Alternatieve medicatie misselijkheid

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Brenda01
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2021 12:19

Alternatieve medicatie misselijkheid

Bericht door Brenda01 »

Mijn Foxy heeft chronisch nierfalen en is vaak misselijk en eet hierdoor slecht. Nu is daar medicatie voor, maar Foxy is heel erg moeilijk met medicatie. Ze lust geen natvoer of liquidsticks oid (nooit gegeten, zelfs niet toen ze jonger was), dus verstoppen is heel lastig.
Als ze medicatie niet wilt en die wel dagelijks moet hebben, dan is dit echt een strijd. Het lukt voor een paar dagen, maar daarna verstopt ze zich zodra ze me ziet, komt niet meer bij me en lijkt bang voor me. Ik vind dat geen welzijn!
Ik geef nu 1 keer per week mirtazipine, wat redelijk lijkt te werken. Maar dit helpt niet volledig en pakt niet echt de misselijkheid aan.

Dus nu ben ik op zoek naar een ander(homeopathisch?) middel die helpt tegen haar misselijkheid. Wie heeft tips?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alternatieve medicatie misselijkheid

Bericht door Anne »

Ik geef Bella homeopatische druppels wat werkt tegen oa misselijkheid en overtollig maagzuur
Je kunt het met een spuitje ingeven
Dat moet echter wel 2 tot 3 maal daags
Ik weet niet of dat lukt bij jouw kat?
Bella heeft ook nierfalen
Zoals normaal bij homeopatische middelen moet je het wel eerst 14 dagen geven voordat het werkt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Alternatieve medicatie misselijkheid

Bericht door Cerna »

Wanneer een kat met nierfalen misselijk is dan betekent dat dat het ureum te hoog is en dan kun je met allerlei pillen aan de gang gaan (en soms heb je geen keus wanneer de nierwaardes heel erg hoog zijn), maar beter is om ervoor te zorgen dat het ureum naar beneden gaat. Pillen zijn dan toch vooral symptoombestrijding.

En daarom twee vragen:
Wat zijn de nierwaardes (en dan vooral creatinine, ureum en SDMA) en krijgt je kat nierdieet en verder niets?
En of je nu reguliere medicatie geeft of homeopathisch, het zal toch altijd een strijd zijn wanneer je kat niet mee wil werken.
Onze Amber van 16 heeft ook nierfalen en zij krijgt verschillende pilletjes, maar werkt ook uitstekend mee. Die kan ik je adviseren, maar heeft het zin wanneer Foxy iedere keer in de stress schiet? Of is dat alleen bij pillen die ze vies vindt want daar heb ik een hele simpele oplossing voor: lege capsules.
Plaats reactie