Nierfalen

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Leenf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 apr 2022 19:57

Re: Nierfalen

Bericht door Leenf »

Anne schreef: 22 apr 2022 09:53 Heb je al eens een anti schrokbak geprobeerd?
Op zich zou je nu moeten profiteren van haar eetlust, de tijd komt nog wel dat ze alle reserves kan gebruiken :-|
Ik sta ook versteld van deze eetlust bij een waarde van 46 ureum
Onze Hummel* had een waarde van 48 en weigerde nog te eten
Ik hoop heel erg dat de waardes zijn gezakt!
En wie weet is het een optie om, mochten de waardes zo hoog blijven, om vochtinfuus thuis te geven?
Sterkte met alle zorgen!
Ja we gebruiken altijd een anti schrok bak. Nu even niet met natvoeding is die we hebben niet handig (die is voor droogvoeding). Maar zelf met zo’n dingen geeft ze over. Ga het er moegen met de dierenarts ook wel even over hebben, waarom ze zo graag bv gras zit te eten uit de tuin (resulteert altijd in ovzr geven). En met de kids en zo is het niet mogelijk om ze binnen te houden…
Morgen d day, ben echt benieuwd…
Leenf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 apr 2022 19:57

Re: Nierfalen

Bericht door Leenf »

Klein mirakelke gebeurd, alle waardes zijn gezakt (maar nog wel verhoogd)😍 men gevoel zat dus goed.
Fdma stond 2 weken geleden op 57, nu nog 37, creatine is gezakt naar 277 (was ergens in de 400 de laatste meting) en ureum is nog maar 13. Dus de dierenarts was zelf ook (voorzichtig) heel happy, binnen een maand weer controle om te kijken of alles zich volledig hersteld of dat de waardes stabiel blijven…
De vater van de dierenarts was wel enorm geschrokken dat dat dezelfde kat was. Hij had niet verwacht dat ze zo goed ging zijn.
Ze is wel een halve kilo zwaarder (oeps) dan toen ze als hoopje miserie binnen kwam
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nierfalen

Bericht door Anne »

Oh wat fijn!!!!!
Je zult wel enorm blij en opgelucht zijn!!

Heb je het er nog over gehad waarom ze zo schrokt en spuugt?

Gras eten kan duiden op misselijkheid. Misschien dat haarbalpasta er voor zorgt dat ze minder spuugt? Overgeven is niet goed voor nierfalers

Toen maxi* nog zo aan het schokken was kreeg ik de tip om de brokjes in ( lauwwarm)water te geven. Daardoor at hij toen langzamer

Natvoer is heel belangrijk voor de nieren. Onze Bella heeft ook nierfalen maar lust geen natvoer :-( Ook zij gaf om de dag over maar sinds ik haar om de dag een likje haarbalpasta geef doet ze dat niet meer
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Leenf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 apr 2022 19:57

Re: Nierfalen

Bericht door Leenf »

Anne schreef: 27 apr 2022 11:52 Oh wat fijn!!!!!
Je zult wel enorm blij en opgelucht zijn!!

Heb je het er nog over gehad waarom ze zo schrokt en spuugt?

Gras eten kan duiden op misselijkheid. Misschien dat haarbalpasta er voor zorgt dat ze minder spuugt? Overgeven is niet goed voor nierfalers

Toen maxi* nog zo aan het schokken was kreeg ik de tip om de brokjes in ( lauwwarm)water te geven. Daardoor at hij toen langzamer

Natvoer is heel belangrijk voor de nieren. Onze Bella heeft ook nierfalen maar lust geen natvoer :-( Ook zij gaf om de dag over maar sinds ik haar om de dag een likje haarbalpasta geef doet ze dat niet meer
Dat overgeven heeft ze al van kitten. Een jaar geleden ontdekt dat het beter ging op bepaalde sensitieve voeding. Maar ja nu alles speciaal voor de nieren he. Het gras eten doet ze enkel als ze honger heeft en eten zoekt zo tegen de avond bv(haar altijd eten geven is geen oplossing toen ze 1 jaar was woog ze 6,5kg 😅)
Wanneer geeft ze nu bv over, als ik een volledig zakje natvoeding in een kommetje doe en ze schrokt het in 1 x op dan is het enkele minuten later dat alles eruit komt. Ze geeft niet over als een klein half zakje geef en dan een half u , 3 kwartier later nog eens die portie. Ze heeft ook niet genoeg met een klein half zakje dan blijft ze me volgen en miauwen tot ze eindelijk na een tijd de rest krijgt 😅
Morgen wordt weer een test want ik kan niet naar huis tijdens de middag, normaal geef ik ze dan ook een beetje droge brokken..
Maar goed we zoeken onze weg wel met eten en zien dan ze niet te dik gaat worden 😅
Plaats reactie