Katje van 4 met ernstig nierfalen

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nixy13
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2021 15:55

Re: Katje van 4 met ernstig nierfalen

Bericht door Nixy13 »

Haha nee, Ollie is heel groot (en vroegah dus dik ofwel Bollie liefkozend). Enzo de andere is daarentegen piepklein.

Ik geef cerenia ook nog wel door.
Voor alsnog heb ik m’n werkzaamheden nog niet op kunnen pakken dus ik ben de komende tijd nog wel regelmatig thuis. Toch maar eens naar chip bak gaan kijken voor als ik weer meer ga werken.

Wat betreft het braken denk ik ook teveel gegeten in te korte tijd. Dat was een tijdje geleden ook. Ik gaf nu weer eten toen hij kwam halen en dat kwam er dus allemaal uit. Helaas. Maar wat ik zei, verder niet lusteloos of raar of heftig reageren, ff kotsen en klaar. Zag het ook niet aankomen en hij ook niet geloof ik, hij wandelde door de tuin en ineens kwam het. Heb hem daarna wel maar z’n vocht gegeven.
Groetjes Nikki

Kopjes van Ollie & Enzo
Cerna

Re: Katje van 4 met ernstig nierfalen

Bericht door Cerna »

Mooi dat het nog steeds goed gaat met Ollie. En ja, zo nu en dan spugen hoort er helaas bij.
Ik zou echter ook doorgaan met cerenia want anders loop je het risico dat hij weer meer gaat spugen. Toen ik bij Noa een behandelplan had dat goed werkte, kreeg ik ook wel eens tips om iets anders te proberen, maar dat durfde ik niet.
Waarom anders wanneer dit goed werkt? En vooral wanneer de dierenarts ook adviseert om door te gaan.

Ollie je bent een kanjer (wanneer zien we wat foto's van jou en Enzo?)!!
Gebruikersavatar
Nixy13
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2021 15:55

Re: Katje van 4 met ernstig nierfalen

Bericht door Nixy13 »

Ik heb inmiddels wel een profielfoto weten te uploaden. Maar hoe ik foto’s kan toevoegen hier daar ben ik nog niet achter. Of is dat niet de bedoeling, en moet ik een apart fotoalbum aanmaken zoals ik in de handtekening van sommige van jullie zie?
Groetjes Nikki

Kopjes van Ollie & Enzo
Cerna

Re: Katje van 4 met ernstig nierfalen

Bericht door Cerna »

Nee hoor, je kunt ze ook hier plaatsen. :smile:

1. Meld je aan bij Mijnalbum (https://myalbum.com/) en klik op 'Nieuw album'
2. Rechts bovenin staat 'bewerk' (klik) en dan verschijnen links een heleboel mogelijkheden. Klik op Foto's & Video's
3. Download de foto's die je hier neer wilt zetten en open je topic
4. Zodra de foto's in je album staan, scroll je naar beneden en klik je er 1 aan (niet de eerste want dat is de titelpagina; wanneer het goed is staat hij ook in je album)
4. Rechtsboven staan drie puntjes (klik); de foto verkleind zich en boven in het midden zie je drie met elkaar verbonden puntjes (klik)
5. Deel: klik op link en kies daarna S, M, of L (L zijn heel grote foto's). De foto is gekopieerd
6. Ga naar je topic en klik onder het berichtenvakje op 'Volledig bewerker & voorbeeld'. Klik in het vakje en klik vervolgens op het negende blokje van links (boven het vakje) Afbeelding. Zet de cursor tussen de beide {img] en klik met de rechtermuisknop. Als het goed is staat er nu een linkje vanuit mijnalbum. Voor de zekerheid klik je op 'voorbeeld'(onder het berichtenvakje) en kun je zien of het gelukt is. Wil je nog meer foto's plaatsen dan ga je terug naar mijnalbum, klik 'Delen' weg en ga met de pijltjestoets onder de foto naar de volgende foto. Klik op 'link' en ga verder vanaf 5. Wanneer je klaar bent klik je op 'Verstuur'.

Het klinkt ingewikkeld, maar dat valt reuze mee.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Katje van 4 met ernstig nierfalen

Bericht door Tibby »

Tibby spuugt alleen wanneer ze verstopt zit. Ze heeft heel verschrompelde nieren, maar sinds het dagelijks geven van voldoende laxeermiddel spuugt ze eigenlijk helemaal niet meer.
Gebruikersavatar
Nixy13
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2021 15:55

Re: Katje van 4 met ernstig nierfalen

Bericht door Nixy13 »

Ik ga later via de pc even foto’s proberen, dank voor de uitleg.

@ Tibby hoe zou ik kunnen herkennen dat hij verstopt zit? Tot nu toe is het braken 2x gebeurd in de afgelopen 3 weken en precies beide keren nadat hij in 1 uur heel veel had gegeten.

Ik zie ook elke dag gewoon drollen die overduidelijk van hem zijn/
Groetjes Nikki

Kopjes van Ollie & Enzo
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Katje van 4 met ernstig nierfalen

Bericht door Tibby »

In dat geval zal het vast met het snelle eten te maken hebben.
Gebruikersavatar
Nixy13
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2021 15:55

Re: Katje van 4 met ernstig nierfalen

Bericht door Nixy13 »

Het is gelukt met de foto's, hierbij enkele zodat jullie een beeld krijgen van hoe de beestjes eruit zien.

Ollie op zijn 1e dag bij ons:
Afbeelding

Onze dame Enzo afgelopen kerst:
Afbeelding

Zeer zeldzaam moment:
Afbeelding

De tuin werd aangelegd, spannend, zou die grote kattenbak blijven of krijgen we iets anders ervoor terug?
Afbeelding

En Ollie enkele weken geleden, op zijn favoriete plekje in de zon, flink vermagerd zoals je kunt zien:
Afbeelding
Groetjes Nikki

Kopjes van Ollie & Enzo
Cerna

Re: Katje van 4 met ernstig nierfalen

Bericht door Cerna »

Hallo Ollie en Enzo, we hebben al zoveel over jullie gehoord en nu zien we ook hoe jullie eruit zien.
Gezellig zo saampjes (maar ik begrijp dat jullie niet zo close zijn; geeft niet hoor, dat zijn wel meer katten).

Jullie zien er goed uit en Ollie, wanneer ik naar jou kijk dan zie ik geen nierpatiënt. Net zo als toen bij onze Noa (viewtopic.php?f=5&t=34767&start=120)
Hopelijk komt er nog heel veel warme zon voor jullie!
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Katje van 4 met ernstig nierfalen

Bericht door Tibby »

Leuk om Ollie te zien!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Katje van 4 met ernstig nierfalen

Bericht door Rik »

Wat een dotjes 😻

Leuk die hele grote kattenbak :lol:
Alleen veel werk om hem schoon te maken/houden.

Ach, er zal echt wel iets interessants voor in de plaats komen ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nixy13
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2021 15:55

Re: Katje van 4 met ernstig nierfalen

Bericht door Nixy13 »

Hihi, ja die foto van de tuin was afgelopen juni. Inmiddels een mooie tuin waar ze zich ook thuis voelen. Grote grassen tussen kastanjepalen waar Enzo zich verstopt en Ollie ligt graag onder de Palm.

Afgelopen dagen gaat ook nog steeds goed eigenlijk, weinig nieuws te melden (is ook wel eens goed). Nu drie mooie dagen dus veel in de tuin. En baldadig op de schutting.

Ik merk wel als het “vochtdag” is dat die het nodig heeft. Eten gaat dan moeizamer. Maar gelukkig niet zo moeizaam als in het begin. Heb nu op de vorige vochtdag 100ml gegeven ipv 60. Eens kijken of je nu iets langer “goed” gaat.

Meneer is wel echt een koning. Begint al te krijsen als ik alleen maar naar z’n vachtje wijs. Zet bordje eten met kip voor z’n neus en hij heeft niet eens door dat de naald erin gaat.

Afbeelding

Hij komt nog steeds niet echt aan maar valt ook niet af. Mag voor mij nog wel wat meer spekjes krijgen.

Ik vroeg me ineens af zou ik moeten melden aan de eigenaar van moederpoes dat Ollie dit heeft? Heb het idee dat het hem toch niet zo boeit (vond het ook niet nodig om moederpoes te laten helpen).
Groetjes Nikki

Kopjes van Ollie & Enzo
Gebruikersavatar
Nixy13
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2021 15:55

Re: Katje van 4 met ernstig nierfalen

Bericht door Nixy13 »

Gisteren was een slechte dag. Aan Ollies gedrag was het eerst niet te merken, maar uiteindelijk zo rond 1700 toch 3x gebraakt. Klein beetje eten kwam er mee en verder 2x klein plasje vocht. Daarna raakt hij wat down. Vocht en cerenia gegeven.

Ollie is de laatste dagen extreem gefocust op naar buiten gaan, altijd al geweest, maar de laatste twee dagen blijft hij maar krijsen. Gisteren ochtend begon het al, bij de deur naar de woonkamer zitten en zó hard miauwen, echt krijsen. Vervolgens doet hij dat de héle dag bij de achterdeur. En als je hem er dan even uit laat gaat hij zitten bibberen (want koud) en weer terug. Dit spel heeft zich herhaald tot een uur of 01:00, toen naar bed gegaan, en Ollie in m’n slaapkamer gehouden zodat ik eten kon laten staan. Hij at gister namelijk slecht doordat hij alleen maar krijst dat hij naar buiten wil. Na het braken helemaal niks meer gegeten. Ollie heeft de héle nacht aan de deur gekrast en heel hard gemauwd, niet te doen. Het krijsen begint te lijken op het paniek krijsen dat hij in de auto doet.

Tevens vond ik maar 1 drolletje gisteravond ik twijfel of het van hem was. Ik vraag me af of dat mauwen misschien ook betekend dat hij niet kan poepen maar aan de andere kant wat heeft dat met de achterdeur te maken..
Groetjes Nikki

Kopjes van Ollie & Enzo
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Katje van 4 met ernstig nierfalen

Bericht door Synemios »

Dat krijsen doet Timmy ook.
Volgens mij wil hij dan gewoon door de deur naar buiten of in/ uit de kamer.
Het overgeven zie ik bij hem dan ook omdat hij zich ontzettend druk gemaakt heeft.
Maar bij jou ligt dat anders.

Misschien kan Ollie niet tegen gesloten ruimtes.

Ollie is wel gecastreerd toch?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Nixy13
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2021 15:55

Re: Katje van 4 met ernstig nierfalen

Bericht door Nixy13 »

Ollie is inderdaad gecastreerd. Heeft nooit problemen gehad met gesloten ruimtes. Het mauwen ook altijd gedaan maar nu is het echt het krijsen wat hij doet als hij de auto in moet. Hij spint ook als een malle op een toon die ik niet ken.

DA gebeld. Die zegt kunnen meerdere dingen zijn.
-Pijn maar kan je geen pijnstiller geven uiteraard

- De ureum is te hoog en het gif zit in z’n hersenen wat zorgt voor rare kronkels

- Hij heeft last dat die niet kan kakken

Ik kan waarsch voor het weekend een laxeer middeltje halen waar ik hier ook over gelezen heb.
En dinsdag komen ze aan huis (HALLELUJAH) om bloed af te nemen voor een nieuw onderzoek.
Groetjes Nikki

Kopjes van Ollie & Enzo
Plaats reactie