Lactulose

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
KatKat3000
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2020 21:41

Lactulose

Bericht door KatKat3000 »

Ik wil beginnen aan lactulose voor mijn poes (16 jr) met nierfalen stadium 4.

Ik gebruikte eerst olijfolie om haar darmen te smeren, maar lactulose schijnt ook de ureum waarde naar beneden te halen.

Ik zie een heleboel varianten online, maar ik weet niet welke de beste (lees: meest veilige, dus zonder bijwerkingen) is.

Mijn poes krijgt al Benakor (half tabletje), probiotica Mifloran (6 ml) en zuiveringszout (halve theelepel). Daarnaast Viyo Drink Reinforce - maar wil overstappen naar Nutribound.

Ik zou ook willen weten of de combinatie lactulose met wat ze al krijgt wel mag.

Daarom zie ik graag jullie reacties tegemoet!
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Lactulose

Bericht door Tibby »

Het enige dat ik kan zeggen, is dat onze poes Laxatract kreeg van de dierenarts terwijl ze ook Amlodipine krijgt. De Laxatract werkt goed. Kan de dierenarts niet adviseren?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Lactulose

Bericht door Rik »

Heleboel varianten? Het bevat allemaal 667mg/ml lactulose als het goed is. Je moet in ieder geval degene hebben zonder smaak. B.v. gewoon van het kruidvat o.i.d.

Bij de dierenarts heb je laxatract (ook met 667mg/ml lactulose) maar daar betaal je 4 keer zoveel. Maar dan krijg je er wel een spuitje bij ;) (bij gewoon lactulose niet)

Alleen bij intolerantie van bepaalde suikers moet je het niet geven maar dat is hier niet aan de orde.

Dosering kun je dus hetzelfde aanhouden als laxatract (3 ml per 5 kg) en kun je gewoon door het natvoer doen of via een spuitje.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Inge62
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 jan 2016 01:01

Re: Lactulose

Bericht door Inge62 »

Rik schreef: 12 mei 2020 19:48 Heleboel varianten? Het bevat allemaal 667mg/ml lactulose als het goed is. Je moet in ieder geval degene hebben zonder smaak. B.v. gewoon van het kruidvat o.i.d.

Bij de dierenarts heb je laxatract (ook met 667mg/ml lactulose) maar daar betaal je 4 keer zoveel. Maar dan krijg je er wel een spuitje bij ;) (bij gewoon lactulose niet)

Alleen bij intolerantie van bepaalde suikers moet je het niet geven maar dat is hier niet aan de orde.

Dosering kun je dus hetzelfde aanhouden als laxatract (3 ml per 5 kg) en kun je gewoon door het natvoer doen of via een spuitje.
Wanneer je bij de apotheek Lactulose koopt ben je nog steeds heel goedkoop uit en kan je gratis een spuitje en doseerdop krijgen. Moet je wel om vragen.
Plaats reactie