Positief bericht

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Positief bericht

Bericht door Tibby »

Nadat Tibby eerder dit jaar van de ene moeilijke periode in de andere over ging, nu een positief bericht.

Tibby eet de afgelopen tijd als een bootwerker en spuugt nauwelijks. Drinken wil ze alleen nog buiten doen en daarvoor gaat ze een paar maal per dag naar buiten. Ze eet gewoon netjes haar dieetvoer.
Dat het nog maar een hele tijd zo door mag gaan.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Positief bericht

Bericht door Anne »

Dat is inderdaad goed nieuws!!!
Is er iets veranderd dat het nu zo goed gaat?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Positief bericht

Bericht door Tibby »

Afgezien van het feit dat de pilletjes tegen de hoge bloeddruk goed helpen en het laxeermiddel ook, is er verder niet veranderd. Ik heb werkelijk geen idee waarom ze toen die zware alvleesklierontsteking had.
Ze is heel aardig hersteld van de hersenbloeding. Ik had een tijd lang écht niet verwacht dat ze het nu zo goed zou doen. Afkloppen!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Positief bericht

Bericht door Anne »

Wat geweldig dat ze zo goed is hersteld!!
Ik hoop voor jou dat je nog heel lang van haar mag genieten :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Positief bericht

Bericht door Tibby »

Dank je wel Anne! Toen ze zeker al ca tweeëneenhalf jaar geleden al een keer in hongerstaking was gegaan vanwege chronisch nierfalen, had ik niet gedacht dat ze nu zo goed zou kunnen gaan. Ze was ondertussen 3 kilo afgevallen, hoogstwaarschijnlijk door het nierfalen, maar gelukkig nog niet heel mager geworden. Zeker met de hersenbloeding dit jaar en daarna de zware alvleesklierontsteking had ik nóóit gedacht dat ze nu zo goed zou gaan en zó goed zou eten. Haar nieren zijn toch echt flink verschrompeld, dat was te zien op een echo halverwege dit jaar.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5083
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Positief bericht

Bericht door Synemios »

Wat een goed nieuws zeg!
Dat het nog maar lang goed blijft gaan, bedankt voor de update.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Positief bericht

Bericht door Tibby »

Bedankt Synemios. Ik had dit echt niet durven dromen, zo blij mee.
Ik dacht ik kan niet alleen de misère delen en de goede dingen voor mezelf houden. Anderen moeten weten dat dingen soms toch een positieve wending kunnen krijgen. Natuurlijk is Tibby 16 jaar en heeft ze al jaren last van het chronisch nierfalen en zal deze situatie niet heel lang duren, maar vooralsnog eet ze heel erg goed.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Positief bericht

Bericht door Tibby »

Wat me trouwens echt op is gevallen, is hoe positief het dagelijks geven van laxeermiddel heeft gewerkt tegen het overgeven.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Positief bericht

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik ben blij voor jou dat het goed gaat met Tibby. Ik hoop dat jullie nog lang van elkaar kunnen genieten.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5083
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Positief bericht

Bericht door Synemios »

Het is altijd fijn als positieve berichten gedeeld worden.
Dat geeft mensen toch weer hoop.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Positief bericht

Bericht door Tibby »

En ik heb een aantal maanden geleden een bericht hier geschreven wanneer je het moment van inslapen bepaald, omdat dat toen relevant leek. Dus inderdaad kan er nog hoop zijn wanneer het lijkt van niet. Eigenlijk kan ik nog steeds niet geloven en begrijpen dat dit zo is.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Positief bericht

Bericht door Tibby »

Iets minder positief: Tibby heeft pijn aan een voorpootje. Ik denk erover morgen naar de dierenarts te gaan. Alleen ben ik bang dat ze haar gelijk metacam willen geven. Er is één dierenarts waar we komen die metacam gebruikt. Het zou kunnen dat ze een rontgenapparaat hebben, maar dat weet ik niet zeker. Het is op zich verder een goede kliniek. Dan is er de andere praktijk waar men met medicatie meer rekening houdt met de nieren, waar men geen rontgenapparaat heeft, maar waar men soms net wat minder tot het gaatje gaat. Ik twijfel nu waar ik heen zal gaan, ik wil niet twee maal met haar moeten slepen. Allemaal stress en niet fijn in dat gladde wiebelmandje met een pijnlijk pootje. En met een röntgenfoto ben ik bang dat ze gesedeerd moet worden en misschien is dat ook slecht voor haar nieren.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Positief bericht

Bericht door Tibby »

Om elf uur naar de da. Zag dat de niet metacam gekke da wel een rontgenapparaat heeft en ga daar naartoe. Alleen zijn die wel fanatiek op inenten en Tibby heeft in maart haar enting niet gehad.
Ik hoop dat ze veel moeite voor Tibby willen doen, want soms vind ik de andere da daar beter in. Maar als het artrose/ artritis is dan zie ik het somber in.
kittentjes

Re: Positief bericht

Bericht door kittentjes »

Goed dat je het even uitgezocht hebt. Ik denk als jij aangeeft geen metacam te willen zij toch wel een ander middel hebben? Hopelijk valt het allemaal mee...

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Positief bericht

Bericht door Tibby »

Injectie onsior gehad en voor zes dagen onsior pilletjes mee. Ze is comfortabeler.
Ook glucosamine meegenomen. Ze begonnen er niet over of ze ingeënt is en keken ook niet in het paspoort. Gewicht 4,25 kg. In maart woog ze 3,9 kg.
Plaats reactie