plasdrang (stress) en knipvliezen zichtbaar

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sjefke001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 feb 2020 11:51

plasdrang (stress) en knipvliezen zichtbaar

Bericht door sjefke001 »

Hi allen,

Kaja begint helaas gebreken te vertonen... Kaja is poesje uit spanje, meegenomen in december 2015, leeftijd wordt geschat op 15.

Vorig jaar is ze een keer oververhit geweest... (ze was op het dak geklommen en wist niet meer hoe ze eraf moest...) Ze kon zelf nog het raam in springen, maar ging daarna meteen plat op de vloer liggen... na een half uur (beetje koelen enzo) kwam ze weer tot zichzelf.

Nou weet ik niet goed wanneer haar eerste blaasonsteking... of eigenlijk plasdrang begon, maar kan ervoor of erna geweest zijn...

Juli 2021 plasdrang niet gewoon... AB kuur en het ging weer even goed.
september 2021 weer plasdrang... Ontstekingsremmers en AB kuur (denk ik) en kwam weer goed.
December 2021 weer plasdrang... urine onderzoek... geen bacteriele infectie, dus stress werd vermoed.

December 2021 ook dagje op laten nemen om haar te onderzoeken. Uit bloed onderzoek kwam niets.
begin januari soort van toeval? Liggen en kop scheef houden. Hoe dat precies zat, weet ik niet meer, want was bezig met andere patient (kater)

Eind januari geirriteerd oogje... (knipvlies was zichtbaar) Zalfje gehad, was na paar dagen over
Week later andere oogje... weer knipvlies zichtbaar.
22 februari, dagopname dierenarts ivm oogje zalven en onderzoeken... Op de terugweg hoor ik een kreet uit de box... En weer dat kop links en liggen... na 5 uur was het ergste over.

Nu diverse zalfjes en druppeltjes gehad maar geen resultaat.... Moet de 31ste naar de oogarts met haar.

Maar mijn onderbuik gevoelens zeggen dat er iets meer aan de hand is... alleen wat... Is er iets mis in haar hoofdje?

Iemand nog een idee??
Gebruikersavatar
sjefke001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 feb 2020 11:51

Re: plasdrang (stress) en knipvliezen zichtbaar

Bericht door sjefke001 »

Ben met haar naar de oogarts geweest in Den Haag. Heenrit was ze rustig, terugrit zwaar gestressd.

de conclusie was degeneratie van de cornea. Kreeg nog wat druppels mee om te kijken of het misschien zou helpen... Maar goed, na die terugrit was het oog helemaal bar en boos slecht geworden... het was echt wit aan die ene kant... nog een paar dagen gedruppeld, maar zag weinig resultaat en bezorgde Kaja alleen maar stress, dus daar mee gestopt...

Ik moest maand later terug komen voor controle.... die heb ik maar afgezegd... zag het oogje wel weer beter worden en bedacht dat de rit alleen maar weer stress zou opleveren en het oog dus weer zou verslechteren.

na ongeveer anderhalve maand waren alle knipvliezen en rare dingen weer weg... Heel af en toe als ze moe is, zie ik ze nog even... maar verder foetsie...

Waarschijnlijk heeft alles rond Giz haar heel veel stress gegeven en nu alles hier weer tot rust is gekomen, zij zich ook weer beter voelt.
Plaats reactie