Kat net bij dierenarts

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Booyadm
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 08 nov 2020 13:23

Re: Kat net bij dierenarts

Bericht door Booyadm »

Eerste nacht en dag zonder Lilou ... pff verschrikkelijk .. heb nog nooit zoveel tranen gelaten.
Ik heb al zijn dieetvoer en medicatie ingepakt om aan de behandelende DA te geven voor alle dieren die het nodig hebben.
Mali (2e kat) was deze nacht enorm aan het zoeken .. vandaag loopt ze vaak bij mij .. schrikt bij het minste geluidje en lijkt dan te zoeken ... Ligt nu vredig te slapen. Heb ze deze ochtend het resterende natvoer gegeven van Lilou. Ze gaat soms snuffelen aan haar eten maar draait haar dan weg ..

In welke mate moet ik nu opletten voor Mali? We gaan een DA bezoek plannen voor haar voor een check up .. want wil geen 2 katten kwijt. En zij en Lilou waren binnenhuis katten .. wij hebben Mali gekocht tegen de vereenzaming van Lilou ... maar moeten we ook die denkpiste denken voor Mali?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat net bij dierenarts

Bericht door Rik »

Booyadm schreef: 01 dec 2020 14:54 Eerste nacht en dag zonder Lilou ... pff verschrikkelijk .. heb nog nooit zoveel tranen gelaten.
Ja. Die eerste periode is zwaar. Ik zag Bowy* nog overal liggen. Tranen laten vloeien. Van je afschrijven als dat helpt. En als de omgeving je niet begrijpt, alle opmerkingen negeren.
Booyadm schreef: 01 dec 2020 14:54 We gaan een DA bezoek plannen voor haar voor een check up .. want wil geen 2 katten kwijt.
Gaan ze dan ook preventief een echo doen ofzo? Want bij Lilou kwam je er pas achter wat de oorzaak was na een echo, toch? Hoe oud is Mali?
Booyadm schreef: 01 dec 2020 14:54 In welke mate moet ik nu opletten voor Mali?
Je moet kijken hoe ze zich gaat gedragen. Misschien is ze heel blij om solo-poes te worden. Of misschien heeft ze uiteindelijk toch behoefte aan een speelmaatje. Dat is per kat verschillend. En je kunt dat pas over een tijdje goed zien denk ik. Ook voor haar is het nu heel erg wennen. Dus gewoon lekker aandacht geven en knuffelen, en pas over een tijdje kijken wat haar behoeftes zijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Booyadm
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 08 nov 2020 13:23

Re: Kat net bij dierenarts

Bericht door Booyadm »

Rik schreef: 01 dec 2020 17:12 Ja. Die eerste periode is zwaar. Ik zag Bowy* nog overal liggen. Tranen laten vloeien. Van je afschrijven als dat helpt. En als de omgeving je niet begrijpt, alle opmerkingen negeren.


Gaan ze dan ook preventief een echo doen ofzo? Want bij Lilou kwam je er pas achter wat de oorzaak was na een echo, toch? Hoe oud is Mali?


Je moet kijken hoe ze zich gaat gedragen. Misschien is ze heel blij om solo-poes te worden. Of misschien heeft ze uiteindelijk toch behoefte aan een speelmaatje. Dat is per kat verschillend. En je kunt dat pas over een tijdje goed zien denk ik. Ook voor haar is het nu heel erg wennen. Dus gewoon lekker aandacht geven en knuffelen, en pas over een tijdje kijken wat haar behoeftes zijn.
Mali komt niet uit hetzelfde nest als Lilou. Ik ga dit vragen, ev bloedafname ten minste.

Zoekt wel veel nabijheid .. valt enorm op.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Kat net bij dierenarts

Bericht door Tibby »

Sterkte met het verlies van Lilou.
Booyadm
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 08 nov 2020 13:23

Re: Kat net bij dierenarts

Bericht door Booyadm »

Tibby schreef: 02 dec 2020 12:52 Sterkte met het verlies van Lilou.
dank je :) al vele traantjes gevloeid ..
Staat een fotootje in de woonkamer met kaarsje bij.
Deze middag in de auto naar hem gesproken, beetje naar de lucht .. ik geloof dat hij het nog gehoord heeft :) alles wat ik nog wou zeggen (wat ik eigenlijk al gezegd had :)).

Leven kan hard zijn!
Lilou cadeau gedaan 4 jaar geleden voor mijn vrouw haar verjaardag.
Lilou laatste keer te slaap gelegd 3 dagen voor de verjaardag van mijn vrouw :(
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat net bij dierenarts

Bericht door nellebel »

inderdaad, het leven kan hard zijn, maar vergeet niet dat daar tussenin 4 mooie jaren zaten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie