Kat verliest steeds evenwicht

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Kaarhx
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2020 21:44

Kat verliest steeds evenwicht

Bericht door Kaarhx »

Hoi allemaal,

Ik heb een katje van 6 jaar. Ze heet Suï en heeft haar linker voorpootje verloren toen ze 8 maand was.

Sinds een maand heeft ze hele slechte slijmerige urine. Was toen met haar naar de dierenarts geweest en hebben ze zwellingen gevonden bij haar blaas. Op de scan was te zien dat er ontstekingen rondom haar nier zat. Hierbij heeft ze dus nu ook bloedarmoede.
Ze krijgt een kijk operatie, maar dat gebeurd pas de 30ste.

Sinds vandaag loopt ze mank. Alsof ze beetje aangeschoten is. De ene keer denk ik dat ze last heeft van een van de achterpootjes en de andere keer denk ik weer aan haar evenwicht.
Ze kan ook nergens meer opspringen. Ze komt niet eens meer op de bank. Als ze het probeert maakt ze een klein sprongetje.
Als ik haar dan wil helpen door haar op te pakken word ze heel boos.
Ik heb dus al de dierenarts gebeld en die wist niet zo goed of ze er nu naar moest kijken of pas morgen. Ze eet namelijk nog wel gewoon. Althans, vlees...

Ik weet gewoon simpel weg niet wat ik moet doen. Maak me zo verschrikkelijk veel zorgen.

Wat denken jullie?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat verliest steeds evenwicht

Bericht door Synemios »

Dit klinkt niet goed.
Ik zou zelf zsm naar de dierenarts gaan.
Gelukkig heb je zelf wel al gebelt.
Dat je haar niet op mag pakken kan wijzen op pijn.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Kaarhx
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2020 21:44

Re: Kat verliest steeds evenwicht

Bericht door Kaarhx »

Ja, ik heb haar in haar vertrouwde kamertje gelegd en bel morgen ochtend meteen de DA. Hopen dat ik terecht kan en dat ze de operatie vervroegen.

Ik zou ook niet weten wat er met haar pootje kan zijn. Ze ging gisteravond gewoon nog op de salon tafel. Liep en huppelde lekker rond. Dus dat is in 1 nacht snel achteruit gegaan.
Ik heb ook een filmpje gemaakt met hoe ze loopt maar die kan ik denk ik hier niet tonen?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat verliest steeds evenwicht

Bericht door Rik »

Kaarhx schreef: 14 jun 2020 21:54 Ze eet namelijk nog wel gewoon. Althans, vlees...
Wat moet ze anders eten? Een kat is een carnivoor dus die eet vlees ;-)

Inderdaad morgen de DA bellen en zeggen dat de situatie verslechterd is (met vermelding wat ze nu niet meer kan doen).

Aan de ene kant kan evenwichtsverlies ook duiden op iets anders maar als er toch iets is met de achterpoten kun je weinig risico nemen. Ze kan geen pootjes meer missen.

Maar ze kan hem ook verzwikt hebben en dat ze er morgen al weer beter op loopt. Maar als het hele gedrag ook anders is dan zal het dat wel niet zijn.

Hopelijk kun je snel bij de DA terecht.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Kat verliest steeds evenwicht

Bericht door Fotokonijn »

Evenwichtsverlies zou kunnen duiden op oorproblemen.
Hoe is het nu met haar?
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Plaats reactie