vraag

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Hellolola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:46

vraag

Bericht door Hellolola »

Hallo!

10 weken geleden ben ik erachter gekomen dat mijn kat waarschijnlijk door stress (2 verhuizingen) veel kristallen in haar urine had. Sindsdien zit ze op speciaal voer. 2 weken erna plaste ze nog steeds achter de bak. En toen heb ik een echo laten maken (hier was niks op te zien, gelukkig)! nu zijn we weer 8 weken verder en ze plast nog steeds achter de bak. Ik ga vrijdag haar urine in laten leveren maar verder gaat alles goed, ze eet en drinkt goed. Speelt veel en is actief.

Hoe kan het dat ze nog steeds achter de bak plast? Moet ik me hier zorgen om maken?

Groetjes
Hellolola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:46

Re: vraag

Bericht door Hellolola »

moet er wel even bijvoegen. we zijn tijdens het verhuizen overgestapt op hout korrels en hiervoor had ik een beetje klontvormig grind van dat grijze. Op de hout korrels heeft ze wel kort geplast dus ik dacht dat het daar niet aan lag. Maar misschien kan dit een optie zijn?
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: vraag

Bericht door Zotvanpoezen »

De meeste katten houden niet van houtkorrels. Geef haar zo zacht mogelijk klontvormend grit (liefst geurloos) en kijk of het beter gaat. Zet eventueel nog ergens anders een ander model van bak zodat ze kan kiezen. De locatie van de bak speelt ook een rol. Deze moeten op rustige plaatsen staan. Zorg ook dat de bak groot genoeg is waarin ze lekker kan ronddraaien en krabben.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie