niet denk het wel en na die 2 dagen moesten de waardes gezakt zijn of ze spraken van ze te laten inslaapen gisteren bloedafname waardes waren nog niet te meten dus is ze van gisteren weer aant het infuus voor 3 dagen dan evaluatie ik weet ook niet wat ons te wachten staat maak ons bang .😪😥ze wil niet eten in de dieren klinik maar bij ons eet ze wel een beetje en water drinken ik kan er ook niet aan denken van ze ingeslapen want ze word zo te zien elke dag beter is moeilijk hebben julie ook al zo iets meegemaakt groetjes
Isa♀️ + voor eeuwig in ons hard thaisly ♂️ pommi♀️
Plaats reactie