Poep kat met nierfalen + Vochtgehalte

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
KatKat3000
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2020 21:41

Poep kat met nierfalen + Vochtgehalte

Bericht door KatKat3000 »

Mijn poes (16 jr) gediagnosticeerd met nierfalen stadium 4 heeft eergisteren een vochtinjectie toegediend gekregen en is sindsdien begonnen aan een Hill's nierdieet tezamen met zuiveringszout en het probioticum Mifloran. Ze kreeg al de ACE-remmer Benakor (half tabletje per dag).
Ze is zojuist naar de wc geweest. Er zijn twee keuteltjes uitgekomen. In eerste instantie dacht ik dat ze te hard waren, maar toen ik het opruimde met een plastic zakje voelde het gummy aan. Wat ik zojuist heb gelezen op internet, is dit volgens mij een goed teken. Wel een erg donkere kleur, dit kan groenzwart (positief) of roodzwart (negatief) zijn, helaas niet meer gecheckt. Kan iemand dit bevestigen (of ontkrachten)?
Ook wil ik natuurlijk het vochtgehalte in haar lichaam op peil houden, maar hoe? Ze krijgt het voer al aangelengd met water maar dat is miss onvoldoende. Zelf vochtinjecties toedienen heb ik geen ervaring mee.
Ik zie heel graag reacties tegemoet!
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Poep kat met nierfalen + Vochtgehalte

Bericht door Tibby »

Ik geef zelf geen vochtinjecties aan onze poes, maar ik ben lid van een Amerikaans forum voor eigenaren van katten met chronisch nierfalen en daar zijn er veel mensen die zelf hun kat onderhuids vocht toe dienen. Ik adviseer dit eens met de dierenarts te bespreken.
Nierfalen katten hebben nogal eens erg droge en harde ontlasting. Ik heb toevallig onze poes net twee dagen Laxatract gegeven vanwege verstopping en de dierenarts heeft gisteren vocht onder haar huid toegediend.
Plaats reactie