vraagje over ipaktine

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: vraagje over ipaktine

Bericht door Anne »

Nee geen 2 maal daags natvoer, maar 1maal daags natvoer met ipa

(inplaats van 2 maal daags ipa, sochtends na de brokjesmaaltijd met spuitje ingeven, wat nu dus geen zin blijkt te hebben :???: )

Bella is niet zo makkelijk met natvoer, vroeger weigerde ze dit continu
Alleen de laatste tijd viel het me op dat ze mee wilde eten van Pollekesnatvoer op de gang
( ze ging zich zelfs verstoppen om maar op de gang te blijven tijdens het eten uitdelen)

Ik weet zeker dat als ik Bella 2 maal daags natvoer geef dat ze heel snel uitgekeken raakt en alleen nog maar haar brokjes wil eten :???:
Dus vandaar een bulk sensitief en urinary( aantal soorten, andere smaken,verschillende merken e.d. ) natvoer besteld zodat ik elke dag bij haar kan afwisselen en hopelijk eet ze dan elke dag wat natvoer ( aangelengd met water) en ipa

Wel fijn dat ik de ipaktine niet voor niks in huis heb gehaald natuurlijk

Ja als een kat meerdere mankementen heeft dan wordt de gebruiksaanwijzing lang :???:
Maar lange leve de verschillende dieeten zoals in haar geval sensitief natvoer ;-)

Joep kan hier ook van mee eten want die kan ook niet tegen normaal natvoer ;-)
dat is weer een geluk bij een ongeluk :lol:

Bella krijgt wel elke dag lactulose, omdat daar ook stofjes in zitten die helpen het ureum te verlagen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: vraagje over ipaktine

Bericht door Rik »

Anne schreef: 28 sep 2020 17:01 Nee geen 2 maal daags natvoer, maar 1maal daags natvoer met ipa

(inplaats van 2 maal daags ipa, sochtends na de brokjesmaaltijd met spuitje ingeven, wat nu dus geen zin blijkt te hebben :???: )
Aah, nou snap ik het. Nee, inderdaad. Alleen ipa geven heeft geen zin. Dat moet zich inderdaad tijdens het eten binden aan de fosfaten. En zonder direct eten is dat niet mogelijk. (Vandaar dat ik dacht voor of na het natvoer maar dan kan het er inderdaad net zogoed doorheen). Maar bij brokjes zal dat dus waarschijnlijk ook niet werken omdat die nog tot ver in het maag- darmstelsel intact blijven.

Hopelijk gaan de kleine hapjes natvoer met ipa er wel (blijvend) goed in. En hopelijk is de sensitief (en andere urinary) dan voldoende goed voor de nieren.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: vraagje over ipaktine

Bericht door Anne »

Maar bij brokjes zal dat dus waarschijnlijk ook niet werken omdat die nog tot ver in het maag- darmstelsel intact blijven.
Met droge brokjes niet nee, daar valt de poeder zo vanaf
Het kan wel als je ze bevochtigt maar dan moet poeslief het wel willen eten ;-)
wat Bella helaas niet wil

Vandaag met de da overlegd of een fosfaatbinder wel nodig is met het dieet wat ze hier krijgt
dat is volgens de da niet nodig dus ik kan het nu met een gerust hart los laten ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: vraagje over ipaktine

Bericht door Synemios »

Dat is fijn Anne.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie