Ik weet het niet meer. Wil ik te snel? Teveel? Is het hopeloos? Mijn Tijgertje.

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Ik weet het niet meer. Wil ik te snel? Teveel? Is het hopeloos? Mijn Tijgertje.

Bericht door Zizi »

Bedankt voor je vraag! Tijger eet zijn nierbrokjes nog steeds heel goed gelukkig :edance: . Hij voelt zich ook steeds weer iets beter heb ik het idee: hij is weer af en toe aan het spelen, komt wat vaker meelopen als ik de tuin in ga (om dan luid te mauwen dat hij te weinig aandacht krijgt), valt zijn zus weer lastig. Allemaal gedrag wat bij hem hoort.

Alleen het geven van de medicijnen en supplementen vindt hij nog steeds 'heel erg' en ik ben steeds aan het zoeken hoe ik dat minder vervelend kan maken. Als ik het klaar ga maken in de keuken probeert hij weg te kruipen en lijkt hij zich al de tijd die het duurt om het klaar te maken 'op te naaien'. Als ik hem dan pak is het alsof ik hem naar de slachtbank breng. Terwijl het toedienen zelf eigenlijk zo klaar is (behalve het infuus maar dat vindt hij meestal niet zo erg) en daarna is hij opgelucht.

Het lijkt vooral om het 'dwangvoer' te gaan, hij knarstandt daar ook bij. Het gaat dan om de ipa, tumil K en gestampte zitac, samen met een klein beetje natvoer. Ik zou echt niet weten hoe ik dat er anders in zou moeten krijgen :ethink: . Milo eet dit (samen met amlodipine en soms acetylsalicylzuur) geweoon in een papje met natvoer op, dat is veel fijner (voor hem én voor mij), maar maak Tijger maar eens duidelijk dat dat veel fijner zou zijn...

Ondertussen probeer ik hem weer aan het natvoer te krijgen maar hij neemt er nauwelijks iets van. Niervarianten weigert hij sowieso, gourmet mousse vindt hij wel lekker om wat van te snoepen, bozita wilde hij wel wat van en mac's. Lastig hoor. Volgende bestelling nog maar weer een aantal merken/types nier(nat)voer meebestellen, hopelijk zit er toch een keer iets bij voor hem.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ik weet het niet meer. Wil ik te snel? Teveel? Is het hopeloos? Mijn Tijgertje.

Bericht door Synemios »

Wel fijn dat Tijger zich steeds beter voelt.
Dat zijn goede signalen.

Meest ideaal zou zijn door het natvoer maar dan moet hij het wel eten.
Is die Tumil k niet in pilvorm te krijgen? Anders zou je die samen met de zitac ( die Lizzy heel vies vind trouwens) in een capsule kunnen doen.
Of is hij ook niet te pillen?

En die gel van porus one?
Als je porus one gebruikt hoef je geen ipa te geven.
Maar porus is een stuk duurder,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ik weet het niet meer. Wil ik te snel? Teveel? Is het hopeloos? Mijn Tijgertje.

Bericht door Anne »

Ik herken het niet willen eten van niernatvoer ook bij Bella. Als ze een paar x een smaakje krijgt wat ze lekker vind hoeft ze het na een paar x al niet meer. Het liefst eet zij haar vertrouwde urinarybrokjes. Bella zit gelukkig nog in fase 1 en heeft licht verhoogde nierwaardes

ook herken ik de stress momenten van katten die weten dat zij iets moeten ondergaan wat ze niet willen ondergaan
Bij mij helpt het om de kat voordat ik het medicijn of dwangvoer klaarmaak, de kat naar een rustige ruimte te brengen waar hij al die geluiden niet hoort. Dan loopt hij of zij zich ook niet op te winden en valt de stress achteraf meer mee

Maar wel vervelend dat Tijger daar zoveel last van heeft.

Ik moest van de week ook de periactin voor Roedi door haar dwangvoeding doen, dat vond de da beter dan los met een spuitje water ingeven, want dan komt het gelijk in de maag

Ik hoop heel erg dat Tijger aan deze methode gaat wennen, ik zie nu bij Roedi die ik nog moet bijvoeren dat ze het steeds makkelijker ondergaat

Super overigens dat Tijger zo goed eet :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Ik weet het niet meer. Wil ik te snel? Teveel? Is het hopeloos? Mijn Tijgertje.

Bericht door Zizi »

Ik dacht inderdaad gisteravond laat ineens weer aan die porus ad one, die was ik weer vergeten. Ik ga dat maar eens bestellen en dan kijken of hij dat lust en of ik daar ook poeders in kan doen. Ik kan inderdaad dan ook de porus one proberen maar dat is een stuk duurder ja. Maar stel dat hij dat goed zou eten en hij de tumil K (die lekker zou moeten zijn) dan met een klein beetje gourmet zou eten en dan ook nog de zitac in easypill dan zou ik er wel zijn. Maar dat gaat nu in elk geval nog niet want de easypill neemt hij maar een enkele keer, meestal laat hij het liggen.

Hij is wel te pillen maar dat vindt hij zo ongeveer net zo erg als dwangvoeren dus daar kalium in pilvorm zie ik niet echt winst in (het zou ook niet vies moeten zijn, die tumil K).

Hoe geef jij de Zitac aan Lizzy, door te pillen? Als ik een pil in moet geven doe ik er altijd een laagje kaas of easypill omheen zodat ze niet de vieze smaak in de mond krijgen, misschien voor Lizzy ook fijn? Ik zit nu wel te denken, als die zitac zo vies is kan ik die misschien beter toch niet in het dwangvoer doen (dus beter pillen), dan wordt het dwangvoer misschien minder vies.



Vervelend dat Bella na een paar keer het niet meer hoeft, ook met wisselen werkt het niet? Tijger neemt er helaas nog niet eens een hap van.

Ja ik ben ook een beetje aan het zoeken met de stress vooraf te verminderen maar dat lukt nog niet erg. Meestal was hij in de keuken dus dan deed ik de deur dicht en ging ik het klaarmaken en kon hij niet weg. Maar dan hoort hij het me de hele tijd klaarmaken, precies wat jij zegt Anne. Dus doe ik het nu sinds een week in de kattenkamer: ik roep ze eerst voor het eten, geef ze allemaal eten en dan sluit ik ze daar op. Dan ga ik het in de keuken klaarmaken maar als ik dan terugkom probeert Tijger alsnog te ontsnappen omdat hij al lang weet dat dit volgt. En het stomme is: als ik het in de keuken (op het aanrecht) geef dan staat hij te knorren tijdens het onderhuids infuus en als hij klaar is en op de grond gezet is loopt hij opgelucht kopjes te geven en te prauwen. Nu ik hem echter in de kattenkamer behandel knort hij niet tijdens het infuus en als hij klaar is wil hij alleen maar weg uit die kamer.
In theorie leek het me een fijnere optie voor hem, maar in praktijk lijkt het er niet op.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ik weet het niet meer. Wil ik te snel? Teveel? Is het hopeloos? Mijn Tijgertje.

Bericht door Anne »

Ja het is altijd even uitvissen wat het beste werkt, en als ik het zo lees zou je het misschien kunnen klaarzetten als hij aan het eten is in de kattenkamer om hem daarna mee te nemen naar het aanrecht en het dan daar te geven
Wat een gedoe he?

met bella ben ik wel beperkt kwa merk want zij heeft ook blaasgruis naast het lichte nierfalen
maar gelukkig is het fosfaatgehalte en de eiwitten van de urinary brokjes die zij krijgt, aan de lage kant
en anders gaat ze weer in eetstaking :???:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Ik weet het niet meer. Wil ik te snel? Teveel? Is het hopeloos? Mijn Tijgertje.

Bericht door Zizi »

Het is niet eenvoudig nee. Ik ben net nog maar weer even wat sites nagelopen om me weer op verschillende natvoeren te orienteren, ik kwam toen ook de purina pro plan NF ST/OX tegen. Je kent die vast al maar mocht je die nog niet kennen: dat is een natvoer voor nieren en gruis, dus wie weet dat dat iets voor Bella is.

Ik heb nu maar een probeerpakket van verschillende natvoeren besteld bij medpets (samen met de porus add one en nog een paar easypill zakjes), hopelijk zit daar iets naar Tijger's gading bij :D . Heb het bij de Duitse site besteld, was daar een paar euro goedkoper en alle beetjes helpen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ik weet het niet meer. Wil ik te snel? Teveel? Is het hopeloos? Mijn Tijgertje.

Bericht door Synemios »

Ja die purina vind Lizzy super lekker maar die kan er weer eens niet tegen.
Ze hebben 2 smaken.
De stoofpotjes van hills vind ze ook lekker.
Ik doe de zitac voor Lizzy in een capsule want als ik die zo geef gaat ze kokhalzen.
Easypill werkte voor haar ook, maar ook daar kan ze niet tegen.

Bij Lizzy maak ik de medicijnen klaar als ze er zelf niet bij is.
Ik zet haar dan vast in de kamer waar ze eten krijgt, en geef haar eerste en beetje eten en dan pas de rest met een snoepje of eten.
Maar ja dan moet tijgertje wel gaan eten van het natvoer.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Ik weet het niet meer. Wil ik te snel? Teveel? Is het hopeloos? Mijn Tijgertje.

Bericht door Zizi »

Oh ja, ik vergeet steeds dat Lizzy tegen zóveel dingen niet kan... (dus ook easypill niet) wat een enorme beperking. Dat stoofpotje zit ook in het probeerpakket van medpets trouwens, dus ik ben benieuwd.

Ja zo deed ik het nu ook: Tijger en de andere katten in hun kamer met eten (Tijger dan brokjes), ondertussen maak ik het medicijnenprutje (en infuus) klaar in de keuken. Maar misschien moet ik hem dan toch maar gaan halen en in de keuken behandelen zoals Anne zegt, want in de kattenkamer behandelen lijkt hij vervelender te vinden dan op het aanrecht. Hem naderhand belonen is ook een uitdaging: een snoepje is hij niet voor in (misschien die Cosma snacks waar ik hier over gelezen heb, die moet ik maar eens gaan bestellen). Na behandeling op het aanrecht vindt hij het wel fijn om aaitjes te krijgen (in de kattenkamer niet, dan wil hij alleen maar weg), dus toch maar weer op het aanrecht.

Ik ga ook kijken of ik nog wat kan verbeteren in mijn spuitvoertechniek. En dan over een paar dagen kijken of hij iets van het probeerpakket lekker vindt.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ik weet het niet meer. Wil ik te snel? Teveel? Is het hopeloos? Mijn Tijgertje.

Bericht door Synemios »

Cosmasnacks vinden ze hier heel lekker en dat mogen Luna en Lizzy wel hebben.
Ze krijgen de tonijn, maar je hebt ook witvis, kip, eend, en nog wat soorten,
Bij zooplus hebben ze assortiment proefpakket dan kun je kijken welke ze lekker vinden,

Ik heb het geluk dat Lizzy heel makkelijk te pillen is.

Ja wat Anne zegt over die kamer is inderdaad een goede.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ik weet het niet meer. Wil ik te snel? Teveel? Is het hopeloos? Mijn Tijgertje.

Bericht door Anne »

Zizi schreef: 23 feb 2020 17:01 Het is niet eenvoudig nee. Ik ben net nog maar weer even wat sites nagelopen om me weer op verschillende natvoeren te orienteren, ik kwam toen ook de purina pro plan NF ST/OX tegen. Je kent die vast al maar mocht je die nog niet kennen: dat is een natvoer voor nieren en gruis, dus wie weet dat dat iets voor Bella is.
bedankt dat je mee denkt
Dat natvoer waar jij het over hebt lust Bella helaas niet, Denise heeft mij dat heel lief voor Bella gestuurd met nog meer zakjes,blikjes en kuipjes om uit te proberen. Dat leek ook wel een verrassingspakket van medpets :-P
Het enige natvoer wat Bella goed heeft gegeten was van rc renal maar na een paar keer was ze dat ook beu
Het gekke is dat Roedi die normaliter alles wel lust wat nat is, dat ook laat staan
Roedi heeft ook licht verhoogde nierwaardes en kampt nu helaas al een tijdje met een fikse dunne darmonsteking
Morgen krijgt ze weer injecties bij de da ( die mag ik vanaf volgende week zelf gaan geven) en dan zul je zien dat ze de eerste dag eet als een tierelier en de dagen erna moet ik haar bijvoeren. De injecties krijgt ze nu om de drie dagen

Ik ben erg benieuwd hoe Tijger de verrassingspakket gaat vinden,hopelijk lust hij alles

Hoe gaat het vandaag Zizi met de behandeling?
Ik moet Roedi vandaag ook de hele dag al dwangvoeren, ik gebruik spuitjes daarvoor van 15 ml met een extra lange tuit
het gaat echt super makkelijk en ben binnen 1 minuutje klaar.
Ze stribbelt wel tegen en miauwt heel zielig, maar zo lief, haar nagels gebruikt ze niet,echt heel lief!
Ik hoop dat het met Tijger ook steeds makkelijker gaat
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Ik weet het niet meer. Wil ik te snel? Teveel? Is het hopeloos? Mijn Tijgertje.

Bericht door Zizi »

Die cosmasnacks ga ik zeker bestellen binnenkort want het is toch wel fijn als ik hem ergens mee kan belonen. Heb jij trouwens al eens tonijn van Cat's Nature geprobeerd? Ik kwam het toevallig weer eens tegen vandaag en moest meteen aan jou en Lizzy denken.

Oh Anne, jij hebt ook heel wat uitdagingen en zorg met Bella en Roedi, sterkte. Heeft Roedi weer goed gereageerd op de injecties?

Een extra lange tuit is met dwangvoeren an sich wel heel handig ja, maar er blijft zoveel achter in die tuit dan. Als dat om 'gewoon voer' gaat is dat niet erg maar ik heb maar iets van 8ml voer waar dan de medicijnen in zitten en dan is het niet zo handig als daar nog een deel van achter blijft. Ik heb er wel over gedacht om dan eerst wat gewoon voer op te zuigen en dan pas het voer met medicijnen, dan blijft als het goed is alleen gewoon voer achter in de tuit.
Hoe lang doe jij met een spuitje Anne? Ik heb van die zuigers met echt een soort rubber dopje en dat wordt best snel stroef (die rubbers zetten ook uit). Ik had ook een spuit met enkel een dun rubber ringetje om de zuiger en dat werkte veel fijner maar die spuit heb ik per ongeluk gesloopt... nu heb ik online al zitten zoeken maar ik kon zo snel geen vervanger vinden.

Het medicijnen geven gaat wel al beter nu. Althans, ik vind het meer gepruts en het duurt langer maar Tijger lijkt het een stuk minder vervelend te vinden (hij loopt minder voor me weg). Ik had al door dat hij vooral het vasthouden van zijn kop/bek heel vervelend vond dus ik pak nu zijn kop niet meer vast. Hij probeert dan wel alsnog de spuit te ontwijken en daardoor duurt het allemaal wat langer maar uiteindelijk krijg ik het er toch behoorlijk in. Wat hij (of ik) dan morst veeg ik aan zijn vacht :D . Ik doe het ook weer op het aanrecht en ik doe het 's avonds op een ander moment dan het voermoment, dat lijkt hij ook fijner te vinden.

Ook doe ik de zitac niet meer in dat prutje, dus dat scheelt misschien ook. Wel jammer dat ik dan alsnog moet pillen want dan moet ik toch zijn koppie vasthouden maar ik denk dat het toch beter werkt voor hem. Ik probeer wel elke keer eerst of hij het zo wil eten en van de laatste vijf keer heeft hij het drie keer zelf gegeten :edance: . Eén keer met kaas erom en de laatste twee keer met easypill erom. Ik heb weer een aardig voorraadje easypill dus hij krijgt veel stukjes elke keer waarbij in één stukje dus de zitac zit. Het zou zo fijn zijn als hij het nu wel zelf gaat en blijft eten!

Het pakket van medpets is binnengekomen trouwens. De easypill kwam dus meteen goed van pas en ik ben met een blikje van Trovet begonnen om te kijken of Tijger dat wil eten. Eerst 'zo' aangeboden en later aangemaakt met warm water maar helaas nog geen succes. Morgen krijgt Milo de rest van dit blikje en dan probeer ik voor Tijger weer een andere.
Oh de porus add one is wel een hit! Na het dwangvoeren van de medicijnen bleef hij nog wat dralen op de grond dus ik dacht toch eens te kijken of hij een likje uit de porus als een lekkere beloning zou zien. Nou dat zag hij wel zitten haha. Heel erg fijn in elk geval. Nu maar eens kijken of hij het lekker blijft vinden en of ik er langzaam wat ipa door kan doen (en dat op kan bouwen). Als dat werkt dan zou het helemaal geweldig zijn, de tumil K kan er dan ook bij en dan zou ik het niet meer hoeven dwangvoeren. Ik ga er eigenlijk vanuit dat hij het met ipa geen succes gaat vinden en als dat klopt (en het met natvoer ook niet lukt) dan ga ik denk ik toch voor de porus one. Het is me namelijk veel waard dat hij mij niet meer eng vindt met al mijn gedwing met vieze dingen.
Gelukkig eet Milo alle natvoeren en zijn prutje met allerlei vieze poeders en geplette pillen gewoon op, wat dat betreft is dat toch zo'n heerlijk makkelijk dier :D .

Vandaag weer bij de DA geweest trouwens, Tijger moest voor cystocentese zodat de urine gecontroleerd kan en op kweek kan. Het is nu ruim 10d na het stoppen met de AB, dus nu kijken of de ontsteking eindelijk weg is. Het was helaas nauwelijks geconcentreerd (wat ook wel past bij zijn bloedwaarden) maar gelukkig niet meer rood van het bloed. Nu weer even afwachten en ondertussen puzzel ik dus verder hoe ik hem zo fijn mogelijk zijn medicijnen kan geven en hopelijk weer aan natvoer kan krijgen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ik weet het niet meer. Wil ik te snel? Teveel? Is het hopeloos? Mijn Tijgertje.

Bericht door Anne »

Dank je Zizi
Ja Roedi heeft gister toch wel goed gegeten nadat ze dinsdag de injecties heeft gehad.Morgenavond krijgt ze weer injecties.

De spuitjes gaan hier helaas ook niet zolang mee om dezelfde redenen die jij al aanvoert, het rubbertje wordt heel stroef en gaat gauw stuk dan. Ik koop steeds maar nieuwe
Ik snap dat een spuit met lange tuit een risico voor jou is. Je moet natuurlijk wel zeker weten dat alle medicatie binnen komt
Ik hoop dat je eendaags dezelfde makkelijke spuit weer kan vinden

Ik maak Roedis mondje altijd schoon na het dwangvoeren, nee dat vindt ze niet leuk maar als het blijft aankoeken krijgt ze een kaal plekje, dat is verleden keer al gebeurt en de da wees me erop toen ik dacht dat het een bijwerking was van de temgesic die ze toen nog kreeg of de dexoral. maar dat kwam door aangegoekt eten :oops:

Fijn dat het makkelijker gaat :-P En dat de porus one zo aanslaat :-P

En hopelijk lust hij toch wat natvoer uit je medpets bestelling

Spannend wat er uit de urinecontrole komt, ik duim ervoor dat alles nu goed is
stekte en beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ik weet het niet meer. Wil ik te snel? Teveel? Is het hopeloos? Mijn Tijgertje.

Bericht door Synemios »

Tonijn van Cat’s Nature kende ik nog niet.
Maar ik heb er meer gezien, dus dat is wel fijn.
Een collega van mijn man geeft kvv en ik had van Rik wat tips gekregen en zij heeft wat voor Lizzy mee besteld omdat zij toch moest bestellen en haar katten het toch wel lusten.
Anders zit ik straks weer met voer wat ze niet eet.


Ik ben ook wel benieuwd wat er uit de uitslag komt.
Trovet wilde Lizzy ook niet waar ik wel van baalde omdat die dus ook hypoallergeen was.
Het is elke keer weer puzzelen, maar fijn dat je al wat dingen hebt die werken om het minder vervelend te maken voor Tijgertje.
Lizzy vond de zitac zo smerig dat ik ze maar in capsules ben gaan doen, gelukkig is zij makkelijk te pillen, Cosma snoepje er meteen achteraan en ze is het meteen ook weer vergeten.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
kattenkopje66
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2020 11:02

Re: Ik weet het niet meer. Wil ik te snel? Teveel? Is het hopeloos? Mijn Tijgertje.

Bericht door kattenkopje66 »

hai, ik kan je wel zeggen, dat hills blikjes, maar dan niet de zakjes kd, maar blikjes met de mousse erin kip zo en zo effectief zijn. Nogmaals niet de stukjes natvoer in de zakjes van kd hills. Ik merkte ook dat de renal van royal niet goed werkte bij mijn kat. Verders weigerde ik allerlei soorten medicatie veranderingen.
is een uitzoekerij, maar kijk goed naar de uitslagen, als je die niet hebt, vraag t medisch dossier op, en kijk waar het mis ging, en wat er toen gegeven werd aan medicaties. Waar het wat beter ging, het tijdstip, kijk je wat hij toen kreeg aan voeding en medicatie. Ik zou dat aanhouden. Controleer ook fosfor, kalium waar op dat moment het goed ging met de kat. Ik heb mijn kat niet meer ingeent vanaf dat ik het wist. clauvubactin is minst schadelijk voor de nieren. doxicicline wel , niet goed.Controleer de waarden op alle uitslagen. wens je veel sterkte toe met je katje!

aanvulling, mag totaal niets anders dan nierdieet! likjes van gourmet of wat ook is heel funest. de hills kd blikken met mousse erin met beetje lauw water.niet de stukjes in die zakjes kopen. maar blikjes kd hills mousse.geen vis!! maar wist u denk ik al. pure one wat hier geadviseert wordt is helemaal link voor de kat!! alleen nierdieet.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ik weet het niet meer. Wil ik te snel? Teveel? Is het hopeloos? Mijn Tijgertje.

Bericht door Synemios »

Doxy schadelijk voor nieren?
Ik kan het in de bijsluiter niet vinden.
Porus is juist voor nierfaal katten gemaakt en absoluut niet schadelijk.
Liever fout eten dan niet eten, en als je daar porus one of ipa door doet kun je dat wel geven.

* aanvulling in de bijsluiter van de doxoral staat het wel, maar bij het merk dat ik geef staat het niet vermeld,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie