Snack om pilletjes en laxeermiddel te geven

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Snack om pilletjes en laxeermiddel te geven

Bericht door Tibby »

Lange tijd kon ik Tibby haar bloeddruk pilletje en haar laxeermiddel eenvoudig zelf op laten eten in wat liquid snack. Ze was er steeds dol op. Nu wil ze het echter niet meer hebben.
Zou dit een goede vervanger kunnen zijn: https://www.medpets.nl/gimcat-pudding/
Cerna

Re: Snack om pilletjes en laxeermiddel te geven

Bericht door Cerna »

Sorry, ik heb geen tips voor je want ik geef medicatie altijd rechtstreeks.
Ik hoop dat er nog iemand reageert die wel ervaring heeft met snacks. Dames en heer?
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Snack om pilletjes en laxeermiddel te geven

Bericht door Tibby »

Zojuist bij de supermarkt van Vitakraft Kelly gekocht. Voor mijn idee rijpt het als Liquid stick, maar Tibby werd er enthousiast van. Nu zien of er iets doorheen valt te mengen, want het is een stukje steviger.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Snack om pilletjes en laxeermiddel te geven

Bericht door Dinky »

Hier geen tips. Een truc met verstoppen werkt hier altijd slechts eenmalig en daarna moet er weer iets nieuws worden bedacht omdat madam het dan laat liggen en er geen tweede keer in trapt.

Daarom erg blij dat de maltpasta die wij dagelijks geven lekker wordt gevonden en van de tube wordt gelikt en ook erg blij dat als er een keer pijnstilling nodig is ze de novacam zeer smakelijk vind.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Snack om pilletjes en laxeermiddel te geven

Bericht door Tibby »

Ik bedoelde Jelly hierboven. Met de Jelly valt heel lastig te mixen. Heb zojuist de Gimcat yoghurt en pudding besteld. Zal me niet verbazen als ze het niets vindt, maar we gaan het zien. De Liquid sticks werkten zeker een jaar lang perfect. Een pilletje aan haar geven, gaat niet makkelijk.
Welke pasta is dat? Ik heb er aardig wat voorbij zien komen op het internet?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Snack om pilletjes en laxeermiddel te geven

Bericht door Dinky »

De maltpasta die wij dagelijks geven is de GimCat Malt-Soft Kattenpasta Extra:
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... OMQAvD_BwE
Eerste keer gewoon in de dierenwinkel gekocht en daarna mee bestelt met de regelmatige bestellingen bij Zooplus. Eerder ook wel lax-a-paste van de DA gehad omdat ze wel eens te stevige poep had. Dat werd met net zoveel smaak opgelikt en heeft ook vergelijkbare geur in mijn beleving ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Snack om pilletjes en laxeermiddel te geven

Bericht door Tibby »

Dat van de lax-a-paste vind ik ook interessant. Ik heb nu altijd Dulcosoft poeder, maar dat moet weer ergens doorheen worden gemixt en dan moet ik wel zeker kunnen zijn dat alles naar binnen gaat. Bedankt Dinky!
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Snack om pilletjes en laxeermiddel te geven

Bericht door Tibby »

De pudding en de yoghurt juist binnen. De yoghurt juist geprobeerd, neemt ze niet. Vanmorgen geprobeerd of ze jus van haar eten, wat ze altijd heel lekker vindt, met het laxeermiddel te mengen. Gisteren at ze dat, vandaag niet. Ze heeft de laatste paar dagen slechts gepoept. Ondanks dat we laxeermiddel in water gemixt in haar bekje hebben gespoten.
Toch net maar weer gedaan, maar nu in het spuiten gemengd, in plaats van een bakje en dat dan opzuigen.
Het is dat ik nu vakantie heb. Straks moeten we ook weer (deels) terug naar kantoor...
Ik durf nu even geen eetlust opwekkend pilletje te geven met de volle darmen. Is overigens ook niet makkelijk te geven, want die vindt ze vies. Werken wel heel goed.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Snack om pilletjes en laxeermiddel te geven

Bericht door Tibby »

Ik had nog een andere snack pasta gekocht, alleen bedoeld als lekkernij en niet om te laxeren. Nam ze ook niet. Liquid snack weer geprobeerd, at ze zo op...
Ze begon al nerveus te worden vanwege het onder dwang dingen in haar bekje stoppen, dus ik ben heel blij.
Cerna

Re: Snack om pilletjes en laxeermiddel te geven

Bericht door Cerna »

Vieze pillen of poedertjes kun je in een lege capsule verstoppen.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Snack om pilletjes en laxeermiddel te geven

Bericht door Tibby »

Cerna bedankt. Ik ga die proberen, want dat eetlust bevorderende kleine stukje pil krijg ik met niets bij haar naar binnen. Het is één keer gelukt met een beetje restorative care op mijn vinger met het stukje pil daarin, maar zelfs daar trapt ze niet meer in. Ondanks dat ze behoorlijk gek is op restorative care. Als ik het pilletje direct in haar bekje doe, loopt ze daarna te kwijlen. Het valt bij haar echt heel verkeerd.
Plaats reactie