Katten grit eten bij virus/na operatie

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Katten grit eten bij virus/na operatie

Bericht door Anne »

Hoe gaat het nu met Vlekkie?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Katten grit eten bij virus/na operatie

Bericht door Domi »

Hoi Anne
Ik dacht misschien de goede kant uit, maar ze spuugt net haar 2 maaltijdjes van vanochtend terug 😢
Ze ligt nu aangelijnd in de zon, dat doet ze het liefste.
Ze probeerde weer grit te eten, maar ze heeft ook een keer gepoept dus er gaat nog eten door.
Ik heb zelf de halve nacht op de bank geslapen omdat ik haar niet alleen durfde laten, maar eigenlijk had dat geen reden...
Dank je voor je meeleven!
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Katten grit eten bij virus/na operatie

Bericht door Anne »

Oh dat is vervelend :-(
Straks maar opnieuw proberen en hopelijk blijft het er dan in!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Katten grit eten bij virus/na operatie

Bericht door Domi »

Ik hoop het ook, wil zooooob graag dat ze gaat opknappen... 😢🤞
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Katten grit eten bij virus/na operatie

Bericht door Domi »

Even een Vlekkie update. Het beeld is wisselend.
Ze heeft vanochtend flink gespuugd, daarna een heel klein beetje gegeten en pas vanavond weer een heel klein beetje. Ze heeft nu net metacam gehad en nu lijkt de koorts minder en is ze wat alerter. Net ook twee spuitjes water gegeven want met drinken is ze ook niet fanatiek. Nog wel een prima plas in de ochtend en ook wat ontlasting.
Nu mag ze weer even in de tuin aan haar tuigje, vindt ze heerlijk zelfs nu.
Ik hoop zo dat het beter zal gaan
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Katten grit eten bij virus/na operatie

Bericht door Synemios »

Even over de koorts, 39,4 is niet hoog voor een kat dat is eerder verhoging dan echt koorts.

https://mcvoordieren.nl/kennisbank/infe ... -hond-kat/

Hier zeggen ze tussen de 38 en 39 graden:

https://www.anicura.nl/kennisbank/kat/t ... ierenarts.

Is het slechte eten/ overgeven begonnen toen er ab gegeven werd? Want het is een bijwerking van heel veel soorten ab's.

Het is ook een bijwerking van metacam.

Dan nog de narcose erbij, wat Anne al noemde het is een aanslag op de maag/darmen en je zou kunnen kijken of probiotica verschil maakt.
Ik gebruik zelf die van puur.

Dan nog een optie', of missschien is het een combi van dingen.

Weet je zeker dat het overgeven niet toch door het nieuwe voer komt? Want een kat kan als die al gevoelig is ( jeuk) later ook reageren met maag/darm klachten.
En is er iets gegeven tegen de misselijkheid?

Ik vind 3x een theelepeltje echt weinig, als je denkt dat er tekorten zijn dan kun je er eventueel een aanvulling door doen.
Maar ik weet sinds kort dat tekorten echt pas optreden na een lange tijd slecht eten of voer dat niet compleet is.

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... t&i=6&ro=1
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Katten grit eten bij virus/na operatie

Bericht door Domi »

Hoi Denise
Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie!
De reden dat ik zo weinig gaf is dat ze alles terug spuugde toen ik meer gaf of het juist niet opat. Dus vandaar kleine porties. En ik probeerde veel vaker dan 3 x, maar ik was ook bang dat als ze het teveel terug spuugde, dat ze het dan ook niet meer zou lusten.

Het spugen begon al toen ze nog geen ab had, maar het zal zeker ook niet helpen inderdaad.
Ze spuugde ook al op het oude voer waar ze het al jaren goed op doet, maar nu blieft ze dat dus niet meer. We hebben nu om uit te proberen c/d natvoer van Hills, dat werkt tegen beide soorten steentjes. Maar hopen dat ze dat verdraagt, ze krabt wel maar dat kan ook door de rui komen. Sowieso verhaart ze nu enorm, kan ook extra komen doordat ze niet fit is, begreep ik.

Vannacht had ze schijnbaar ineens honger, want ze heeft zo'n zakje natvoer open gebeten en zich tegoed gedaan 😬
Heel zielig eigenlijk maar ook een goed teken op zich denk ik! Gisteravond had ze maar een beetje gegeten en wilde ze ook niet meer.

Maar nu lijkt het echt wel beter te gaan! Ze ligt nu zelfs op schoot!!! Ze slaapt nog veel maar als ze wakker is, is ze actiever en ze heeft net ook geplast en vanochtend ontlasting gehad. Ze eet ook de iets grotere porties nu op.

De koorts lijkt weg, haar oortjes hebben een normale kleur.

Morgen wordt ze gezien door de dierenarts en krijgt ze evt nog een injectie ab op grond van de urine. We hebben nog een soort extra "soepje" voor het vocht en nog meer zakjes natvoer.

Duimen jullie dat de opleving doorzet?
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Katten grit eten bij virus/na operatie

Bericht door Domi »

Hallo
Nog even een update!
De urine was goed, ze heeft wel flink gespuugd nog vannacht. Bij de da heeft ze nog een prik ab gehad en iets tegen de misselijkheid. De metacam mogen we ook af gaan bouwen nu, maar ik denk dat ik haar vanavond nog geef. Ze is vanmiddag erg naar haar broer uitgevlogen, mss heeft ze toch nog wat pijn. Ze ligt als een diva op de CV en laat zich hapjes en drankjes brengen. Ze lijkt nu vooral een beetje moe/lui ipv ellendig dus dat gaat de goede kant op. Wel zielig voor Streepje dat hij weer de volle laag kreeg terwijl hij helemaal niks deed. Maar goed, we houden ze maar weer even wat meer apart tot ze nog meer is opgeknapt.

@Anne hoe is het inmiddels bij jou?
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Katten grit eten bij virus/na operatie

Bericht door Synemios »

Ja Indy mept hier ook iedereen in elkaar.
Vaak toch een teken dat ze niet lekker zijn.
Geef Streepje maar wat extra knuffels en ik hoop dat Vlekkie snel weer volledig opgeknapt is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Katten grit eten bij virus/na operatie

Bericht door Domi »

Dank je wel, ik hoop het ook!
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Katten grit eten bij virus/na operatie

Bericht door Anne »

Domi schreef: 17 mei 2022 18:12 Ze ligt als een diva op de CV en laat zich hapjes en drankjes brengen.
:lol: :lol:

Ja ze kunnen ons ook wel goed trainen ;-)

Wat fijn dat ze aan het opknappen is. Heeft ze nog extra jeuk gehad van het nieuwe natvoer?
Hopelijk wordt ze nu beter en heb je het ergste achter de rug

Bij ons zijn er geen nieuwe zieken dus hopelijk is het virus op zijn retour
Pluto wil alleen nog niet eten want zijn hele neus zit onder het snot, waardoor hij niks ruikt :???:
Maar zijn koorts is over dus hopelijk gaan we ook de goede kant op!

Beterschap met Vlekkie
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie