Onverwacht ernstige nierfalen

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Onverwacht ernstige nierfalen

Bericht door Synemios »

Heel veel sterkte 🖤
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5422
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Onverwacht ernstige nierfalen

Bericht door nellebel »

Sterkte, jullie weten wat goed is. Vertrouw daar op. We leven met jullie mee

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6796
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Onverwacht ernstige nierfalen

Bericht door Dinky »

Verwijten lijken mij totaal niet nodig. Jullie hebben je beslissing genomen op basis van jullie situatie. Die afweging is ook begrijpelijk en niet onlogisch.

Heel veel sterkte met het verlies van Caya. Hopelijk hebben jullie op een zo fijn mogelijke wijze afscheid kunnen nemen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onverwacht ernstige nierfalen

Bericht door Rik »

Boze reacties of verwijten hoef je denk ik niet te verwachten hoor. Mocht iemand zeggen "ik zou nog dit of dat", dan is dat altijd persoonlijk en bedoeld als advies. Maar de beslissing die je zelf neemt is altijd de juiste en in het belang kan Caya. En we weten allemaal hoe moeilijk die beslissing is.

Heel veel sterkte.

Rust zacht lieve Caya.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Onverwacht ernstige nierfalen

Bericht door Cerna »

Ik denk dat je in dit geval de juiste beslissing hebt genomen, ook al is het een heel verdrietige.
Ik wil je heel veel sterkte wensen.

Caya, rust zacht.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Onverwacht ernstige nierfalen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ohwww wat lief !!! Bedankt allemaal. We zijn intrns verdrietig wat is dit erg zeg. Maar voel wel een rust over me heen komen . Gelukkig ging t heel rustig.

Ze heeft vandaag veel gezocht. Onrustig liep veel rond en overal snuffelen en kijken . Zelfs io de badkamer en in de kamer can ons zoontje , terwijl ze daar nooit kwam. En ze ging zelf in t reismandje NOG NOOOOOIT GEDAAN . Ze bleef in t mandje toen t gebeurde en na de eerste spuit mochten we haar knuffelen en mondkap af en hadden we 10 min daarna kwamen ze terug voor 2e spuit daarna gingen ze weer weg en hadden we weer 10 min boor afscheid . Ben opgelucht en heb er vrede mee , maar dat neemt niet weg hoe intens verdrietig we zijn
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Onverwacht ernstige nierfalen

Bericht door Synemios »

Fijn dat het rustig verlopen is en dat jullie de tijd hebben gekregen om afscheid te nemen.
Logisch dat jullie intens verdrietig zijn en dat zal ook nog wel een tijd zo blijven.
Neem de tijd die je nodig hebt en hier kun je altijd wel je verhaal kwijt.
Veel mensen begrijpen je verdriet hier wel.
Heel veel sterkte, rust zacht lieve Caya 🖤🐾🖤
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Onverwacht ernstige nierfalen

Bericht door Anne »

Ontzettend veel sterkte met dit onwijs moedige besluit
Ik wou dat ik dit ook voor Hummel* had kunnen doen maar ik had het lef niet
Je hebt puur voor cayas belang gekozen
Nu is ze niet meer misselijk en ellendig
Maar is ze vreedzaam op een mooie plek
Verder lijden is haar bespaard gebleven
Wat zal ze trots op jullie zijn en dankbaar
Ik hoop voor jullie dat jullie tot rust komen
na deze afgelopen zware dagen waarvan je van het een naar het ander emotioneel gaat
En dat jullie rust kunnen vinden

Rust zacht lieve Caya
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Onverwacht ernstige nierfalen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9303
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onverwacht ernstige nierfalen

Bericht door castratenkoor »

Rust zacht Caya.

Veel sterkte met het verlies en de leegte die ze ongetwijfeld achterlaat.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9303
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onverwacht ernstige nierfalen

Bericht door castratenkoor »

Om nog even terug te komen op je angst voor kritiek. Jij bent de enige die je kat en de situatie in kan schatten, daar kan en mag niemand over oordelen. Met de ene kat ga je veel verder dan met de andere. Met Sjaak* ging ik heel ver. Mocht zoiets b.v. bij Rik gebeuren dan zou het meteen einde oefening zijn. Omdat Rik een halve wilde is waar niets mee te beginnen is. In zijn belang zou ik daar nooit en te nimmer mee gaan dokteren.

Mijn advies - sta achter je besluit en laat je geen schuldgevoel aanpraten.
Als het scherpste van het verdriet eraf is kun je de mooie herinneringen aan Caya koesteren.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Onverwacht ernstige nierfalen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Lief vN je.
Nou ze was t zeker waard . Maar niet met dit toekomstbeeld en onzekerheid. Ik heb er vrede mee . Ik ben zo blij dat ik dit fotoalbum heb op t forum gisyer avond helemaal doorgekeken. Ik heb die foto's niet meer . Wat waren ze vroeger gek op elkaar, de laatste 4 jaar hebben zo nooit meer zo intens samen gelegen en elkaar gewassen. Ik hoop dat giz haar niet te erg gaat missen . We dachten altijd dat die vroeg zou gaan en caya nooit . Hou me hart vast voor gizmo , want de mankeert ook van alles, ons kneusje
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Re: Onverwacht ernstige nierfalen

Bericht door Cerna »

Amber, ook een blauwe Brit, heeft ook al het een en ander gemankeerd, maar wordt volgende maand zestien. Hetzelfde met Cochi (HTK). Hij was echt een makkeman en is achttien geworden. Het zegt dus niet zoveel. :smile:

Wat is er dan allemaal aan de hand met Gizmo?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Onverwacht ernstige nierfalen

Bericht door Synemios »

Ik vind dat Dinie het heel goed verwoord heeft.

Ik dacht altijd dat Nero niet oud zou worden, maar niets was minder waar.

Nu heb ik er 2 die door een autoimmuunstoornis van alles mankeren en helaas ook dingen die niet veel voorkomend zijn.
Met onze dierenarts pakken we het belangrijkste aan.
Hetgeen waar Lizzy het meeste last van heeft sowieso.
En af en toe moeten we daar in schipperen.
Voor anderen is het vaak ook lastig om het te begrijpen en daar wordt ook over geoordeeld.
Alleen dan dat we haar maar in moeten laten slapen.

Momenteel doet ze het erg goed, schildklier is bijna ok, nierwaarden zaten afgelopen keer binnen de referentie, alvleesklier heeft ze geen last meer van en ik heb nergens spijt van.
Uiteindelijk gaat het daar om,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Onverwacht ernstige nierfalen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Uhm ik weet niet of ik dat toen der tijd heb vermeld hier. Maar gizmo is dus sinds 2,5 jaar al een darm patiënt. Heel veel bloed op de ontlasting. Wagenrenk geweest oor coloscopie en echt een duidelijk antwoord is er niet veel kapotte stukjes allenaal kleine wondjes in laatste stuk darm. Moest met voeding met veeel vezels . Nou niks helpt heb 8 verschillende voer gehad en uiteindelijk trovet konijn deed hij t redelijk op.

Toen kreeg gizmo , sinds augustus blaas stenen. Dat scheen hij al een tijd mee gelopen te hebben. Hij was zo stront vervelend maar dat sloop erin en honderd x pissen op de bak van de bak heel veel bij arts geweest ja blaasontsteking stress etc novacam vaak gehad, nee is niet goed i know maar we werden er zo hopeloos van maar het bleef maar aan de gang. Tot op een dag hij omviel in de tuin en begon te schreeuwen en helemaal slap was ik dacht dat ik niet goed werd . Hem in de auto gedaan en als een gek na de da een andere . Daar kwam die weer bij , ze vroeg is hij verder gezond etc ik zei nou het is een kat die niet tegen kan dat de aandacht minder is geworden na een baby te krijgen en dus echt chronische blaasontsteking heeft ontwikkeld. Ze zei nou dat kan ik me niet voorstellen als ik hier in dossier zie hoeveel bloed er in zijn urine zie en ik voel denk ik stenen in zn blaas mag ik een echo maken. Nou zij een echo maken en binnen 1 min zei ze al hij zit vol met stenen . Me hart brak. Gelijk volgende dag geopereerd.

Maarja hij moet dus speciaal voer voor die stenen . Maar ik zei dat kan niet want hij heb ook darm problemen, maar moest toch op het blaas stenen voer nu heb ik van royal canin word special gemaakt hypoallergeen en blaas in elkaar ofzo ..mja soms zit er wel weer bloed op de ontlasting maar het is niet anders hoor. Krijgt wel van proplan poeder eroverheen soort pro biotica en dat werkt redelijk...
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Plaats reactie