Afscheiding bij de penis/balzak

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
rimonbruin1989
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2020 10:58

Afscheiding bij de penis/balzak

Bericht door rimonbruin1989 »

Beste,

wij hebben sinds een maand 2 kittens die inmiddels bijna 14 weken zijn. Alles verloopt perfect! Ze spelen met elkaar, eten & drinken goed. De dierenarts zei onlangs bij de 2e inenting dat ze flink gegroeid waren en alles er goed uit zag! So far so good.

Een aantal dagen geleden hadden we bij de ene iets ontdekt bij zijn penis/plasbuis. We zagen een soort van wit/gele afscheiding wat een beetje leek op pus. Dit hebben we eraf gehaald met een doekje en daarna uit voorzorg toch maar de dierenarts gebeld. Die gaf aan dat we het even aan moesten kijken en goed op moesten letten of hij zich anders ging gedragen, wel goed at etc. We hebben het een dag aangekeken en ook toen niets aan de hand. Hij deed alles wat ie normaal altijd deed, plaste goed, ontlasting was goed etc. De dierenarts hebben we dus niet meer terug gebeld..

Vanochtend zagen we echter weer een beetje afscheiding op dezelfde plek en ook nu lijkt er verder helemaal niets aan de hand te zijn. De dierenarts had overigens ook niets gezegd over wat het eventueel wel zou kunnen zijn maargoed.

Mijn vraag is of iemand weet wat dit kan zijn en waar het eventueel mee te maken kan hebben. Wij hebben 2 kittens (broertjes) die voor 75% blauwe Rus en 25% brits Korthaar zijn.

Alvast bedankt!

Groet,

Rimon
Hugo en Casar bsh
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2021 14:31

Re: Afscheiding bij de penis/balzak

Bericht door Hugo en Casar bsh »

Ik ben heel benieuwd hoe het afgelopen is. Mijn kitten heeft namelijk hetzelfde. Hoop dat je dit nog leest.
Friki7
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 apr 2014 18:21

Re: Afscheiding bij de penis/balzak

Bericht door Friki7 »

Ik ben er nu dus achter gekomen na operatie/castratie dat het kattegrit was. Het leek echt op afscheiding en overal zat het waar hij kwam.
Plaats reactie