Veelvuldig buiten de bak plassen

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Tannie2605
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2019 11:30

Veelvuldig buiten de bak plassen

Bericht door Tannie2605 »

Drie maanden geleden hebben wij een 4 jaar oude poes overgenomen. Helaas plaat ze veelvuldig buiten de bak. Volgens de dierenarts had ze een zgn. blaasontsteking van de stress. Na een spuit bij de dierenarts en een antibioticakuur van een week leek het iets minder te worden. Echter is het nu in alle hevigheid terug, erger zelfs als daarvoor. Ik ben ten einde raad en heb geen idee meer wat te doen. Feliway etc. en veelvuldig de bak schoonmaken en houden werkt niet. Tips welkom.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Veelvuldig buiten de bak plassen

Bericht door castratenkoor »

Hoe lang is het geleden dat haar urine gecontroleerd is? Ik zou dat anders nog een keer laten doen. Eventueel ook een bloedonderzoek. Als het niet medisch is zou je kunnen kijken of een extra kattenbak de oplossing is. Veel katten plassen en poepen graag op verschillende bakken.

Ook voer wisselen kan helpen. Probeer eens extra natvoer te geven en graanvrije droge brokken. Het natvoer doe ik zelf tweemaal daags en dat leng ik aan met water. Zo krijgen ze extra vocht binnen en dat helpt om de blaas goed te houden.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Poezevrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jun 2012 01:01

Re: Veelvuldig buiten de bak plassen

Bericht door Poezevrouwtje »

Probeer eens een andere soort kattengrit soms katten hebben een hekel aan bepaalde soorten kattengrit.

Je kan ook de kattenbak op een andere plaats zetten. Katten doen hun behoefte graag in alle rust.
Bazinnetje van Dufie is maar 14jaar geworden. :cry: Djooky 18 jaar en Pocahontas 16 jaar is op 22 december 2019 overleden 😿😿
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Veelvuldig buiten de bak plassen

Bericht door Anne »

Ik zou ook eerst de urine laten controleren.Sommige katten hebben een terugkerende blaasontsteking.
Daarnaast meerdere bakken neerzetten
Wat hier altijd goed helpt tegen blaasklachten is eurologist.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie